Inlägg från: solouniko |Visa alla inlägg
  • solouniko

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

ängeln83 skrev 2011-02-01 18:11:16 följande:
    Mmm, super sugen, har ju längtat ända sen hon föddes
    Meja var 78 cm sist vi mätte så kanske nån cm längre nu, men då borde dom väl funka va? Hon är ju ganska smal om benen men har en rejäl kula
    Haha ja, tror jag har samlat på mig en 12-13 stycken snart och ändå känns det som att man bara har börjat Tror nog det funkar, om inte annat så växer hon ju Som Milla då, väger rätt "lite" och är rätt tunn men har en redig vällingmage
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • solouniko
    SmillaMilla skrev 2011-02-01 18:31:30 följande:
    Hej hej

mår otroligt dåligt psykiskt just nu (jobbigt på jobbet) så orkar knappt vara här just nu. Men läser i bland.

KRAM
    Skickar en stor KRAM till dig Hjärta
    ängeln83 skrev 2011-02-01 18:32:18 följande:
    Förstår jag att du har
    Ja men precis, nån gång lär dom ju funka. Hur mycket väger Milla? Meja har också en rejäl vällingmage, ser så roligt ut när hon i övrigt är spinkig
    Ja, du kan lika gärna börja bunkra du med för sen lär dom ju dessutom passa rätt länge så det är lika att börja i tid Vill ju ha så många gamla print med, pärlplattor, aquaflower och sländor drömmer jag om just nu Plus alla nya jag vill ha dessutom. Voj voj! Milla väger ganska precis 11 kg och är 84-85 cm lång, hon ligger en kurva under "normal" på alla och har alltid gjort Haha ja håller med om att det ser sjukt roligt ut, speciellt när hon är en nakenfis
  • solouniko
    Buttelina skrev 2011-02-01 21:48:27 följande:
     jag längtar faktiskt efter småfolks fiiina randiga tröjor <3 dom är såå underbara!!

ohh det hade varit fint! jag vill så gärna ha en colibrikjol i den fina modellen med ränder och rosetter. du vet den som fanns i kaninerna och i blomprintet förra sommaren

Kan göra dig glad och säga att den kommer i kjol i den modellen

Jaha, dags för en jobbnatt till nu då, blää vad tradigt det är att jobba natt. Börjar längta tills jag ska vara mammaledig igen nu Har dock lite funderingar kring det här med dagis sen när jag ska vara hemma med bebisen, Milla trivs ju på dagis och 15 timmar/vecka är ju egentligen inte mycket. Men jag vill nog ha min stortjej hemma också ju Svårt!

• solouniko
    Buttelina skrev 2011-02-01 22:29:58 följande:
    ohh jag har sett den i katalogen.. men det är ju aldrig en säkerhet att den kommer för det, men nu blev jag glad hoppas nu bara nån tar in den
    Ja man vet ju aldrig, som pussel leggingsen. Vilket kaos det blev när dom aldrig kom
    ängeln83 skrev 2011-02-01 22:31:31 följande:
    Ha henne hemma
    Jag har Liam hemma och skulle aldrig få för mej att lämna honom på dagis, han trivdes stört bra den korta tiden han gick på dagis men det kändes så himlans fel att lämna honom när jag ändå var hemma, vi går till öppna förskolan 3 ggr i veckan istället så han får leka av sej
    Ja det känns ju som att dom "hinner" med dagis gott och väl sen ändå. Känns som att tiden hemma tillsammans medans dom är små är värd mer  Men bebisen kommer ju i början på maj så hon blir ju ändå hemma från och med det säkert och hela sommaren så man har ju ett tag på sig att känna efter och se hur det känns innan det är dags för höstterminen. Men jag tror nog hon får vara hemma med oss
  • solouniko
    ChokladMoshin skrev 2011-02-01 22:36:22 följande:
    Ha henne hemma om du vill.
    Jag har ju min stora tjej på dagis, dels för att hon älskar det och hon leker ändå bara med brorsan och han är i skolan så hon fick långtråkigt hemma.
    Däremot så är ju min snart 3-åring fortf. hemma och kommer få vara det länge till tror jag för hon trivs urbra med mig och bebis.
    Kommer nog vara den mest oeftertraktade människan när jag väl ska ut i arbetslivet igen, but who cares?
    Att vara hemma är underbart.
    Ja precis, men när dom är lite större så tror jag dom "behöver" det på ett annat sätt. Då är det nog rätt trist att sitta hemma med en tråkig mamma och bebis Milla kommer ju bara att vara strax över 2 när bebisen kommer så hon är ju fortfarande rätt liten. Sen tror jag att vi ska byta dagis också så det kan ju vara bra att göra i samma veva som båda får börja då kanske. Ja, många funderingar har man
  • solouniko
    Buttelina skrev 2011-02-01 22:39:19 följande:
    ha henne hemma trivs ni båda med det så är dagis inte ett bättre allternativ. jag är såå glad att jag valde att ha mina hemma så länge. bästa jag gjort.
    Ja precis, jag kommer då aldrig ångra de dagarna jag spenderar tillsammans med mina barn Tror det får bli så! Och som sagt, hon är ju fortfarande liten och hinner med dagis gott och väl senare
    ängeln83 skrev 2011-02-01 22:41:48 följande:
    Ja och såklart gör man ju som man själv känner men för min del var det helt uteslutet att ha honom på dagis. Fast jag är faktiskt ganska ensam om det, ialla fall här där jag bor, folk blir nästan chockade när dom hör att Liam inte går på dagis.
    Vi sa ju upp hans plats några veckor efter att Meja föddes så några dagar var han ju där men jag tyckte mest det var meckigt att få dit honom på mornarna. Dessutom var man ju lite skraj för alla sjukdomar när Meja var mini. Dom flesta säger ju att man vill ha tid ensam med bebisen men jag tycker faktiskt det var och är tvärtom, jag önskar jag hade mer til ensam med Liam, Meja kräver ju betydligt mer än honom så han kommer lätt i skymundan.
    Jo här är det också så. Klart att dagis kan vara "bra" för barnen och att dom lär sig mycket där. Men inget kan väl vara bättre än att vara hemma med sin familj. Men alla gör ju som dom vill såkalrt. Vi har ju dessutom Milla på ett nattis eftersom vi båda går skift, nu har hon ju aldrig behövt sova där osv eftersom hon är mkt med mormor men vi måste som ändå ha henne där ifall man nångång inte kan ha barnvakt. Och det dagiset ligger inne i stan och alltså inte i närheten så vi måste alltid ta bilen dessutom vilket ju blir lite mer meckigt sen säkert. Ja jag kan tänka mig att det blir lite svårt i början, man vill hinna med bägge och inte glömma bort och göra Milla "stor" heller för hon behvöer ju också en massa tid med mamma och pappa.
  • solouniko
    h80 skrev 2011-02-01 22:42:35 följande:

Vi lät vår "stora" tjej börja på dagis nu i jan (hon skulle bara gå 15-timmars eftersom jag är hemma med lillasyster)...största misstag vi någonsin gjort. Nu 3 vekor senare har hon slutat igen o det känns sååååå bra att ha henne hemma. Jag trivs med det, hon trivs med o lillasyster också.

Så det blev så iallafall? Vad skönt att det känns bra att ha henne hemma nu då, bra att ni gorde det som kändes rätt och inte fortsatte med dagis "bara för att"
  • solouniko

Håller med, när man är 1 år är man verkligen pyttig! Men kan man inte så kan man inte och tyvärr är ju vardagen så för otroligt många Obestämd Tur att det kom en liten Maria ändå så du får vara hemma liiite till

• solouniko

Godmorgon! GUD vad jag plötsligt har börjat sova som en stock efter nattjobbet, brukar annars vakna 11-12 och inte kunna somnat om och det är ju alldeles för lite sömn vilket man brukar märka i slutet av nattveckan. Men hela veckan nu har jag sovit som en död fram till 13.30 och idag vaknade jag 14 Såå skönt!

Ser att ni pratar Ellos, jag var ju så inne på den gröna POP skaloverallen men blev så besviken på färgen IRL. En kompis hade beställt den här och med 50% kod och fri frakt blev det typ 224 kr, känns rätt överkomligt http://www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=46453&productId=281524&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=  Den var superfin i färgen men frågan är ju hur bra den är? Milla är ju iofs rätt liten och försiktig och vi har ju pop skalbyxor och softshelljackor som vi kommer varva med så nog duger den säkert Någon som provat den?

• solouniko

Halloj!  Installerad och klar här i min maskin inför sista jobbnatten, det går bättre än väntat faktiskt. Natt har ju annars blivit rena rama mardrömmen att jobba efter min föräldraledighet Men snaaart får jag vara hemma igen, jag längtar!

Hur går NS på tradera? Har lagt upp ett par nya jeans på FB men de har inte blivit sålda, har ett fast pris på 300 inkl. Det borde man väl ändå kunna få? Lägger nog ut det som är kvar i helgen på T istället, men FB är himla bra ibland Nu måste jag dock försöka spaaara lite shoppingpengar till nya NS som kommer snart, hujja så många måsten det var där!

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17