Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Elliot har varit helt underbar idag! Han vaknade tio och ville ha mat, sen gick jag upp och klädde på mig och åt frukost och sådär medans han sov lite till. Sen vaknade han och fick ny blöja och kläder på sig och sen har han varit en liten ängel som bara gnällt när han velat ha mat (och en gång när han ville ha ny blöja). Jag har kunnat lägga honom ifrån mig utan några protester och han har varit glad och lett hela dagen, förutom när han ätit eller sovit. WOW! Såna här dagar är underbara, önskar att varje dag var sånhär!

Elliot 101226 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious
    Mama Jessie skrev 2011-02-17 13:18:17 följande:
    Lika härlig dag idag eller har det vänt igen?
    Måste fråga var du köpt den där leoparddräkten, den verkar så himla mysig:)?
    Ja, lika härlig dag idag! Förutom att jag är snorförkyld, men Elliot är snäll som aldrig förr. Ligger just nu bredvid mig i soffan och sover

Leoparddräkten köpte jag på tradera. Dom såldes på H&M förr men försvann så enda sättet att få tag på en är att köpa begagnad. Men ja, den är jättemysig! Kolla tradera är mitt tips. Annars vet jag att Lindex har en pyjamas i leopardmönster (nej, jag gillar inte aaaalla leopard)

Igår fick jag mens! Kände verkligen av ägglossningen innan så det kom inte direkt som en chock. Men nåt som är lite sjukt att tänka på är att om jag blivit gravid då hade vi fått barn i oktober. DET är en konstig tanke! Har dock ingen mensvärk alls i princip. Jag har alltid haft väldigt lite mensvärk men jag hade bara liiiite lite molvärk i morse. Inget att klaga på alltså! (Förutom att vi hade tänkt sexa till det i helgen men nu har jag ingen större lust...)

Nu sitter jag och väntar på min sambo som kommer hem snart. Vi ska få besök från TryggHansa. Känner mig inte superpeppad om jag ska vara ärlig men bra att vi får tummen ur och skaffar en försäkring på Elliot. Kommer inte ihåg när det var gravidförsäkringen slutade gälla men inte fel att få en barnförsäkring innan dess.
    Kram på er!
  • Momalicious

Ja, jag klagar då inte och jag kan inte låta bli att hoppas att det håller i sig! Den 1 mars ska jag göra datortomografi.

Hoppas Tim blir bättre också! Hur "äter" han nu? Det som verkar funka bäst för Elliot är iaf NAN H.A + minifom + semperdroppar. Ska dock testa lemolac efter de paketen H.A vi har hemma är slut. Det är ju mycket billigare så är det ingen skillnad är det ju onödigt att köpa den dyrare :)

Nu är Elliot så försäkrad som han kan bli, det ska jag fira med en tupplur!

• Momalicious
    Karttikeya skrev 2011-02-17 16:46:30 följande:
    Samma som Elliot Tungan ute Nan HA +semperdroppar+minifom. Vad är lemolac?

Härligt, vi valde Skandia till vår lille guldklimp Flört
    BabySemp Lemolac. Är väl nåt likvärdigt till NAN H.A fast det är BabySemp
  • Momalicious
    delifi2 skrev 2011-02-17 23:31:22 följande:
    tänk på det ni som ger ersättning att inte bara byta tvärt utan börja med typ 3 mått av den gamla och 1 mått av den nya så derad magar inte börjar krångla.
    Gäller sen oxå när de börjar med välling
    Jo, det vet jag, men tack ändå :) Detsamma är väl när man ska gå över från bröstmjölk egentligen, att man helst ska blanda bröstmjöl med lite ersättning för att vänja dom?
  • Momalicious

Synd att vi inte har sådär 14 000 över i månaden att göra vad vi vill för, då hade jag genast åkt till mio och köpt den soffan jag vill ha och ett nytt soffbord. Nää, nu får jag sluta sitta här och titta på saker jag vill ha för jag blir tokig haha. Men nästa månad blir det nog en ny systemkamera iaf. Och det går ju "bara" på sådär runt 10 000 så haha. Godnatt med er!

• Momalicious

Var på BVC igår förresten. Elliot vägde 5090 gram och var 58,2 cm lång 7 veckor och fem dagar gammal :) så han har gått upp 1,5 kilo och växt 8 cm sen födseln!

• Momalicious

Det är iaf inte jobbigt att läsa ikapp nu för tiden. En sida med inlägg bara :P
    Jag är iaf fortfarande sjuk och har hög feber vilket är riktigt jobbigt. Ligger bara i soffan hela dagarna och ser på film eller sover. Min sambo tar hand om Elliot hela tiden och jag saaaaaknar honom. Men vill inte smitta honom! Dessutom får jag ågnest för att min sambo får göra allting och så får jag för mig att Elliot ska glömma av mig eller så.

Sitter just nu och svettas av febernedsättande och har gjort det i två timmar nu så jag har ingen lust att lägga mig.. Blä. 

Svar på tråden December Bebis 2010 :)