Inlägg från: solouniko |Visa alla inlägg
  • solouniko

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

1 och 1 är 3 skrev 2011-02-05 09:04:32 följande:
    Visst är det härligt! Vår gräsmatta är numera grön och inte vit!
    Åh herregud vad fuksigt, borde nästan ta en bild och visa hur det ser ut här
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • solouniko
    ängeln83 skrev 2011-02-05 09:09:27 följande:
    Eller nu kom jag på att det är höstens mössa med katter hon har 3-5 år i, är dom lika små nu? För den sitter perfekt på henne, hon hade inte kunnat ha 1-2 år, men så har hon iof ganska stort huvud också tror jag.
    Jag vet inte riktigt om dom är lika små nu, tror inte riktigt de är som då. Minns att jag provade 1-2 på henne på den med katterna och den kunde hon inte ha då, den här med kolibri i 1-2 kan hon ha men den kommer säkert inte passa så länge. Till hösten kanske den är för liten Vill ha vår nuu så vi kan börja använda alla fina vårkläder
    1 och 1 är 3 skrev 2011-02-05 09:12:43 följande:
    Så mycke snö som vi haft denna vintern har vi nog aldrig haft... drivorna har varit HÖGA! Norrlandshöga lixsom Men sen blir de plus grader och då går de FORT! Frågan jag ställer mej nu är ju om någon där uppe tycker att vi ska hinna med en omgång vinter till... De hoppas vi INTE!
    ängeln83 skrev 2011-02-05 09:10:01 följande:
    Oj, underbart Riktigt så grönt är det inte riktigt här än men gräset skymtar ialla fall på sina ställen.
    Eller grön och grön.. brunaktit, men inte vit iaf!
    Ja vi har också haft supermkt snö hela vintern. Och KALLT som bara den, runt -20 heeela jäkla tiden. Inte kul! Fast man vänjer sig Men hela Sverige verkar ha haft en rejäl vinter i år. Våren känns verkligen långt borta och jag längtar såå tills den kommer
  • solouniko
    ängeln83 skrev 2011-02-05 09:20:28 följande:
    Har inte köpt nån av vårens mössor så jag vet inte. Men i höstas var dom ju riktigt små. Likadant med vintermössorna, köpte ju rainbow i 3-5 år till Liam men den passade Meja bättre
    Mmm...snacka om att jag är trött på vinterkläder nu, men nu har vi haft 4 plus i några dagar så Meja har haft sin Molo softshell overall istället för vinteroverall.
    Ja den ser ju ut att sitta riktigt bra den mössan. Milla är inne i en period nu då hon väägrar prova saker och ting så vi har inte riktigt testat mössan så väl, bara som hastigast innan hon slänger av sig den i panik och skriker hysetriskt Vi har faktiskt haft "varmt" här i några dagar, under -10 iaf Förra veckan var det +3 och det var såå härligt. Så fort jag får chansen och det är kring 0 grader så unviker jag vinteroverallen Men den lär ju hänga med här tills april tyvärr!
  • solouniko

Kram till dig Smilla, Svea var superfin i klänningen Hjärta

GUD vad jag vill veta nu om det är en karl eller en kvinna jag har i magen Jag veet med mig själv att jag inte kommer vela så allt för mkt "pojk" om det blir en tjej och tvärtom. Även om jag tycker att jag är väldigt unisex också så blir man kanske lätt lite råååsa ibland Vill så gärna veta så jag kan shoppa äännu mer

• solouniko
    SmillaMilla skrev 2011-02-06 18:12:20 följande:
    OT, men vad köper man till en 1 åring?

Mamman gillar danskt, men lite tråkigt med kläder kanske. Kan man köpa en filt
    Filtar är ALLTID uppskattat Annars tycker jag att Sebra har såå mycket fina leksaker till barn, virkat och trä, precis i min smak Och sånt som man sparar och inte "skräp"
  • solouniko
    SmillaMilla skrev 2011-02-06 18:25:37 följande:
    ja visst är en fin molo filt inte så tokigt
    Var kan man hitta Sebra på nätet?
    LLM bland annat Är ju danskt så det är inte ens OT
    Smultronhjärta skrev 2011-02-06 18:31:01 följande:
    jadå..vi kelade..Han tyckte att vi skulle kela jäkligt nära, så pass att han hoppade upp på mig när jag låg i sängen och S L I C K A D E upp mig i hela ansiktet Fick ju råpanik
    Hahaha jag döör! Han som är så liten och smidig dessutom Jag fick mig också många goa pussar men jag var ju inte räddiallafall
  • solouniko
    lillronya skrev 2011-02-06 20:48:06 följande:
    Grekis
    Ja förstod det nu när jag kikade i din blogg Myyysigt! Ni får komma upp till norrland nångång allihopa Supernära ju
  • solouniko
    lillronya skrev 2011-02-06 20:54:54 följande:
    Ja det är ju jättenära!
    Men roligt hade det varit!
    Blir ju nästan som en utlandssemester om man åker över till Finland
  • solouniko
    stökmamma skrev 2011-02-06 22:39:14 följande:
    härlig helg ni verkar ha haft {#emotions_dlg.flower} 
    Garvat gott nu när jag läst ikapp.....
    (Loppisen hade man oxå gärna velat vara med på )

Men ni tjejer, ni vet väl att det inte blir nån salg i köpenhamn i vår va?
    Dom tänker testa nåt nytt och ha den norr om dalälven
     *drömmer vidare *
    I Wish!
    SmillaMilla skrev 2011-02-07 06:54:06 följande:
    God morgon!

VAB i dag Så vad skall man hitta på? Lite shopping kanske. Behöver vårkläder och skor till barnen.
    Godmorgon! Inte kul med VAB, Milla går ju sin första "termin" på dagis nu och jag vet inte huuur många gånger vi hunnit vara hemma sen i oktober? Så trött på dessa sjukor! Vill ha vår och värme nu! Tänker också att hur fasen ska det inte vara när man sen har två som som går på dagis? Voj voj Shopping kan alltid pigga upp, jag är också sugen men måste nog lugna mig lite. NS kommer ju snart, dreggel!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17