Inlägg från: solouniko |Visa alla inlägg
  • solouniko

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Zvartaliljan skrev 2011-02-07 20:22:38 följande:
    jag köpte tvådelat både förra året och i år men det blir fortfarande inte särskilt använt...overall blir helt klart använt mest, i typ 90% av fallen hon ska ha ytterkläder. Hon väljer det själv för det är lättast att ta på.
    lillronya skrev 2011-02-07 20:26:11 följande:
    Här tycker jag inte att det är nödvändigt med tvådelat förrän vid skolstart.
    A fick jacka och termobyxor denna vintern som komplement och hon är 5 år.
    E har fått till nästa vinter och då är han fyra.

Men overall är klart bäst väldigt mycket längre än så.
    Tyypiskt, men ja det förstår jag ju själv också egentligen.. Är ju så jäkla smidigt med overall och nästa vinter kanske hon kan klä på sig lite mer själv också. Hon tror ju iofs att hon kan det nu också Tycker Hummeljackorna är såå himla snygga!
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • solouniko
    lillronya skrev 2011-02-07 20:36:54 följande:
    KAn väl ha hummeljacka för bilfärder och shoppingturer? Det har vi.
    Mawe123 skrev 2011-02-07 20:37:09 följande:
    Jag har tre molo täckjackor och tre par molo täckbyxor till min treåring, och en regnbågsoverall, jag använder allt, alternerar på dagis och hemma - men kör alltid på overallen om vi är ute och åker skoter tex.

Så ja, jag tycker nog att du med gott samvete kan köpa lite tvådelat också Flört
    Men JA, precis sånt jag vill höra Måste spana lite.. Den ljuslila med turkosa/mint revär är ju väl väääldigt tjusig? Drömmer
  • solouniko
    Juni flickan skrev 2011-02-07 21:08:49 följande:
    Jag tänkte köpa ett par "knickers"  från molo till Leopold som han kan ha i sommar. Han kommer vara runt 88-90 enligt kurvan vad ska jag köra på för storlek? 72?
    Tror 74 borde bli bra då
  • solouniko

Fiin Ella var i softshellen Visst är det lite dumt att den är så himlarns lång i ärmarna? I övrigt sitter den ju bra på Milla också men just ärmarna är superlånga! Medans 92 hade nästan blivit på gränsen direkt. Men fiiin är den  

• solouniko
    Lilla Ego 07 skrev 2011-02-08 16:52:52 följande:
    Oki. Knäpp som man är så gillade jag pärlplattorna inte något direkt när de fanns att köpa men nu i efterhand så tycker jag helt plötsligt att de är jättefina Flört
    Pärlplattorna är uuunderbara Blev så käär i dom när jag var gravid med Milla men visste inte vad det skulle bli och sambon tyckte inte de var OK på en pojke Sen fick hon tillslut en suit i 56, åh vad jag skulle vela ha det till den här bebisen också Oavsett vad det blir, tycker det funkar på bägge och då får man säga vad han vill
  • solouniko
    Busbellan skrev 2011-02-08 17:44:41 följande:
    Ja, det är ju det som är problemet, hade nog inte velat ha den kortare i kroppen, men ärmarna är ju lite långa
    Ja det är lite synd, blir ju lite tokigt att vika upp också iallafall här eftersom Milla mer än gärna vill stoppa in tummen i hålet
    Lilla Ego 07 skrev 2011-02-08 17:46:59 följande:
    Ja får jag tag i någon sådan eller av vissa andra på salgen så köper jag direkt! Bunkra så spelar de inte någon roll om de blir flicka eller pojke känner jag.
    Köp till mig med då
    Busbellan skrev 2011-02-08 17:48:08 följande:
    Idag är Ellas molooverall absolut testad
    När jag hämtade henne på dagis idag så satt hon på knäna i en vattenpöl och lekte, hela hon var dyngsur på utsidan. Men kläderna under var helt torra.
    Även hennes gortexvantar som det droppade om var torra på insidan
    Stör mig dock igen på att de tvingat på henne stövlarna. Hon har gortexskor där och stövlar också så hon kan välja. Så gott som alltid vill hon ha skorna (vilka förövrigt är lika höga som stövlarna) men hon FÅR inte ta dom på sig trots att jag flera gånger påpekat att hon kan ha dem ute även om det är blött.
    Härligt med en rejäl testning Så dumt att dom inte lyssnar, här envisas dom med att släng in Millas molohandskar i torkskåpet alltid. Fast dom är helt torra inuti. Tokigt! Du får ta hem stövlarna Men det ska ju inte behvöas tycker man..

Någon som har tips förresten på typ "galonhandskar"? Skulle behöva ett par svarta till våren och hösten tror jag minsann!
  • solouniko
    xmari skrev 2011-02-08 17:47:59 följande:
    Slängde precis in en bild på lillbus i birdie tröjan. Tycker ni den är för tjejig?

En annan OT fråga. Visst var det någon som beställt skaloverall från Ellos? Är intresserad av den blå och den rosa men hur är de i storlek och kvalite? Och är de så fina som de ser ut? 

www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx?Cate...
    Tycker birde är väldigt unisex Jag har köpt den overallen till Milla men den har inte kommit ännu, fick dock sms att den var skickad igår så imorgon borde den komma fram. Tog 92 till henne, provade en kompis som hade köpt 98 och den var superstor. Hon har 86/92 men mest 92 i vanliga kläder så jag tror den är rätt normal i storlek. Hur den är i kvalité vet jag inte riktigt ännu, men den kändes rejäl på materialet och den rosa färgen var iallafall suuuperfin IRL För 224 kr som det blev totalt så var det värt att chansa

Tack Busbellan Ja den är uuunderbar den tröjan!
  • solouniko
    Lilla Ego 07 skrev 2011-02-08 17:57:05 följande:
    Kan jag lova att jag kommer göra om jag hittar ett gäng :) Annars egentligen kan du ju ta den först så får jag den sen isf :)
    Jaa, det låter bra Ångrar såå nu att jag sålde Millas i 56
    Busbellan skrev 2011-02-08 17:57:41 följande:
    Ja, vika upp gilar jag egentligen inte dels det där med hålen sen är ju inte det gula på insidan bli särskilt fräscht om man viker
    Ja, funderade på att ta hem stövarna, men det händer ju då och då att hon vill använda dom, men det får hon väl göra hemma då
    Ja just ja det är ju gult dessutom Obestämd Nåja det är ju ett tag kvar tills den ska användas så förhoppninsvis hinner hon få lite längre armar tills dess
  • solouniko
    Mamma till Simon skrev 2011-02-08 18:22:27 följande:

Tycker de känns som polarns i tyget, så där är det ingen större skillnad men den här är ju bara vattenavvisande så det återstår att se hur mycket den håller tätt

stl.86 på 76cm långa Molly, lång i ärmarna men bra kardborre som går att spänna åt där så det funkar bra, sedan finns det justerbar resår i midjan med

Så söt hon är Nej jag räknar inte direkt med någon superduperkvalla men tyckte det var värt att testa iallafall. Milla är ganska så försiktig av sig ute också så den borde nog hålla hoppas jag Jag var ju så inne på en grön POP overall men blev som besviken på årets gröna färg, den var så mossig. Hade velat ha den från förra året helst. Men men vi har ju pops tvådelade set så nog vet jag vi överlever Den svarta såg förresten också jättefin ut!
  • solouniko
    Mamma till Simon skrev 2011-02-08 19:35:39 följande:
    Tack

Ja den svarta blir nog bra till L, den blå såg med fin ut men tycker inte den är så praktiskt i färgen

Gillade inte pops alls i år med den grå dragkedjan

Har köpt en röd popoverall med avtagbart foder på T till M i superfint skick

Sedan har hon skaljacka och byxor från pop med, så hon klarar sig nog
    Ja den svarta var riktgt fin, tycker faktiskt det är ont om svarta ytterkläder överlag konstigt nog! Nja jag gillade nog också den gamla modellen mer faktiskt. Den rosa färgen tyckte jag iofs var fin, men jag blev så besviken på den gröna så det blev ingen alls Haha ja, dom brukar ju inte ha brist på kläder precis så det ska nog gå bra

Lillronya - Suuuperfina syskon Vilka fina matchingar
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17