Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Mammasmurfen: ja precis! Tur att man har de där männen!

• Momalicious

Annnika: jag födde den 26e och jag sprack lite i ena blygdläppen och det kändes som vanligt där nere ca 1,5 vecka efter fl. Hör med din BM!

• Momalicious

Emelle: får titta på datorn, ser inte bilden i mobilen :(

Idag ska vi till BVC, tror han ligger på 4,1 eller 4,2 nu och han har garanterat växt en del också.

Igår körde jag bil med Elliot för första gången (har jag skrivit det?). Gick iaf jättebra. Vi åkte och handlade och hälsade på min sambo på jobbet. :)

• Momalicious

Orkar typ inte läsa. Verkar som att Elliot fått kolik. Varenda sak jag läser passar verkligen PERFEKT.
    usch, känns som en fet käftsmäll verkligen. Hoppas såå att jag har fel och har jag inte det tänker jag boka tid direkt hos en kvinna som botar eller förbättrar kolik rejält med akupunktur på bara 6-7 gånger.
    Men allt stämmer verkligen. Tycker så synd om min skrutt (och oss med för den delen).

Vi var iaf på BVC idag. Han är fyra veckor på söndag och han väger nu 4070 gram (3510 vid födseln) är 55,8 cm lång (50 cm vid födseln) och har ett hattmått på 36,7 cm tror jag (35 vid födseln. Kurvan går nästan rakt upp :p

• Momalicious

Nä, det är inte kul alls. Får se nu några dagar hur det verkar men ja, har inget hopp för det känns bättre att förbereda sig på det värsta och isf bli positivt överraskad än tvärtom.

Elliot 101226 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious
    Maria Larsson skrev 2011-01-22 20:43:28 följande:

I dag har Leo fått bada för första gången. Han är 16 dagar nu, min lilla klimp. Så kär man kan bli i dess små. Älskar honom så. Sambon är fortfarande inte helt kurant men Leo och jag var i alla fall hemma i två dagar och hälsade på. Nu är vi tillbaka hos mormor. Tur man har en så underbar mamma som låter oss husera bäst vi vill. Och det är väldigt skönt att få lite avlastning i bland. Hade migrän i förrgår, Mamma var så underbar och tog med sig Leo in till sitt sovrum så jag kunde lägga mig och sova några timmar. På kvällen var migränen borta men haft svaga känningar av den sedan dess.

Barnvagnen har blivit luftad en stund i dag. Den är så underbar att köra, min Brio Happy Classic. Vilken investering. Fick inbjudan till min lillebrors bröllop som ska gå av stapeln i slutet av juli, så nu har jag någon att promenera och kämpa kilon med så "svägerskan" vill bli betydligt mycket lättare innan den stora dagen.

Hoppas din sambo blir helt frisk snart! 
    Jag har också en brio happy och jag är supernöjd verkligen! :) Elliot somnar som en sten bara man kör ut den genom dörren i princip. 
  • Momalicious

Uh, har sån jäääkla migrän och är ensam. Hoppas jag slipper ringa hem sambon alltså. Just nu sover Elliot gott på min mage iaf så ska slumra jag med. Typiskt!

• Momalicious

Majorima; vad har ni för ersättning nu? Elliot är också butter haha. Men när han väl ler så är det så jäkla gulligt. Hoppas han blir "gladare" när han blir lite större, tråkigt om han bara ler i sömnen.

Fick ringa hem min sambo, det gick inte mer. Men Elliot sover fortfarande på mig och fortsätter förhoppningsvis göra det tills sambon kommer hem om en kvart.

• Momalicious
    Karttikeya skrev 2011-01-25 11:24:31 följande:
    Ondar: Ja han är en liten goding! {#emotions_dlg.flower} Det bästa jag har "gjort", haha! ^^

Förstår hur hemskt det måste vara utan vatten i kranen, jag vet inte vad jag gjort.. Känner du att det blir ohållbart så får du nog åka till din mamma, men förstår ju att du inte vill att Erik ska bli smittad med en förkylning.. Blev hon förkyld i förrgår borde hon inte smitta "så farligt" idag. Hon behöver ju inte pussa honom i ansiktet. Glad

Jag har bestämt mig för att sluta pumpa.. Det tar för mycket tid och han har ju snart fått hälften bröstmjölk/hälften ersättning i en månad. Känner att det börjar sina dessutom trots att jag försöker pumpa oftare. Har konstant dåligt samvete för att jag inte klarar producera tillräckligt att jag tror att jag gör bäst i att sluta.

Får hoppas att jag inte blir dålig efter förlossningen nästa gång (gäller att se framåt haha) och att jag kan producera mer mjölk då..
    Vet hur du känner med dåligt samvete. Önskar bara att min mjölk ska försvinna helt nu så jag slipper att tänka på det mer. Vet inte hur många gånger jag "ångrat" mig och tänkt att jag nog borde ge amningen mer tid men det funkar ju inte. Usch, ångest som bara den.

Som alla sagt till mig, du får ju se till det du kunnat ge honom. Han har ju faktiskt fått bröstmjölk i nästan en månad och det är ju bättre än ingenting! Jag försöker tänka så, att jag faktiskt gav honom bröstmjölk i nästan fyra veckor innan jag slutade. Man får vara nöjd med det och precis som du gör så hoppas jag det funkar bättre nästa gång.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)