Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Ja jag har också hört att det kan läcka om man sätter ihop den när den inte är torr men testade att torka och det kom ändå några droppar. Får testa den flaskan lite till, kan ju vara fel på just den också.

• Momalicious
    Karttikeya skrev 2011-01-29 13:18:35 följande:
    Tim firar en månad idag med att fyra av världens vackraste (och första "riktiga") leende och sedan öva lite nacke Skrattande

Man vill väl bara äta upp honom? Hjärta
    Haha naw. Elliot är fem veckor imorgon och ler fortfarande bara i sömnen :( Stackars lilla allvarliga unge haha. Jättefin bild!
    Elliot 101226 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious
    Annnika skrev 2011-01-30 10:22:37 följande:
    okej :) jag bjuder in dig i vår facebook grupp då :) där e vi en massa göteborgare som träffas varje vecka..  va heter du på facebook? om du vill säga då :)
    Jag heter Magda Harms :) Jättesöt liten kille du har, massor av hår! :D
  • Momalicious
    Karttikeya skrev 2011-01-30 17:01:05 följande:

Min lille Tim är inte alls nöjd.. Börjar misstänka kolik.. Vi köper minifom och sempers magdroppar idag, ska man fräsa på med både och eller testa en av dom? Fick ge upp den mjölkfria ersättningen idag, han vägrade äta. Äter inte "gamla" ersättningen bra heller men han äter lite iaf. Och har äntligen somnat efter att ha varit vaken sedan åtta och har gnällt heela dagen.. Jag har nog aldrig känt mig såhär värdelös.

Usch. Elliot har en mildare form av kolik och det är jobbigt men man vänjer sig faktiskt. Trodde jag aldrig. Men imorgon ska jag köpa bifidus och se om det kan göra så han slipper ligga och trycka så himla mycket varje gång han ska bajsa. Han är ju inte förstoppad eller så men lite "trög" kanske man kan kalla det.

Minifom ger vi, och dom har hjälpt honom lite. Han får ur sig gaser mycket lättare. Hoppas det kan hjälpa tim lite! Annars får jag väl tipsa om den här kvinnan som jobbar i stenungsund, vet många som blivit hjälpta! Ska boka tid hos henne om han inte blir bättre av ökad mängd minifom och bifidusersättningen. http://www.aqpunktur.se/
    nikka skrev 2011-01-30 10:36:51 följande:
    Låg och funderade på en sak i morse..
    Hur gör ni med era små ♥. Ligger dom i sängen hos er eller ligger dom i sin egen säng.
    Tove blir 6 veckor idag men sover fortfarande hos oss. Hon vill inte riktigt somna i sin egen säng.
    Har ni några bra tips?
    Vi lägger Elliot i sin säng när vi lägger honom och så sover han där tills första nattmatningen, för då brukar han inte vilja somna om om vi lägger honom i spjälsängen så då får han sova mellan oss. :)
    Mysmamma70 skrev 2011-01-30 15:18:19 följande:
    Jag skulle inte låta mina ligga och skrika i några minuter när de är så små. Innan fyra månaders ålder behöver de omedelbar tröst enligt experterna.
    NhjärtaD skrev 2011-01-30 16:20:15 följande:
    Skriker Nemi & jag inte är upptagen med de andra två ele ska precis torka bordet ele så så går jag in till henne direkt & plockar upp henne ele ger henne nappen ele så...annars får hon vänta lite lite tills jag är färdig men det kan vara nån minut det handlar om....

Ang läggningarna så har vi ingen rutin ännu eftersom hon strulat den sista veckan, men antingen somnar hon när vi lägger oss, då ligger hon i vår säng, somnar hon innan oss så lägger jag henne i hennes säng. Oftast somnar hon i famnen, men ibland kan vi lägga ner henne i sin säng & hon somnar själv, man får springa in & ge henne nappen några gånger men sen somnar hon.
    Skulle inte heller låta Elliot ligga och skrika "bara för att" men sitter jag och kissar så klart jag kissar färdigt innan jag går till honom liksom. Men skulle aldrig låta honom ligga och skrika flera minuter för att han "ska" det. Tror inte på såna tekniker. Däremot så har han ju lite kolik och då KAN man ju inte riktigt göra något åt skrikandet, men självklart testar man ju med jämna mellanrum om det har ändrats och att han vill ha mat eller ny blöja eller så.
  • Momalicious
    Karttikeya skrev 2011-01-30 17:01:05 följande:

Min lille Tim är inte alls nöjd.. Börjar misstänka kolik.. Vi köper minifom och sempers magdroppar idag, ska man fräsa på med både och eller testa en av dom? Fick ge upp den mjölkfria ersättningen idag, han vägrade äta. Äter inte "gamla" ersättningen bra heller men han äter lite iaf. Och har äntligen somnat efter att ha varit vaken sedan åtta och har gnällt heela dagen.. Jag har nog aldrig känt mig såhär värdelös.

Förresten vet jag att vissa barn reagerar negativt på sempers, typ får ont i magen och så, bara så du vet det ifall han blir mer ledsen efter du börjat ge dropparna. Fast sånt vet säkert du :)
  • Momalicious

Majorima: vi testar olika grejer. Oftast hjälper ingenting och det är hemskt. Ibland tycker han om när man tar honom under armarna och "sätter" honom i knät och sen "skumpar" upp och ner. Slutar man börjar han skrika igen. Även att ligga mot bröstet när man sitter i en Ikeafåtölj (den som man kan gunga, om du fattar?) och gungar brukar han gilla. Och Bob Marley! Han kan hå från vrålskrik till helt slocknad på 30 sekunder om man sätter på Buffalo soldier. Inte min musiksmak men vad gör man inte.. ;)

• Momalicious

Jag kommer väl aldrig ha sex igen, eller få fler barn. Verkar som att jag fått framfall... Gör inte ont eller så, känns inte alls faktiskt men en bit av insidan sticker ut, om man kan säga så. Höll på att svimma av chocken när jag duschade förut. Så nu har jag gråtit i ett par timmar. Känns som jag kan lägga mig ner och dö typ, känner mig jätteäcklig verkligen. Min kropp är rätt värdelös. Jag gör ju fan inte annat än att knipa... Usch, bakslagen avlöser varann :(

• Momalicious

Cissi: och det gick tillbaka? Var det ena väggen då eller? Jag tycker mest det är konstigt eftersom det måste kommit mellan min dusch i fredags och den igår för i fredags var det normalt. Kan man fortfarande gå ut och gå med barnvagnen? Ska boka tid för efterkontroll idag tänkte jag.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)