Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Nu är jag ännu tröttare, men nu har vi världens finaste soffor :) kommer bli sent ikväll. Sambon och en kompis bär in sofforna nu, sen ska dom sättas ihop lite snabbt och sen ska vi hämta Elliot hos farmor och farfar. Så himla snällt att dom har honom nu, hade inte varit kul att ha haft med en bebis nu under kvällen. Nä, nu ska jag dricka kaffe så jag inte dör. Kram på er!

• Momalicious

Åh, våra soffor är underbara! Kolla bild på bloggen om ni vill se hur dom ser ut, även om bilden inte gör dom rättvisa. Kommer aldrig kunna ha en vanlig soffa igen ;)

För övrigt är jag grymt irriterad på vår BVC-sköterska. Hon ställer in varje gång för hon är sjuk hela tiden. Man vet liksom att dagen innan vi har tid ringer nån och säger att hon är sjuk. Suck. Hon måste vara typ världens sämsta anställda haha :p

• Momalicious

Jag har sovit nästan 7 timmar i sträck. Elliot vaknade och gnällde lite i natt men jag la honom intill mig och då somnade han om!

Vad tråkigt det är att tråden börjar dö :(

• Momalicious
    AnnaCL skrev 2011-03-04 08:32:41 följande:
    Jag håller med. JAg ska försöka bättra mig på att skriva, läser dock varje dag. Kollar även in era bloggar, det är mysigt att få tjuvkika i era liv lite. Jag har också en blogg om ni är sugna på att titta in.
    annalundstrom.blogspot.com/

Jag älskar att vara mammaledig! Vi kommer att vara hemma jättelänge och vara jättefattiga:) Jag ska vara ledig i 18 månader och min man i 10 månader. Vi får skippa att köpa bostad och bo i hyresrätt, men det är det värt. Måste kolla upp lite mer kring FK dock, tror att man måste ta ut 5 dagar per vecka efter ett år för att få behålla SGIn. Det är så mycket regler så jag blir snurrig. HUr har ni lagt upp er ledighet.
    Kramar på er!
    Vad roligt med en till blogg, den hamnar bland favvisarna!

Elliot 101226 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious

Det där med föräldraledighet... Jag låter väl hemsk nu men jag tycker det är rätt tråkigt om jag ska vara ärlig. Elliot är ju ganska gnällig av sig pga magen, och även om det börjar bli bättre så är det fortfarande påfrestande. Sen finns det dagar när det är jättemysigt och så, men igår tyckte jag bara allt var meningslöst. Typ sitta med hono i soffan hela dagen. 

Har inga mammavänner i närheten vilket gör att om jag ska träffa någon så är det ett dagsprojekt i princip. Och alla mina "vanliga" vänner är ju upptagna med studier/jobb under dagarna.

Blir nog bättre när Elliot blir lite större och magproblemen slutar och han dessutom går att aktivera på ett annat sätt och när det inte BARA är jag som gäller, för vissa dagar så blir han ledsen så fort man sätter ner honom alternativt att han ser att man går ur rummet.

Men tanken är väl som så att jag ska vara hemma tills efter nästa sommar då jag ska börja plugga och sambon ska vara hemma i samband med sin semester i sommar, så att han är hemma hela sommaren i princip. Jag är ju ändå "arbetssökande" så jag är ju hemma ändå.

Nästa barn, om vi får ett med lika dum mage som Elliot har, så kommer jag vilja dela 50/50 på föräldraledigheten rätt tidigt. Eller kanske inte 50/50 men så att jag är hemma typ 3-4 dagar och sambon 1-2 dagar. Sen beror det ju på med amning och allt sånt där men ja, det får man ju se då. Kanske är det fler kompisar som har småbarn då och kanske nån som bor närmare. 

Ni tycker väl jag låter helt dum i huvudet nu... Skäms 

Elliot 101226 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious

Vad skönt att ni inte tycker jag är dum. Jag har ju gått hemma sen i slutet av maj så det har väl med saken att göra också misstänker jag. Idag har Elliot varit jättego, iaf hittills. Just nu ligger han och sover bredvid mig i soffan. Har kommit på att om han är sömnig men inte vill somna så funkar det jättebra att lägga snutten över ansiktet och sen när han somnat flyttar jag bort den från näsa och mun. Han somnar verkligen gott då :)

Majorima: klart jag vill ses! :)

Min närmsta vän som är mamma bor inte så värst långt bort (hon bor på Tjörn, jag på Orust) men hon kom liksom hem från bb i onsdags så det tar väl ett tag innan hon har kommit in i det och har lust att ses på dagarna. Det är lustigt, jag har ju själv gått igenom allt vad en graviditet och förlossning innebär men jag kan ändå verkligen inte fatta att hon har blivit mamma. Knasigt.

På måndag börjar ju förresten "en unge i minuten" på fyran. Typ som "livet på bb" fast svenskt. Ska bli kul! :)

• Momalicious

Vi använder pampers, dom är mycket billigare plus att vi har typ hundra rabattkuponger på pampers. Tycker dom är mycket mjukare än libero med. Vi använder stl 2 till Elliot och dom funkar fint. Snart får vi väl byta till trean men inte än :)

• Momalicious

Dramaqueen: Elliot smackar också massor, det gjorde han dock inte när han ammade. Tror inte att han har för kort sträng iaf :) vet många bebisar som smackar när jag tänker efter :)

• Momalicious

Oj! Jag tänkte börja med stl 3 på blöjor för att Elliot säkert väger sex kilo snart men dom passar fortfarande utmärkt! Köper nog stl 3 nästa gång och testar och är de stora kör jag på med stl 2 ett tag till.

Jag vill babysimma även om jag verkligen inte vill visa mig i bikini nu... Får se, ska kolla upp grupper och så först innan jag bestämmer mig.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)