• Haligh

December Bebis 2010 :)

Mysmamma70 skrev 2011-01-04 08:21:51 följande:
    Har haft en riktig lyxnatt där Cornelia sov 00.30-08.00
    Gud så skönt! Tror att vi ska ändra taktik lite, Sigrid känns som att hon är så pigg på natten och inte alls lust att sova. Hon ligger inte och gallskriker men hon verkade liksom inget trött, och jag ammade typ 100 gånger men inte somnade hon för det... Sen nu minsann har hon sovit i flera timmar i sträck! Så jag tänkte om man kanske ska försöka hålla henne lite mer vaken framåt kvällen så hon är tröttare..?

Annars är hon så himla nöjd av sig, inte svårtröstlig utan gos eller mat hjälper bra. Ett problem vi haft det är att blöjorna läcker i grenen, benen är liksom för smala så det har gått åt MÅNGA plagg... Vi hade Pampers minsta modell men nu har vi testat med Huggies (läste att de var bra för smala bebisar) så vi håller tummarna att de funkar bättre

Magen är det en sjujäkla fart på! KOmmer gärna en fontän senapsbajs när man byter, trodde att spädisar inte alls bajsade ofta men här är det väääääldigt många gånger om dagen. Kanske för att mjölken just kommit igång ordentligt så att det blir en stor omställning för magen..?
  • Haligh

Usch jag tog en titt i spegeln idag för det känns så skumt därnere...ser ut som Frankenstein mellan benen!!!! Två stygn har ramlat av själva, men resten ser ut som ståltrådar nästan. Dessutom hängde det en lös flik med ett stygn som skaver och fastnar och till råga på allt såg det helt infekterat ut. Hjälp, tycker det luktat päckigt men jag trodde det var avslaget. Måste ringa imorgon. Usch förlåt att jag äcklar er med detta men jag känner mig nästan i chock, blir aldrig mig lik igen...

• Haligh

Vår tjej sover nästan hela tiden, vi sitter som två fån och tittar på henne för man vill ju gosa lite också! Men hon är ju också bara en vecka idag - det kanske går fort med mer vaken tid..? Är hon vaken en kvart efter amning så sover hon tre-fyra timmar, lite mindre nattetid... Vi har inte testat ersättning, gör ni det för att de inte verkar bli mätta? Kan tänka mig att prova snart så kan man lämna med pappan ibland om det behövs. Annars är hon så himla gullig, så nöjd av sig, mat och sova och gos

• Haligh

Idag kom BVC-sköterskan på hembesök, och mitt lilla matmonster vägde 250g mer nu 8 dagar gammal än när hon föddes!! Man ser lilla magen är alldeles rund och go. Känner mig som värsta mjölkkossan Hon gav mig lite bassning när jag sa att vi just kommit in från promenad i snön - det är asjobbigt att ta sig fram på gatorna här; hon sa åt mig att jag måste ta det lugnt och äta ordentligt typ... Jag har inte gått särskilt långt, inte alls läkt därnere ännu, men lite luft tänkte man ju var bra... Såg att flera av er också hade problem med att äta, jag glömmer liksom bort det, inte för att lillan stör utan för att det är så mkt i huvudet, så mkt tankar!! Men ikväll ska jag äta fisksoppa och kladdkaka och ta ett halvt glas vin Magen är nästan helt borta redan, som en liten skinnpåse mest Så sa hon att jag inte skulle gå i mataffärer och dylikt första månaden pga alla basilusker! Vi som just kom därifrån...men jag ska verkligen lyssna på henne så inte liten blir sjuk!! Tar ni ut era i affärer och sånt?

• Haligh
    Emelle skrev 2011-01-08 11:35:02 följande:
    Godmorgon!!

Majorima- Vilken sötnos. Fina kort!!

Haligh- Vi har varit p stan med Agnes och tagit med henne 3-4 ggr när vi handlat på Kvantum, Willys osv.
    Dock i sin bilstol eller i vagnen och alltid rätt "skyddad" av åkpåse el filt.

Skönt att höra att ni inte är så oroliga av er, fick rätt dåligt samvete för vi har också haft med vagnen in flera gånger redan första veckan. Men hon ligger också nedstoppad ordentligt i vagnen! Blir ju svårt nu när man blir ensam hemma om man inte ska kunna gå och fixa såna ärenden själv, och rätt tråkigt också!!

Här är det kolossalt med snö, går knappt att ta sig fram och sambon fick dra vagnen igår kan säga at svetten rann - det är typ 2 dm snömodd!!

Vet inte alls hur länge man ska ha stygnen! Har riktigt ont fortfarande och kan inte gå långt alls för det blir jättesvullet och blöder Tre stygn har ramlat ur men många kvar forfarande, så här lär det dröja innan sex blir aktuellt (iaf på traditionellt vis )
  • Haligh

Lyckostar som får sova..somnade vid halv 1, 2 dags för amning ville INTE somna så klockan var 3.30 innan hon fick ro. Halv 6 var det dags igen, jag är trött så in i Norden, tur att man inte har så många förpliktelser om dagarna Då sover hon desto mer men jag har så svårt att somna själv då, måste nog öva på det...

• Haligh

Maria: stort grattis till dig! Men stackare vilken jäkla pärs du har gått igenom, och sambon sjuk till råga på allt! All lycka till er!

• Haligh

Vi har också en Manduca, den är suverän! Och så bra att man kan ha på ryggen också när bebis blir större, man orkar inte bära så mkt framtill. Vi betalade 1100 i butik och det är väl ungefär samma som BB? Superlätt att sätta på sig är den också!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)