SmillaMilla skrev 2010-04-23 12:17:15 följande:
Stackarn! Det låter som om hon har det lite jobbigt just nu. Men alla barn är ju olika, hon verkar vara ett inteligent barn din dotter. Hur har det gått med pappa o Maia? Sökt något mer till bup?
Fast sån här har hon alltid varit...gnällig och svårt för att hantera när det blir "för mycket" som vid mycket folk, livliga barn, djur eller okända människor.
Det var ju därför vi sökte till bup första gången, då jag trodde att det inte var "normalt". O de höll väl med om att det verkade som att hon behövde skygglappar när man var iväg någonstans. Men de trodde det skulle växa bort, och sen blev det bättre. Hon började komma in bra i gruppen på dagis. Mycket av gnället försvann ju när hon blev bra i magen så jag trodde det var den som spökade. och kanske det är så nu med eftersom hon varit gnällig de här dagarna...jag vet inte när hon bajsade sist...
Vi har pratat mycket om pappa hon och jag, jag pratar mycket under dagarna om vad hon och pappa ska göra när han kommer hem och till helgen o så. Och det har faktiskt blivit lite bättre. De hade en rolig stund i simhallen förra helgen och varje kväll får pappa läsa en saga för henne nu utan att hon skriker efter mig. Det tycker hon om och är inte lika elak mot pappa längre...men ibland kommer det fram så vi ska fortfarande till bup, fick tid om 3 veckor.