December Bebis 2010 :)
ska sluta läsa den här tråden tror jag
här händer inte ett jota 3 dagar över tiden idag, jag VET ju att det inte är nåt konstigt men fy tusan vad dagarna sniglar sig fram...vill inte vänta längre!!!!!!!!

Emelle: fy fasen vad otäckt!!! Tillhör skaran som tycker fyrverkerier borde förbjudas för privat bruk, inte nog med alla bränder och skador det orsakar, många både djur och och människor är rädda och dessutom sprids en massa tungmetaller!!! GRATTIS till er som fått bebis sista dagarna!!!
Vattnet har gått i omgångar under natten
inte ringt fl än för värkarna är inte så starka och regelbundna än...men äntligen händer det nåt!!
Jag har iaf fått min lilla nu
det blev en flicka! 3515 gram och 52 cm kom hon vid ett-tiden i natt! Allt har gått bra men förlossningen var vidrigt intensiv, öppnade mig nästan helt jättefort så Eda fick jag ingen, sen sista centimetern tog flera timmar för livmodern var helt slut. Så värkar timme ut och timme in men inget hände, kan säga att jag släppte inte lustgasen för en sekund
till slut fick jag värkstimulerande dropp och sitta på pall, och äntligen kom hon ut! Sprack rejält inuti så jag fick ligga på operation och uppvak hela natten och pappan fick sussa lite med tösen. Nu sover hon så sött och är finast i världen! Jag mår bra men underlivet känns väldigt mycket... Orkar inte läsa tråden utan på återseende när vi kommer hem!!
Tackar för gratulationerna och önskar alla ett Gott Nytt År! Stort grattis till Majorima som också fått ser jag, vad roligt!! Vi åkte hem i eftermiddag, sambon står nu och lagar nyårsmiddag med lillan i bärselen, så underbart! Ska också sippa lite riktig champagne, inte många droppar men ändå! Allt har gått jättebra iaf, tycker amningen funkar helt ok också. Hon snuttar ivrigt iaf och verkar nöjd så då är mamma lycklig
Vi är inte helt hundra vad gäller namn ännu, men det lutar åt Sigrid! Trevlig kväll alla moms och soon-to-be!
Hej tjejer! Första gången datorn sätts på sedan vi kom hem
Allt har gått så bra med vår lilla Sigrid, var idag på efterkontroll och gjorde PKU-test, hon vägde 2,5 dagar gammal 165 g mindre än vid födseln, det var visst bra. Och idag har mjölken runnit till så det är stor skillnad på ätandet, det är som att hon hamnar i koma och är otroligt nöjd.
Så underbart det är att ha blivit mamma, jag är så lycklig! Såg att ni diskuterat det där med ålder en del, själv fyller jag 32 om en vecka och Sigrid är ju mitt första. Årena liksomsom skenade iväg, jag har inte försökt med någon annan än med min nuvarande (mkt glad för det nu..), pluggade länge och hade inte ngn stabil tillvaro. Så vips inser man att man inte är så ung längre, fick nästan panik! Min tvillingssyrra fick sin första vid 25 och det tyckte jag var jätteungt då, kändes så avlägset. Det blir aldrig som man har tänkt sig
Amningen funkar så bra, har hört så många läskiga historier med såriga bröstvårtor så jag hade räknat med det! Vi bara njuter av tillvaron mys mys mys
Förresten; jag har i ett par dagar haft en sån fruktansvärd huvudvärk. Brukar aldrig ha ont i huvet om man inte har självförvållat det, men inte på det här sprängande sättet.
Har provat att dricka massor av vatten, och först släppte det men nu är det tillbaka. Druckit litervis! Hade lite högt blodtryck (90 undertryck) vilket är betydligt högre än vad jag brukar ha. Tips mottages tacksamt!