Inlägg från: Everlonn |Visa alla inlägg
  • Everlonn

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Godmorgon

Trist att alla verkar bli sjuka, särskilt med kräksjukor *urk* Vi har klarat oss bra denna hösten *peppar peppar* 

Mamma till N -95 och Bus -07
  • Everlonn
    h80 skrev 2011-02-03 21:41:08 följande:
    men ååååååhhh, mannen har låtit A äta risifrutti med blåbärs sylt...i gemstoneströjan Gråter
    Släng den i vanish över natten!
  • Everlonn
    h80 skrev 2011-02-03 21:43:55 följande:
    vågar jag det? hur mycket vatten o hur mycket vanish?
    Den är ändå körd annars eller? Jag brukar köra med en halv skopa vanish i hett vatten i en större bunke och låta det ligga över natten.

Gjorde så med en villervalla som fått fläckar över hela framsidan, tvättad två gånger innan men fläckarna gick inte bort..en natt i vanish och alla fläckarna var borta! *gillar*  
  • Everlonn

Kom fram till nu under lämningen på dagis att vi inte behövt använda nånting från reservklädslådan Ingenting sen hon började dagis

Fröken kom fram till att när de byterkläder på de andra barnen för de blir blöta in på skinnet så går ju Bus hem, som igår då alla barn var genomblöta..då går ju Bus hem (15 tim/vecka har ju vi) och så undrade fröken om Bus var blöt igår.

Näää, inte alls! Hon var torr och lagom varm. jag bara MÅSTE ha en Hummel till nästa år igen!  

• Everlonn

Nu ska jag gå och hjälpa till med att färga håret på svärmorObestämd Det var inte så att hon frågade..mer krävde.. *suck*

• Everlonn

Så, nu var det klart Gick ju snabbt i alla fall, tvätta ur det får hon göra själv

Hann bli irriterad ändå..makens kusin har svårt att bli gravid (precis som vi hade) och svärmor börjar gasta om att "bara man inte tänker på det så blir man gravid!" Och "det har dom faktiskt forskat fram nu" Skrikandes 

Yeah, rightObestämd  Och det är det absolut VÄRSTA man kan höra när man kämpar! Ja möjligen förutom "vissa kanske det inte är meningen att dom ska ha barn när det nu är så svårt för dom" *suck*

• Everlonn
    Duntoffla skrev 2011-02-04 08:29:13 följande:
    Kul att den funkar så bra Hummeln!
    Everlonn skrev 2011-02-04 08:26:34 följande:
    Nu ska jag gå och hjälpa till med att färga håret på svärmorObestämd Det var inte så att hon frågade..mer krävde.. *suck*
    Vad ska man säga? Svärmödrar...

Attans! Nu missade jag ju regnbågs-bodyn på Tradera och så gick den för 90 kr. *surar lite*
    lillronya skrev 2011-02-04 08:28:11 följande:
    Hummel är toppen!
    Everlonn skrev 2011-02-04 08:26:34 följande:
    Suck...
    Brukar säga att min svärmor och hur vi bor är precis som tv-programmet "alla älskar Raymond" För vi bor tvärs över vägen från svärisarna och tja..hon är rätt lik Tur att maken har med ryggrad än Raymond dock!
  • Everlonn
    Duntoffla skrev 2011-02-04 09:07:09 följande:
    Suck, sånt där är ju lagom kul att höra. För det är ju bara att koppla bort och sluta tänka på det.
    Mmm sa till svärmor att så skulle hon inte säga till kusinen!
  • Everlonn

Jag vill hitta Hummel nu

Lillronya: har du några webbutiker på lager?  

• Everlonn
    lillronya skrev 2011-02-04 09:48:35 följande:
    Den är köpt på OTTs utförsäljning.
    Everlonn skrev 2011-02-04 09:35:30 följande:
    Jag vill hitta Hummel nu

Lillronya: har du några webbutiker på lager?  

Nä har inga specialare just nu.

Däremot finns det en butik utanför Båstad i Boarp som har mycket hummel. Hon skickar gärna om man ringer dit. Så åvet man bara vad man vill ha så kan man ibland få tag i det där.

Rackarungar heter den.

Har hon rea tro?Drömmer
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17