Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Zvartaliljan skrev 2010-04-22 13:49:24 följande:
    jo det är draget idag, satte jag över rätt? seb o slutar på 192...
    eller inter seb, utan SHB står det ju
  • Zvartaliljan
    ängeln83 skrev 2010-04-22 13:36:59 följande:
    Ååååh, fiiiiiiiiiiiina Rackarns att Meja inte har större fötter, fast iof så har hon redan 2 par Adidas och 1 par Converse i storlek 17
    hihi o hon kan inte ens gå än
    Buttelina skrev 2010-04-22 13:37:14 följande:
    förresten!! suuupersöta skor. dom hade bella äääälskat
    Ja gudars så snygga! Kunde inte låta bli fast Maia har ett dussin par skor sambon lär få fnatt när han ser dom {#lang_emotions_embarassed}
  • Zvartaliljan
    ängeln83 skrev 2010-04-22 14:01:48 följande:
    liljan Ha ha, näää, men dom är bra o ha på fötterna i bilen och vagnen också Hon har dessutom 1 par uggs liknande rosa, och 4 par sandaler till sommaren Sååå gulligt med skor på dom små ju.
    Jo jag har några som väntar på Mateo som jag fått av syrran Skulle vilja ha ett par babyconverse också kankse {#lang_emotions_dreamer}
  • Zvartaliljan
    SmillaMilla skrev 2010-04-23 11:15:46 följande:
    Everlonn: Härliga bilder på bus o Maia! De ser ut att ha det riktigt roligt ihop. Lillronya: Fin fina klänningen! Vad fint det var med me&i tröjan till. Kanske borde ha en sådan till Svea också CamillaJ: Himmel vad söt din lilla tös är! Grattis Grattis till underverket! Ängeln83: Byxorna är coola. Men har du köpt dem nu? svea har också sådana men de köpte jag på Kapphal i höstas. Kanske inte samma? Mammastök: Fin shopping!
    Bus gjorde tappra försök o lyckades ibland att leka med Maia...men mest sprang Maia iväg o skrek o gnällde *suck*.
    Hon kom o sa till mig "jag vill inte att bus ska döda mig" med gråten i halsen, när bus bara försökt krama henne!!
    Jag vet inte vart hon får allt ifrån...hon blir livrädd så fort andra barn kommer för nära...det är inte bara bus, utan alla barn som är livliga. Hon klara bara att leka med väldigt lugna barn, därför dras hon lite till dom äldre. Men dom vill inte alltid leka med henne...hon hängde efter 5-åringarna på dagis idag men de tyckte ju inte att hon skulle leka med dom...
    Åh jag vet inte vad jag ska göra åt hennes rädsla...kommer det en bebis krypande mot henne så skriker hon som om det vore ett monster!!!
  • Zvartaliljan
    SmillaMilla skrev 2010-04-23 12:17:15 följande:
    Stackarn! Det låter som om hon har det lite jobbigt just nu. Men alla barn är ju olika, hon verkar vara ett inteligent barn din dotter. Hur har det gått med pappa o Maia? Sökt något mer till bup?
    Fast sån här har hon alltid varit...gnällig och svårt för att hantera när det blir "för mycket" som vid mycket folk, livliga barn, djur eller okända människor.
    Det var ju därför vi sökte till bup första gången, då jag trodde att det inte var "normalt". O de höll väl med om att det verkade som att hon behövde skygglappar när man var iväg någonstans. Men de trodde det skulle växa bort, och sen blev det bättre. Hon började komma in bra i gruppen på dagis. Mycket av gnället försvann ju när hon blev bra i magen så jag trodde det var den som spökade. och kanske det är så nu med eftersom hon varit gnällig de här dagarna...jag vet inte när hon bajsade sist...

Vi har pratat mycket om pappa hon och jag, jag pratar mycket under dagarna om vad hon och pappa ska göra när han kommer hem och till helgen o så. Och det har faktiskt blivit lite bättre. De hade en rolig stund i simhallen förra helgen och varje kväll får pappa läsa en saga för henne nu utan att hon skriker efter mig. Det tycker hon om och är inte lika elak mot pappa längre...men ibland kommer det fram så vi ska fortfarande till bup, fick tid om 3 veckor.
  • Zvartaliljan
    Lalalong skrev 2010-04-23 13:33:19 följande:
    Vi har två rätt lika tjejer tror jag bestämt. Klara har också "barn-fobi" och har haft det ända sen hon själv blev medveten om barn runt omkring henne. Det är bättre nu, men ett tag så skrek hon bara andra barn tittade på henne. Och skulle någon komma mot henne skulle hon släppa allt hon har i händerna och bara tjuta rakt ut. Nu har hon några kompisar som hon leker med, men det är för det första mest på hennes villkor och så mest icke-fysiska lekar. När de börjar stimma och stoja, så det rör sig massa barn runt henne så går hon undan.
    Ja det låter precis som Maia! Hon leker också bara med andra om det är på hennes villkor. Och det andra stämmer med.
    Jag var precis likadan och hade ett helvete i skolan...systerdottern är också likadan och vill just nu inte gå till skolan längre då alla barn är så elaka o ingen vill vara vän med henne.
    Så det är ju verkligen något man behöver lära dom att inte göra...att inte gnälla o skrika så fort någon kommer för nära för då blir det mobbarnas paradis...
  • Zvartaliljan
    ängeln83 skrev 2010-04-23 13:29:17 följande:
    Ska göra rååååååsa liljor i svanken och en bit upp på ena sidan av ryggen. Bra att ha en kompis som tatuerar, ringde idag och fick tid på måndag
    jag har en svart lilja mellan skuldrorna {#lang_emotions_smile}
  • Zvartaliljan
    ängeln83 skrev 2010-04-24 22:03:41 följande:
    Jaa, fast det roliga är att sambon har sagt att det här är den sista vagnen ett X antal vagnar nu, så jag vet att jag till slut får min vilja igenom Tanken är väl att ha kvar P&T:n så länge Liam åker vagn, men jag vill inte ha den som singelvagn då jag egentligen tycker den är ganska ful. Är inne på en Bee eller en UJ...o den rååååsa Scootern är ju också sjukt snygg.
    som jag då, kommer inte heller använda P&T så mycket som singelvagn då jag ju har en bee som väntar i garderoben {#lang_emotions_tongue_out} och 2 andra vagnar i förrådet Sambon försöker få mig att sälja alla förutom P&T men jag vägrar...varje vagn är liksom bra på sitt sätt!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17