Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Uäh. Idag är jag sjuk. Migrän (som jag listat ut hänger ihop med infektionen) och nån förkylning. Känns dock mer som halsfluss men jag har nog fel, hoppas hoppas! 
    Sambon är hemma idag och jag har sjukanmält mig till FK men GUD vad krångligt det är, måste ringa dom sen och kolla så att jag fattat rätt och så så att allt blir rätt. Jäkla FK alltså, allt är så himla krångligt!

Skönt iaf att sambon kan vara hemma, hade inte varit kul om jag skulle behöva vara ensam med Elliot när jag mår såhär. :(

Ondar: Usch att inte ha vatten! Tror inte det är någon fara att vara hos din mamma, så länge hon undviker att liksom vara i ansiktet på Erik typ. :) God hygien och sunt förnuft så ska det nog gå bra! :)

Elliot 101226 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious
    ÄlskarNova skrev 2011-01-26 15:13:06 följande:
    Ni som ger tillägg..hur tillreder ni maten till bebis? 
    Jag vet inte om jag gör det rätt och smidigast eller hur man kan göra?

jag kokar vattnet på morgonen och häller upp det i en termos. När det är dags för mat så häller jag upp vattnet i flaskan-i med pulvret och sätter i kallt vattenbad. men det tar ju såån tid innan det blir lagom varmt och han hinner skrika sig lila innan det är klart ibland...how to do? Obestämd 
    Jag gör som Emelle, tar kallvatten från kranen och lägger i pulvret, skakar och stoppar in flaskan i micron. Funkar finfint!
    Emelle skrev 2011-01-26 17:05:33 följande:

Idag har jag jobbat på fm och A var med.
    Hon gillar att vara på mammas och pappas jobb...tror ni inte? Flört

hihi sötnos!

• Momalicious

Jag vet inte vad det är med mig, känner mig heldeppig just nu. Tycker bara det känns som att jag inte har tid med något annat än bebisbebisbebis. Vill han inte ha mat så vill han bli buren så det är liksom inte lätt att få gjort nåt på dagarna. Bara en sån sak som att laga mat är fasen omöjligt. Hoppas han slutar vara så "krävande", för det är jättejobbigt. Så får man väl inte känna egentligen men ibland vill man bara få några minuter ensam framför datorn, eller på toaletten, eller när man äter. Men men, det är bara att härda ut (och gnälla av sig lite).

• Momalicious
    mamma smurfen skrev 2011-01-27 08:01:35 följande:
    Jag är STUM av förrundran...
    Ellie somnade kl 21, och jag tänkte att hon som vanlikt vaknar vid tolv..men kl blev tolv, och hon sov...så jag la mig i sängen, tänkte att hon vaknar igen vid 4...som hon brukar.
    MEN
    hon vakna kl 06!!!
    Hon fick ny mat och blöj..å somna om?!! 
    Helt otroligt*S*

Grejen är att jag inte vet om det beror på att jag testa semper isf NAN1, vad tror ni?
    Hon fick 2 mål semper igår, kl 17, och kl 21.
    I vanliga fall brukar hon bli lite gnällig" på kvällen, som att magen "kör" på henne, därav att jag provade Semper.

Tror ni att jag kanske ska använda Semper istf NAN?

Enda andra skillnaden igår var att hon fick 12 droppar minifoam innan matning ist för de rekomenderade 10.
    Vad härligt! Älskar när dom överraskar en sådär! :) 
    Kan ha varit Semper, kan ha varit dropparna, kan bara ha varit ren och skär tur också. Vissa gånger har vi gett Elliot några fler droppar och så har han varit gladare just då, men man vet ju inte om det är tillfällighet eller så. Men kör på med Semper ett tag och testa om hon verkar nöjdare. Även om NAN "ska" vara snällare mot magen så betyder ju inte det att det är snällast mot Ellies mage liksom. 
  • Momalicious

Alltså jag blir tokig! Jag kan verkligen inte sova nu för tiden! Varje gång jag lägger mig ner, hur trött jag än är, så börjar min hjärna tokjobba och tänka på ALLT möjligt som behöver göras, nödvändigt som onödigt. Helt omöjligt att slappna av och somna. Kan ta flera timmar och när jag väl somnar så hinner jag bara sova max en timme för sen ska Elliot ha mat igen och då kan jag inte somna om igen. Skitdumt och verkligen en ond cirkel men jag vet inte vad jag ska göra. Har testat olika avslappningsövningar, att skriva ner allt jag tänker på men det hjälper inte.
    Jag kan seriöst ligga och tänka på att det är stökigt i vårat förråd och att vi verkligen måste organisera någon dag. Puh.

Dessutom känner jag mig typ "otillräcklig" som mamma. Vill liksom "bevara" Elliots bebistid genom t.ex. en avgjutning från lifestone men det är SKITDYRT och man kanske inte prioriterar att lägga över 3000 på en avgjutning när man har FP och inte är skitrik haha. Tycker de borde ge rabatt till oss som bor på Orust ;)  Får hela tiden ångest att jag tar för lite bilder på Elliot fast jag har tagit mängder med bilder. Det är inte riktigt normalt tror jag. Eller ska man känna sig otillräcklig när man är mamma? Han kanske kommer ge blanka fan i om jag har hans hand- och fotavtryck ingjutna i kristall när han blir större liksom. Fy vad onödigt. Någon annan som känner eller känt som jag eller som har några tips så jag kan njuta mer och inte bara känna att jag inte räcker till?

• Momalicious

Tack för era ord igår! :)

Ang kinkiga barn så är Elliot med skrikig om kvällarna. Inte varje dag men ofta. Tiderna varierar lite men börjar alltid efter 21.

Mammasmurfen: jag känner precis som du. Är också rund om magen och jag har ca 30 kilo kvar till min målvikt. Blev inte bättre igår när jag tittade på gamla bilder där jag var jättesmal. Usch, vill bara dra en säck över mig typ. Skönt med fk!

Annacl: Elliot hade mängder när han var alldeles nu, vi gjorde ingenting för det gick bort av sig självt. Han var däremot torr på fötterna för ett tag sen och det gick bort när vi badade honom, har alltid en klick olja i vattnet.

• Momalicious
    Oj vad era bebisar äter mycket varje gång. Elliot äter 90ml åt gången, på kvällen brukar han äta lite mer eller lite oftare. Men snart går han nog upp till 120ml åt gången. Men som det är nu äter han bara 90ml.

Emelle skrev 2011-01-28 14:37:32 följande:
    Idag har Agnes varit på dubbeldate med Willes mamma 08´s Albin och Ludi´s Emil!!
    Jätteroligt! Det gör vi snart om!!

Emil och Agnes som är precis på dagen lika gamla!!

Tack för idag tjejer!!
    Vilka godbitar!

• Momalicious

Vi var på BVC idag. Elliot väger 4320 gram (+250 gram sen förra fredagen), är 56,5 cm lång och har ett hattmått på 38,3 cm. Snart har han gått upp ett kilo sen han föddes. Han är fem veckor på söndag, så bra jobbat tycker jag :)

Elliot har precis börjat ha 56. Det från H&M är liite stort men det från Lindex t.ex. är jättestort. Konstigt att det är sån skillnad ändå. Men han kan fortfarande ha allt i storlek 50 men det är inte länge till.

Ikväll har Elliot haft barnvakt. Eller ja, känns fel att kalla det det eftersom det var hans farföräldrar som bad oss att få låna honom några timmar. Så han var hos dom i 4½ nu på kvällen och det var jättekonstigt! När vi precis kom hem var det jättetyst och lite senare inbillade jag mig att jag hörde honom skrika hela tiden. Och sista halvtimmen så satt vi som på äggskal och bara längtade efter vår lilla pojk. Dom hade iaf trevligt och han sov sig igenom nästan hela besöket och började skrika lagom tills vi kom och hämtade honom haha. Men det var trevligt att få äta middag i lugn och ro och se en film utan avbrott faktiskt. :) Men ack så skönt att ha honom hemma igen! :)

Trevlig helg på er! 

• Momalicious
    Karttikeya skrev 2011-01-28 16:17:00 följande:
    BVC idag. 5410 g och 56 cm lång, så 380 g och 2 cm på en vecka.. Måste ju kännas en del att växa så mycket.. Tungan ute Eftersom han fortfarande har det körigt med magen ska vi testa en mjölkfri ersättning över helgen, blir det inte bättre alls så kör vi nan igen samt semperdroppar.
    Haha tänk vad det kan skilja ändå! :) 
  • Momalicious

Ni som flaskmatar och använder MAMs flaskor, har ni varit med om att dom läcker? Där nere vid de små luftventilerna?

Svar på tråden December Bebis 2010 :)