Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

hallonblomma skrev 2011-05-08 21:44:01 följande:
    Läste ditt inlägg om bemötandet på akuten. Så oproffsigt  
    Hoppas ni alla är bättre nu! 
    Ja fullständigt!
    Tack vi är bättre.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • lillronya
    Lilla Ego 07 skrev 2011-05-08 21:47:20 följande:
    Bra att du blev förbannad! Tyvärr är jag ju den känsliga typen så jag har alltid typ sekunder ifrån att ta till lipen.... men jag jobbar på det och tycker jag blivit bättre iaf på det.

Många ord som går igenom mitt huvud just nu, namn på den där saken som kallade sig läkare....barnläkare också, helt otroligt!
    Trodde N skulle gå av på mitten av fniss när jag muttrade sabla kärring när vi gick ut.
    Busbellan skrev 2011-05-08 21:49:03 följande:
    gahh, man blir ju tokig!
    Inte för att det spelar någon roll egentligen, men har hon haft några problem i skolan?
    Trivs inte hon ganska bra?
    Nä inga problem alls i skolan.
    De tror ju inte på att hon har ont heller, för i skolan är "som alla andra".
    Lagom mycket vänner, lagom duktig och alltid glad.

Det var också ett argument från läkaren.
    Hon är ju så glad....
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-05-08 21:56:23 följande:
    hmm, tradera går verkligen varierande. Fick precis bra mycket mer än jag trodde för kavatsandalerna
    Det var ju bra.
    ChokladMoshin skrev 2011-05-08 22:09:04 följande:
    Ja du, suck, vissa borde inte få jobba inom vården......

Tur att de flesta är toppenbra!
  • lillronya
    Lilla Ego 07 skrev 2011-05-08 22:10:01 följande:
    Sån där fibromyalgi, får man det när man är vuxen bara eller?

Vore ju hemskt om en så ung tjej skulle få nåt sånt men det är ju en sjukdom som inte "syns" på någon utanpå att man har ont. Någon slags nervsjukdom då? Eller har hon fått något fästingbett någon gång som gett men?

En jobbarkompis flickvän fick mystiskt ont i ryggen och lederna helt plötsligt. Gick på miljoner utredningar, hon var skitdålig, hade mycket värk men ingen kunde se vad det var eller komma fram till en diagnos. De tror att hon fått någon slags borrelia som hon inte vetat om  och det har satt sig typ på nervsystemet el nåt. Tror hon är bättre nu men hon var ju bra dålig rätt länge.
    Jag tror att det är fibromyalgi  eller åt liknande.
    Min mamma har det och förr sas det att barn inte får det. Men det är ändrat nu.

Hon har haft borrelia, men proverna visar inget på det nu.
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-05-08 22:16:18 följande:
    Vad kan man göra om det är fibromyalgi, finns det någon medicin som kan hjälpa lite?
    Olika värktabletter brukar lindra.
    Och värme.
    Lilla Ego 07 skrev 2011-05-08 22:16:27 följande:
    Men kan det inte vara sviterna efter borrelia då? alltså att det har gett men på kroppen så att säga.

Tråkigt om det är fibromyalgi, är ju inte världens lättaste sjukdom att sätta diagnos på heller. Lilla hjärtat då! Fy att behöva ha så ont när man är så ung Rynkar på näsan
    De säger att det inte är borelian.

Fibro är en hemsk sjukdom!
    Men det slår aldrig fel, har N ont så har mamma det. Väldigt väderkänsligt.
    Och så ont efter ansträngning.
    ChokladMoshin skrev 2011-05-08 22:16:31 följande:
    Ja visst är det.
    Hade säkert ett 10-tal super toppen bra läkare när jag låg på IVA med Mini i höstas, men så träffade jag på ett pucko och det är ju tyvärr han jag kommer ihåg mest
    Ja det blir ju så, tyvärr.
  • lillronya

Hej i tråden!

1 och 1 är 3 skrev 2011-05-09 20:02:42 följande:
    Gokväll brudar!

Jag e sååå sjukt salgsugen att det är helt hemskt! Jag vill bara åka NUUUUUUU!!!!
    Jag är också salgsugen, men det får inte vara än.
    JAg har ju inte tillräckligt med salgpengar ännu.
  • lillronya
    ChokladMoshin skrev 2011-05-09 21:39:41 följande:
    Hej hopp!

Har du kolll på hur Me&i går på T just nu? Lika dåligt som allt annat eller?
    Hej
    Ingen aning.
    Jag har varit spärrad ett tag så jag har inte kollat alls.
    Blev insläppt igen idag.
  • lillronya
    ChokladMoshin skrev 2011-05-09 21:46:28 följande:
    Oooh, har du också blivit så där skumt avstängd?
    Ska försöka lägga ut lite i helgen, har sjukt mycket som ska ut.
    T-shirts till förbannelse......
    Inte skumt, mitt eget fel.
    Glömmer alltid den där räkningen.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17