Inlägg från: Kristyr |Visa alla inlägg
  • Kristyr

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Dax att börja tänka på lucia.. ska sonen vara pepparkaka eller tomte det är frågan.

Men funderar på storlek. Han ska ju ha den utanpå overallen...

http://lekmer.se/mediaarchive/1017333/max-collection-pepparkaksdrakt-strl-140.jpg

http://lekmer.se/mediaarchive/1017331/max-collection-tomtedrakt-strl-104.jpg

Vilken storlek ska man välja?

Han är typ 92 lång. Men en "tjock" isbjörnoverall  eller en pop skaloverall under.. Måste ju vara nått som passar på bredden lixom.. Obestämd

• Kristyr
    Preggi skrev 2010-11-23 20:11:09 följande:
    Väljer han själv eller får du lov att välja åt honom? Svårt när de ska ha ytterkläder under..
    Jag frågade vad tjejerna ville vara i år. P vill vara tomte och M vill vara Buzz Lightyear...

jag väljer.. Han är ju bara 2år.. Storleken är mitt största aber..
  • Kristyr
    Preggi skrev 2010-11-23 20:20:43 följande:
    När P var 2 hade hon pepparkaksdräkt i strl 98/104 över molo overall
    Hur stor var hon? jag funderar nästan på en 104 men det blir kanske galet stort fast å andra sidan håller ju overallen i dräkten så den inte glider ner...
  • Kristyr
    ChokladMoshin skrev 2010-11-23 20:19:16 följande:

Gokväll i tråden!!

Sååå fina barn i Bt

Usch, behövde något uppiggade efter en lång dag på sjukhuset med jobbiga blodprov på Mini, icke godkänd hörselscreening på båda öronen, så jag blev så glad för att det kommer finaste filten i vår med blommor och kolibri
    Jag som tänkte köpa mig en till ministars/girly rainbow filt, tur jag inte hann
    Hoppas suit och babyklänning kommer i det printet. 

• Kristyr
    Preggi skrev 2010-11-23 20:36:18 följande:
    Oj jag minns inte hur lång hon var men jag vet att det var strl 92 på molos overall hon hade det året..
    ChokladMoshin skrev 2010-11-23 20:23:18 följande:
    Hihi, gulligt!
    Förra Lucia på barnens förskola så var det 2 tjejer som var spiderman med glitter i håret och ljus i handen
    Man kanske inte ska sätta stopp.. Jag ska nog fråga igen vad hon vill vara..

Hoppas att nästa hörseltest går bra. Jag vet många barn som inte fått ok första testet och sen har det gått jättebra vid nästa test.. Håller tummarna för er!
    okey en stl mindre. han skulle nog ha haft 98 på molo overall.. så 104 på den dräkt det nu blir, blir nog kanske bra
  • Kristyr
    Preggi skrev 2010-11-23 20:49:34 följande:
    Nej, inte för mig. Jag har svårt att tro att förskolan skulle sätta sig emot det. Jag ska fråga igen imorgon. Känner jag lilla fröken rätt så kan hon ha ändrat sig...
    Kristyr skrev 2010-11-23 20:38:27 följande:
    okey en stl mindre. han skulle nog ha haft 98 på molo overall.. så 104 på den dräkt det nu blir, blir nog kanske bra
    Den säsongen var overallerna rätt stora i strl.. 104 blir nog bra

Då är bara frågan tomte eller pepparkaka Får helt enkelt sova på den saken...
  • Kristyr
    Busbellan skrev 2010-11-23 20:52:00 följande:
    Måste bara berätta, det är ju så kul när barnens kläder blir uppskattade från andra också

En personal på Ellas dagis fårgar alltid var jag köpt kläderna Ella kommer med. Hon har även köpt lite plagg av mig från salgen. Sånt som inte blivit använt och nu senast när jag råkade komma hem med dubletter.
    Idag frågade hon var den stickade rånisen var köpt
    Inte ens till hennes egna barn utan hon shoppar till barnbarnen

Tänk om man kunde ha en sån klädintresserad farmor till barnen!
    Ja men sonens dagmamma gör samma typ.. hon köpte skaloverall till sitt barnbarn efter hon hade sett hur smidig sonens var.. Hon skulle köpa likadan isbjörn mössa men det fanns inte tillräckligt små..

Resten av kläderna vågar hon nog inte köpa till barnbarnet för han har typiska blå killkläder och det har inte sonen
  • Kristyr
    Ocikatten skrev 2010-11-23 21:29:51 följande:
    Var tog alla vägen? Nu äntligen sover ju mina kids - och säkerligen maken med då han inte kommit ner igen... Cool
    "brygger" lite te och borde typ kolla på house
  • Kristyr
    h80 skrev 2010-11-24 09:59:23 följande:
    Hjälp!
    Jag råkade ändra språk på facebook till kinesiska.......hur ändrar man tillbaka????
  • Kristyr
    h80 skrev 2010-11-24 10:07:13 följande:
    Jaaa, bara en massa tecken.......har ingen aning om vad jag ska klicka på
    så här..

trycke på den längst upp till vänster (konto på sv)

sedan tar du nr 2 (kontoinställningar)

sedan tar du 5e "fliken" där ändrar du tillbaka till svenska 
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17