Inlägg från: ludicrous |Visa alla inlägg
  • ludicrous

December Bebis 2010 :)

LillSnurr82 skrev 2010-08-29 22:42:41 följande:
    Någon mer som börjat läcka mjölk?? Sitter här o kollar på Bridget Jones när jag känner att halva tröjan o höger bröst helt plötsligt e helt blöt.. hhmm.. inte trevligt..
    Läcker inte så mkt, men kan lätt trycka ut en hel del ;)
    Momalicious skrev 2010-08-30 08:45:25 följande:
    Sov skitkasst i natt pga föregående orsak, och vad händer? Det kommer hantverkare halv sju!!! Hade i princip precis somnat. Vill bara gråta. Är det ens okej att det bara kommer oanmälda hantverkare hur jävla tidigt som helst?!
    Nä får dom göra så?? jag hade blivit vansinnig, antagligen tjutit som en gris.. :(
    Hoppas det går bra med din katt idag..
  • ludicrous

ÅÅÅH! Jag hade ju skrivit massor o så försvann allt!!
    Ja ja, bara att börja om :(

Jag tycker tydligen tvärt om emot många andra här, jag tycker denna graviditet e såå mkt enklare än den första!
    Förra gången var jag visserligen bara 16 år, bodde hos killens mamma, läste bara några kurser på gymnasiet och i v 25 fick vi åka in till förlossningen med sammandragningar varannan minut, sen blev det antibiotika och bricanyl fram till december :(
    Nu har jag bara lite ont i ryggen o mår mkt bättre :)

När jag kom till jobbet här omkvällen fick jag en såndär drömkommentar :

"Nej men Anna, ska du ha bebis?"
    " Japp"
    " Grattis! vad roligt! När är det dags då?"
    " Runt nyår typ"
    " Jaha, oj! Men då är du ju inte så stor! Du kan inte ha gått upp många kilo!"

För mig som har Gå-upp-i-vikt-fobi är det rätt skönt att få höra nått sånt :)

I helgen ska vi till Lkpg och gå lite på Ikea och lite i bebisaffärer. Ska klämma och känna lite på vagnar så vi vet vad vi ska leta efter begagnat sen :)

Babyskydd har vi också pratat om, det går ju att hyra här, men det är Acta Graco skydd och efter att ha kollat på olika tester så är jag tyvärr väldigt skeptisk mot dom :( Dom har slungats ur bilarna och så..
    Sen kan man ju hyra via olika försäkringsföretag också, då finns det Britax ( har vi haft till dottern o varit mkt nöjda, även testerna e bra :P ) och IziSafe eller vad dom heter, också klart godkända på tester. Men man ska ju orka bära dom också!

• ludicrous

Heeej! Idag har vi klämt och kännt på vagnar! Vi gjorde "misstaget" att pröva en vagn med svängbara hjul fram, först, sen var ju alla andra tunga o klumpiga! Så vi fastnade faktiskt båda två för en BRIO GO! Ska kolla lite om det kommer ut begagnade, annars kanske vi beställer sittdelen o köper ligg begagnad :)

• ludicrous

Tjohooo! Jag finns fortfarande men oj vad jag är inaktiv här. Eller det är jag egentligen inte, men jag använder min Iphoneapp o det e så segt att vara inne på trådar då :(
    Är i v 24+0 idag  och mår nog som bäst just nu. Jag är glad och inte såå ledsen, har ju varit mkt tårar denna graviditet.. O jag har *peppar peppar* inte ont i ryggen eller någon annanstans heller. Senaste 1-2 veckorna har det sagt POFF med magen o jag känner mig gigantisk..
    Ska lägga upp en bild i bildtråden efter det här :)

Får väl se hur jag mår efter i morgon, ska gå på Kolmården hela dagen, wiiie :P

• ludicrous

Guuuuud vad ni skriver!! De flesta av er har ju kommit längre än mig i graviditeten, är ju "bara" i v 25 , men hur har ni det med saker o vagn???

Vi har inte köpt nått typ.. Säng har vi sen innan, Sambon kom hem med en badbalja här om dagen, gullig som han e :) Vi har kollat på vagn, och fastade för en Brio Go, men kommer iiinte köpa en ny, på tok för dyrt! Så har vi kollat på Bugaboo också, då vi gillar de små hjulen fram, enkelt och bra och bättre priser på blocket :P

Inga kläder eller nått sånt har vi köpt än, känns inte så brådskande heller :)

Senaste tiden har magen exploderat och det verkar bli trångt där inne då det blir mycket bökande från lilla bus, man känner kroppsdelar dras omkring runt i magen =)

• ludicrous
    Stefanie skrev 2010-09-12 21:18:57 följande:
    Jag är också i vecka 25 och har inte köpt så mycket, men planerat alla inköp har jag gjort. Köpte första kläderna förra veckan, inget mer än så. Tänkte dock komma igång med handlandet nu eftersom att kroppen börjar strejka, vill inte stå där sedan och behöva skicka andra till butikerna.

Men spjälsäng får vi förmodligen av en släkting, skötbord ska min pappa bygga åt oss för vi får inte plats med något annat än ett vägghängt och de som går att köpa är för breda.

Jag har också fastnat för Brio Go och tänkte först köpa begagnat men utbudet är minimalt, de är alldeles för nya fortfarande verkar det som. Det blir att önska sig bidrag av släkt istället för julklappar, för jag kan inte hitta någon jag hellre vill ha hur mycket jag än letar. 
    Men det är inte bråttom med att skramla ihop pengarna, för Brio brukar leverera veckan efter man beställer. Är ju bra att vara ute tidigt ändå, för säkerhets skull, men det är inga två månader det handlar om med dem som det brukar var med andra märken.

Kan förresten skvallra för alla som inte bestämt sig för vagn än om att Brio släpper en ny variant av Brio Happy med svängbara framhjul, min bästa kompis känner en tjej som jobbar på Babyland och hon har gett mig förhandsinfo om kommande färger på 2011 års brio go och lite allmänt skvaller. 
    Kolla på en Bugaboo, de är ganska lika :)
    När vi var på babyland i lkpg sa dom att det är 8 veckors leveranstid på brio go där.. :S kollade i en affär i stan och fick kolla i katalogen för 2011, det är några småändringar på GO, som tvättbar klädsel, sen kommer det finnas en läcker grön färg =)
  • ludicrous

ÅÅÅÅH Jäkla barnvagnsprobleeeeeeem!!!!!

Hittar ju inte en enda BRIO GO på blocket till hyffsat pris, så är inne o kollar Bugaboo oxå, men tycker dom verkar sååå låga. Var vid MVC/BVC idag och ja, där står en Brio Go, o då blev jag sååå sugen igen :(:(
    Så jag får leta och bearbeta sambon..

Passade på att väga mig oxå, ingen bra idé :( har gått upp typ 6 kg :(!! Hatar detta. Skit oxå...

• ludicrous

Idag e jag aaaaarg! Igår var jag också arg, då hade jag en jäkla skitdag, men idag är jag arg på mig själv, på min kropp.
    Har i helgen känt av lite förvärkar på kvällarna, inte sammandragningar utan intensiv mensvärk som kommer o går.. Jobbade i natt och visst 17 var den där igen. Jobbar som Uska på ett äldreboende och på nätterna kan man få springa lite, fyra avdelningar att springa på och dom ligger en bit ifrån varandra... Min stackars kollega såg iaf att jag hade ont o hjälpte till massor, i morse åkte jag hem och la mig o hoppades det skulle sluta. Men nej.. ringde jobbet vid tolv o dom tyckte som jag, bättre att jag e hemma en natt så jag kan jobba sen, har hela helgen framför mig, så det var ju skönt iaf..Men jag blir ARG på min kropp!! Sa senast igår att jag mår så bra o det känns som jag kan jobba hur länge som helst...

Bebis sparkar iaf o jag försöker ligga still idag, måste ju gå ut med hunden o hämta lillan från dagis, men annars tänker jag inte röra mig en tum..

Nu väntar jag på svar från en som säljer en vagn, har övertalat sambon att jag visst får slänga ut 6000 på en vagn om jag vill, han slängde ut 4000 på en "dj-station", o den är ju bara för honom lixom, inget vi andra har nytta av.. så då får jag lägga pengar på en vagn jag verkligen känner är rätt :D

Svar på tråden December Bebis 2010 :)