Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Vet inte om det bara var jäkligt tur igår natt eller otur inatt, för det första hade Elliot en kolikperiod hela kvällen igår, mer eller mindre från 20-02. Sambon var pigg så jag fick gå och lägga mig. Sen vaknade Elliot fyra och ville ha mat. Vet inte vad jag ska tro. Tänker använda upp det nan-paketet vi har och sen får vi se. Vill testa nan ha men har inte hittat det hittills.

• Momalicious

Idag har jag varit på efterkontroll. Allt såg bra ut! Barnmorskan sa att jag inte har ett riktigt framfall utan att huden bara är lite uttänjd efter fl. Hon sa att det var helt normalt och att det går tillbaka av sig självt med hjälp av knipövningar. Knipet var också bra :)

Vi har inte haft sex sen förlossningen. Är jättesugen men ville inte innan efterkontrollen. Nu är avslaget borta sen ett par veckor och allt såg bra ut så vi testar nog snart. ;)

Idag har jag köpt nan ha och semper bifidus och hoppas det ska göra Ellis lite gladare. :) upptäckte även att man blir förbannat effektiv på att storhandla när man har en bebis med sig haha ;)

• Momalicious

Skönt att det börjar kännas bättre majorima.
    Igår började vi med nan ha och har väl inte direkt hunnit utvärdera än men han fiser mycket mer än innan.

• Momalicious

Smart. Hade liksom glömt hur mycket hår jag har så jag köpte hårfärg och började färga och kom liksom på att färgen inte skulle räcka så jag skickade sambon att köpa mer men tro fan att just den färgen var slut. Så nu sitter jag här med ett rejält fläckigt hår. Suck! Och vi som ska iväg och träffa kompisar imorgon, så jag har inte tid att åka och köpa mer färg imorgon bitti heller. Får vara fläckig ett par dagar :/

Idag har vi iaf varit ute på en härlig långpromenad i solen. Synd bara att det blåste så jäkla mycket annars hade det varit jätteskönt och vårigt. Elliot sov så gott hela tiden ända tills jag gick in i affären, då han började gallskrika så det vara bara att halvspringa hem och ge honom mat. Tur att vi bor så nära affären Och tur att det inte var mycket folk ut, folk hade väl undrat vad jag höll på med som hade en gallskrikande unge i vagnen haha.

Elliot 101226 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious

Ser att ni pratar om fler bebisar och så. Jag är verkligen supersugen på en till nu direkt men nej. Vill gå ner i vikt och helst vara färdig ssk (samt jobbat upp fp) innan det blir en till. Många år kvar då alltså. Men man vet ju aldrig. Men ner i vikt ska jag i alla fall! Vägrar bli gravid och ligga över min normalvikt igen!

Nikka: jag tyckte också krystvärkarna var fantastiska! Tyckte inte dom gjorde ont alls utan det var bara härligt. Sved lite precis när huvudet kom ut men annars inte nånting. :)

Idag, eller igår blir det ju, har vi varit hos några kompisar och haft trevligt. Deras lilla tjej är två månader äldre än Elliot och oj vad hon var social och rolig. Pratade och skrattade mest hela tiden och Elliot var väldigt fascinerande. Känns så kul att Elliot också kommer bli så stor! Dock är hon ingen stor tjej, hon var typ 3000 gram och 47,5 cm när hon föddes!

• Momalicious

Idag blir jag 21! Känns bra faktiskt. Känner mig nog lite äldre än andra i samma ålder :)
    Min sambo (och mamma som råkade komma precis då) överraskade mig med frukost på sängen och massa fina presenter. Mamma hade med tårta också.

Nu är min sambo och handlar lite gott till ikväll. När han kommer hem ska jag krypa ner i ett skönt bubbelbad och njuta! Ikväll ska han ska laga middag och så ska vi se film och bara mysa. Jag ska få en helkroppsmassage med

• Momalicious

Majorima: jag känner inte som du men jag tror inte du är ensam. Eller det vet jag att du inte är. Tror att många försöker framställa sig som väldigt käcka och rediga för att när man är mamma ska man vara nån slags superhjälte som aldrig tycker nåt är jobbigt. Jag tycker också att det är jättejobbigt när Elliot är ledsen och jag inte kan hjälpa honom men jag har lärt mig hantera det på något sätt.

Jag känner mig dock också instängd men vi är ju nybörjare på det här så det får väl ta den tiden det tar innan man kommer ut varje dag osv. Vi kanske kan ses snart t.ex. Jag bor ju inte så långt ifrån! :)

Men prata med BVC och be om hjälp! :)

• Momalicious

Vi började förresten med 10 droppar och har jobbat oss upp till femton. Kommer testa lite fler också och se om det blir ännu bättre.

• Momalicious
    mamma smurfen skrev 2011-02-05 19:10:11 följande:
    GRATTIS moma{#emotions_dlg.flower}

Majorima:  Som Moma skrev så är du långt ifrån ensam med att känna som du känner, huvudsaken är att du gör vad som känns rätt för ER.
    Vill du använda dig av bärsjalen, så gör det, du gör det inte "lätt för dig" iom det, utan du gör din bebbe nöjd, det är ju super bra!!!

jag är ju mamma för 3e gången, och jag känner som du i mycket...sover hon för mycke, eller för lite...ikväll har hon vart kinkig...vad har JAG gjort för fel då? Eller hennes bajs e löst, inte som vanligt, har jag spätt ut hennes ersättning för mycke, eller det är hårdare än normalt, har jag tagit för mycke pulver??
    osv...
    Man ÄR nojjig över saker man egentligen VET inte är något att nojja över...men man kan inte låta bli...
    Jag TROR inte du är en bra mamma, jag VET det, du bryr ju dig så till den milda grad att du blir orolig och funderar en MASSA på om du gör rätt, eller inte.

Ang klenhhet kan jag bara säga...du har klarat av en graviditet och en förlossning, då ÄR man inte klen!!

Ang träff å skulle jag verkligen gilla det, saknar folk med bebbar i min krets, så kan ni ta er till gbg/hisingen så säg till vetja
    Det hade varit så himla kul! Körde till stan för första gången igår och det gick bra (haha, jag har ju körkort så det BORDE ju gå bra ) så jag ses gärna snart! Hade varit så himla kul!

Tack! 
    Elliot 101226 ♥ momalicious.blogg.se/
Svar på tråden December Bebis 2010 :)