Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Majorima: har missat ditt svar på nåt sätt! Ja, jag borde kunna nu i veckan. Ska till tandläkaren på fredag men det är också det enda jag vet ska hända hehe. Hur ser din vecka ut?

• Momalicious

Jag har inte fått mens än men det gör mig ingenting haha. Så bara för att jag sa det kommer den ju garanterat komma vilken dag som helst  

Jag blir bara mer och mer förälskad i Elliot för var dag som går. Visst att man varit förälskad sen dag ett men den där kärleken blir verkligen bara starkare och starkare. Helt sjukt att man kan älska en liten människa så mycket.

Majorima: Vad bra! Du kan väl PM:a ditt nummer så kan jag messa dig imorgon så kan vi bestämma lite närmare! 

Elliot 101226 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious

Jag har också en bebis som kräver i princip konstant närhet. Ibland kan han ligga själv en liten stund men oftast inte. Tror inte att dom kan få "för mycket" närhet utan tror mest det är lite besvärligt för oss som blir rätt låsta. Tack Gud för bärselen, annars hade jag inte kunnat göra nåt.

Elliots magont är värst på kvällen. Börjar olika tider varje dag men mellan 20-22 brukar det börja och hålla på ett par-tre timmar. Sen brukar han sova jättebra hela natten och är lugn men rätt klängig under dagarna.

• Momalicious

Lillsnurr: du kan ge båda samtidigt! Det du ska tänka på att det kan bli värre innan det blir bättre och i vissa fall blir det vara värre. Hoppas de hjälper för Agnes :)

• Momalicious

Woho, min sambo är ledig onsdag och torsdag (och fredag men då är han alltid hemma och är föräldraledig). Myspys!

Måsta tacka IKEA för deras fotölj med gung i, ibland är den det enda som funkar när Elliot har ont i magen. Honom på magen och gunga gunga gunga! Whatever works liksom ;)

• Momalicious
    Haligh skrev 2011-02-07 17:43:22 följande:
    Någon som har några bra knep mot kräkningar? Min tjej kräks mkt,  och det kan komma ett bra tag efter matning också. Inte så att jag är orolig att hon inte får i sig tillräckligt, mer för att det blir väldigt kladdigt överallt. Jag kan tänka mig att det är magmunnen?
    Sen har jag hört att det finns nåt förtjockningsmedel på apoteket som man kan ge om barnet kräks mycket. Vet inte hur det funkar men jag TROR att det gör så att det tjockar tills sig i magen så att det inte kommer upp lika lätt. Prata med BVC!

Sen finns det ju "spybarn" också. Min sambos brorsdotter kräktes i princip hela tiden från födseln tills att hon var 9-10 månader. 
  • Momalicious

Vad sjutton gjorde man med all tid innan man fick barn? Då ville jag bara ha nåt att göra, nu längtar jag efter att få sova hela nätter, skrikfria kvällar och dagar utan måsten. Lär ju ta ett jäkla tag innan man får nåt av det igen och då särskilt det sista ;)

Ligger här och har ont i magen ikapp med Elliot. Minifomen tog slut och Apoteket hade slut så han har varit utan igår (gick jättebra) och idag (jätteont i magen och vill inte sova). Blir så jäkla förvirrad. Varför gick det bra igår och inte idag? Är det verkligen minifomen som gör skillnad eller är det bara att igår var en bra kväll och idag är en dålig? Kan han ha reagerat negativt på semper bifidus?
    Påverkade NAN H.A positivt eller inbillade jag mig bara? Borde jag köpa mer?

Uttröttande det där. Hoppas fan dom får in minifom och det snart. Fast kanske borde testa om det funkar utan? Inte konstigt att jag har ont i magen med alla dessa grejer som gnager hål i skallen. ;)

• Momalicious

Usch, en jäkla idiot körde mitt i vägen förut och smällde av både min och hennes backspegel. Jag såg liksom vad som skulle hände och saktade ner som bara den, la mig nästan på trottoaren och försökte tuta men hon fräste på ändå. Sen vägrade hon prata om det och sa bara att "det får min sambo ta" och bara åkte därifrån men min sambo sprang ut på parkeringen och pratade med henne och hon sa samma sak.

Sen ringde jag upp och sa hur jag upplevt situationen och hon sa att hon tyckte det var lika mycket mitt fel och jag sa iaf att det i så fall skulle bli en tvist för att jag inte tänker betala för något hon orsakat. Men sen ringde hon nån timme senare och sa att hon fortfarande inte tyckte det var hennes fel men att hon inte ville ha någon tvist och att hon tog på sig skulden.
    Jag tar det dock som ett erkännande för jag hade iaf inte erkänt nåt jag inte gjort. Men det spelar ingen roll egentligen. Skönt dock! Våran bil som vi inte ens haft i två månader haha... Dumt bara att hon anmälde det till försäkringsbolaget för bara självrisken är lika mycket som det hade kostat att betala våra speglar ur egen ficka men men.. Det gör ju hon som hon vill! :P 

Nåja, inatt började vi ge Minifom igen. Han verkade nöjdare direkt efter den måltiden han fick det så vi kör på det. Blir ju en flaska i veckan så det går ju några kronor på Minifom varje månad men jag vågar inte chansa på att det bara var tur att han blev nöjdare den måltiden haha. Har även gett Semper Bifidus idag igen och han bajsar "sprutisar" så även det verkar ge resultat. Ska börja nog med NAN H.A igen också men har ett helt paket vanliga NAN och så får vi se om det blir bättre med Bifidus två gånger om dagen. Har även en flaska semperdroppar i kylen som jag börjar med snart. Puh. Så jäkla mycket pussel det här haha. 

Sådär, nu har jag skrivit ungefär en roman så vi får se om nån orkar läsa
    Kram på er!

Majorima: Har inte fått nåt nummer? Fick ett mejl där det stod att du skickade numret men det ser jag inte? :( 

• Momalicious

Delifi: håller med!

Han har sovit hela natten!!!! Somnade tio och sen väckte vi för mat vid 12 innan vi la oss. Sambons alarm ringde halv och Elliot fortsatte sova men jag väckte för mat när jag ändå var vaken. Helt sjukt skönt, särskilt för min sambo som fick sova hela natten. Han var dock inte jätteintresserad av att äta, han har fått i sig 70 av 135 och en sån flaska brukar han alltid äta upp på morgonen. Nåja, jag klagar inte ;) Godnatt igen!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)