Inlägg från: Kristyr |Visa alla inlägg
  • Kristyr

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

h80 skrev 2010-11-26 20:06:13 följande:
    men om hon inte har skickar borde jag väl inte ha fått mail om att det skulle skickas "Imorgon".......mailade henne igår o frågade, men har inte fått svar
    hmm iof då borde det ju vara skickat
  • Kristyr
    h80 skrev 2010-11-28 19:28:24 följande:
    tror ni att 80 blir för stort på en vinteroverall till en 7 månaders som är 65cm?
    kan nog bli bra.. köpte en 86a idag på pop till lillasyster Förvånad
  • Kristyr
    h80 skrev 2010-11-28 19:56:42 följande:
    nu köpte jag både 74 o 80 så får vi se
    ojoj 86, det kan min stora tjej ha Glad lite liten kanske, men den passar

jag säger med oj 86

Men det var inte mycket kvar när man tog i grenen inte...

Ärmar och ben -  långa, JA. Men inte helt galet det heller. Inte så att armar och ben syns i ärmarna och benen men det blir bra med tossor på, så blir det lite mer värme

• Kristyr
    Lilla Ego 07 skrev 2010-11-28 20:20:08 följande:
    Men hur stor är din lilla?

Är de mindre i år nu alltså än förra året? Kan ju va bra o veta om man skulle råka springa på någon på rean sen till L till nästa år :)
    jag har köp en pop.

Vet inte hur långt hon är..  vid (5½) 6 mån var hon 67,6 lång, men hon har växt endel både i vikt och längd. Hon blir 7 mån nästa vecka. Försökte mäta hemma i förra veckan, vilket är svårt. Då kom jag fram till omkring 71cm.

Hon har molo lurv i 80 och den är inte galet stor, inte heller småfolklurven. I pop skalisen 80 är det inte mkt kvar i grenen (med fleecekläder under) Hon har en låång rygg.
  • Kristyr
    Tjollabolla skrev 2010-11-29 11:42:37 följande:
    Hej flickor!

Ser att det pratas vantar. Jag köpte ett par Hestra åt Milo efter tips i tråden, JÄKLAR vilka bra vantar! Efter 2 timmar ute i snön var han varm och torr om händerna. Han som alltid är iskall om sina händer! Å dessutom bra fäste så man kan fästa dom antingen runt handleden eller i kardborrbanden i Molos ytterkläder. SUPER!
    vilka? Har fjellvott men min kille med iskalla händer vara ganska kall  när han kom in med dem med.. men han är nog som som far och blir aldrig varm om händerna. Har han blivit kall om händerna ute så kan han inte få upp värmen igen. Tillskillnad mot mig Fick gå hem med tunnvantar idag, var så varm.. *pust*
  • Kristyr
    Duntoffla skrev 2010-11-29 11:43:40 följande:
    Ja, jag är jättenöjd. Älskar deras kläder. Overallerna, fleece och skalplaggen är toppenbra.
    Det är numera en utförsäljning i stan. (det var en på Gärdet i april tror jag det var) Sen hade den en extra här ute i september. Nu har barnen plagg ett par år framöver
    säger samma som preggi.. *dreggel*
  • Kristyr
    Duntoffla skrev 2010-11-29 15:38:47 följande:
    Den på Gärdet var öppen för alla och den andra fick jag nys om via Förskolan då ena ägaren har barn där.Men det krävs ingen inbjudan.
    Kristyr skrev 2010-11-29 12:09:19 följande:
    säger samma som preggi.. *dreggel*
    Säger till nästa gång
    TACK!

Mer och mer såld på der märket
  • Kristyr
    Duntoffla skrev 2010-11-29 17:05:38 följande:
    Jag är helt såld. I alla fall på det mesta men särskilt skalbyxorna. Helt underbara!
    lillronya skrev 2010-11-29 16:31:05 följande:
    Jag får sällan baka ut några pepparkakor. Barnen brukar fixa det, så får jag ordna med plåtar och sånt.
    Och käka deg är jag ganska bra på också.
    Det är jag också duktig på. Noel också Så degen minskar drastiskt och vi får ont i magen
    Har inte kommit till skalbyxor än.. Har mössa, vantar, overall, softshelljacka, fleecejackor och byxor  och underställ
  • Kristyr
    Duntoffla skrev 2010-11-29 17:23:55 följande:
    Då har du det bästa till sist Galon är överskattat då¨skalbrallorna funkar som galonisar.
    näe galonisar har vi inte.. kör med pops skalkläder idag som är mkt bra och får mkt beröm av dagmamman för..
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17