Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Elliot har ätit i princip oavbrutet sen klockan fyra idag. Sambon är fortfarande hemma från jobbet för jag är fortfarande sjuk. Imorgon kommer hantverkare klockan sju för att byta ytterdörren. Fyfan. Blir det överjäkligt åker vi hem till min mamma över dagen.

• Momalicious

Jag längtar men vetitusan hur vi ska få till det för Elliot sover i vår säng. Jag känner mig iaf INTE bekväm med att göra det i samma säng som han sover i. Kanske ytterligare en bra anledning att försöka få honom att sova i spjälsängen ;)

• Momalicious

Ringde 1177 och dom tror att jag kan ha hjärnhinneinflammation. SUCK! känner att jag har sämst tur alltså.

• Momalicious

Tack hörrni. Jag har inte den bakteriella, farliga varianten utan isf den virala varianten. Den går ju över av sig självt men är inte skönare för det. Jag skulle hålla koll på huden så jag inte får prickar eller högre feber eller så, men hon sa att jag lät som ett typiskt exempel på viral meningit.

Lilleman har varit lite gnällig de senaste dagarna och äter HELA tiden, förmodligen en tillväxtfas. Tycker dock lite synd om sambon som får ta honom själv för att jag inte orkar.

Majorima: usch, lider med dig! :( extra skit att du inte sover gott :(

• Momalicious

Jag har också haft en trevlig natt. Idag skulle min sambo börja jobba så jag skulle ta natten (för första gången sen natten till torsdag förra veckan). Vi somnade 00.30 och när sambons alarm ringde hade han inte ätit. Vid 07.15 vaknade han och åt en slurk och sen somnade vi om till 11 :) nu sover han i min famn så nu ska jag få i mig lite frukost.

• Momalicious

Han väcktes dock för mat och pyjamas vid 12 för han låg i vagnen och sov sen några timmar tillbaka efter en kvällspromenad.

• Momalicious

Elliot äter 120 ml varje mål och det varierar mellan varannan och var sjätte timme. Var tredje timme är vanligast på dagen och var fjärde- var femte på natten.

• Momalicious

God morgon tjejer. Sitter på Uddevalla sjukhus nu, ska göra en datortomografi av njuren. Hade ju njurstensanfall på nyårsafton. Sen blir det lite shopping på hemvägen :)

• Momalicious

Blö vad trött jag är. Elliot tyckte det var morgon halv åtta och med tanke på att han somnade för natten vid tolv så var jag inte pigg. Dessutom somnade han inte om efter första matningen (06) så han låg och jollrade och hade sig. Idag ska vi förmodligen köpa nya soffor. Dom vi spanat på har reclainer funktion så det blir nice iaf :) nu vill jag sova men Elliot är pigg, hoppas han somnar tidigare ikväll.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)