Inlägg från: Duntoffla
|
-
-
Camilla-Söt tjej i Colibri!
Dags att rulla köttbullar här
CU
-
Morrn morrn!
Idag är det stålande solsken. Underbart! Vad mycket piggare och gladare man blir direkt
-
Men vi hade skräpväder igår när många andra hade sol. DEt ska väl vara rättvist?
Den kanske kommer under dagen. Skickar över lite till er
-
Ja det vore trevligt. Det är ju inte direkt lite snö. Skulle vilja se marken utan massa vitt uppepåOsynligtSmåkryp skrev 2011-03-02 10:10:12 följande:Verkligen underbart med solsken! Hoppas på lite fler plusgrader nu också så att snön kan börja smälta bort snart, jag vill ut och rulla barnvagn utan att halka omkring.

-
Ja, det gör inte vi direkt. Så här ser det ut från vår balkong1 och 1 är 3 skrev 2011-03-02 10:16:23 följande:Jag tröstar mej med att vi ser marken!
Så gott som överallt, bara där dom lagt riktigt stora vallar som det fortf är vitt.
-
Utanför StockholmSaraia skrev 2011-03-02 10:44:03 följande:oj va mkt snö!!! var bor ni?? här på västkusten e det mestadels is överallt! kan knappt skicka ut barnen o leka + att man ej kan gå promenader m vagnen - VILL HA VÅÅÅR!
Åh grattis! Spännande! Tyckte att man i början när vi köpte hus (ja, eller byggmaterial) växlade mellan förtjusning och förskräckelseSmultronhjärta skrev 2011-03-02 12:25:59 följande:Hoppsan då..jag tror att vi är med hus
Vet dock inte om jag vågar lita på att jag ska få komma ifrån kvarten ännu
*känns overkligt*
solouniko skrev 2011-03-02 14:07:27 följande:ÅH vad kul Smultron, grattis
Hus är underbart, snart har vi bott i vårat i ett helt år
Och jag älskar det
Haha alltså nu är jag vääldigt OT, men jag har haft en såå seg och trist förmiddag. Milla är sjuk, feber, hosta, snor osv och har varit som ett liggsår på mig hela dagen. Hon grinar typ om jag går en meter ifrån henne, stackarn. Sambon kom hem och avlöste mig så jag åkte till jobbet. Vi jobbar ju på SSAB, ett stort industriområde där det alltså inte är "vanligt folk" innanför grindarna och man har väl lite egna trafikegler här inne. Iallafall så har vi en "vakt" som alla avskyr här, han är en riktig sån ni vet som skulle vela bli polis egentligen men är oduglig
Han skriver tillbud så alla möjliga och omöjliga saker och är en riktig kork. Jag brukar ALDRIG gena i rondellerna som typ alla gör och kör alltid precis som vanlgit även här inne. Nu fick jag nått hjärnsläpp och genade iallafall i rondellen (alltså jag skulle till vänster och istället för att köra runt som man alltid gör så körde jag direkt till vänter där våran parkering är) och SÅKLART så står han runt ett hörn och VAKTAR
Grrrr! Han skulle då skriva ett tillbud och kontakta min chef. Alltså jag vet ju att det är mitt eget fel men sååååå typiskt alltså. Min chef skrattade mest då tom han kör sådär typ alltid
Men ändå! Bajsvakt! 
Typiskt när man väl gör något. Som att köra mot rött med Polisen i bilen bakom, köra mot enkelriktat en måndagkväll uppe i Åre när klockan är typ 1 på natten, för att man är lat och självklart får möte av Polisen.
-
Förresten är det någon som vill ha en skrikande 7 månaders bebis? Bortskänkes
Det GÅR verkligen inte att gå utom synhåll för henne just nu. Syns man inte från vagnen gallskriks det. Blir galen!
-
Haha... det tar ett tag att vänja sig. Vi bor tack och lovSmultronhjärta skrev 2011-03-02 14:16:16 följande:Åh jag måste såååva på detta innan jag vet vad jag känner tror jag..Flytten innebär dagisbyte för båda barnen iofs till samma troligen,jag hamnar i på ett likadant ställe som jag är uppvuxen på(läs inskränkt med 2 kilometer till vettiga ställen). Dessutom har jag alltid varit superanti Svenssongrejen dvs bo i ett husområde där alla hus ser nästan likadana ut,gatorna heter alla som något som passar i en blombukett och man måste fan hålla snyggt på sin gräsmatta annars får man onda ögat från grannen i såväl öst som väst
och mina fingrar är INTE gröna alls!
Dock skulle det innebära att Max får en möjlighet att bounda med dagiskompisarna,att han kanske kan hitta kompisar på gatan samt att spontaniteten för lek ökar där den där inskränktheten är ett plus
Sen har vi någon kilometer till havet-också rätt nice
Just ja,huset duger väl också efter lite fix 
inte i ett sånt område där man behöver tänka på sånt. Tvärtom har vi nog den mest "fixade" tomten på gatan utan att den är egentligen särskilt fixad. Grannarna saknar typ gräsmatta
Har inte heller gröna fingrar och vi klarar oss bra ändå. Tåliga växter.
Nära till havet är riktigt najs. Det har vi med.
Låt det sjunka in så kanske ter sig annorlunda om några dagar
-
Hmm... mamma och pappa gjorde det. Ska fråga vad de betalade. Vi betalade 36 000 för vår kamin men då var det ju med skorsten (lång eftersom vi har högt i tak och 2 våningar) VI har en Nibe ConturaSmultronhjärta skrev 2011-03-02 15:00:03 följande:Med tanke på att stället är rätt litet så kan det omöjligt bli långt till kompisarna där
Nåväl kom på nu att det finns en inbyggd och en öppen altan samt en gäststuga på tomten,sen talade maken om att mkt tråkigt redan är gjort typ dränering och jordvärme m.m. Det blir säkert bra..jag har ju bil
För att vara ännu mer ot när jag ändå är igång.. huset har en öppen spis som jag vill göra om till kamin. Någon som har en susing om kostnad för detta när skorsten redan finns?