Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Nhjärtad: tack gumman!

Ni som ger ersättning, hur mycket ger ni per gång och hur ofta? Elliot äter ersättning på 120 ml vatten varannan till var fjärde timme på dagen och sover hela nätter. Ibland äter han 30 ml mer om han sovit 8-10 timmar. Han blir tre månader på lördag och senast vägde han över sex kilo så han är ju inte mini.

• Momalicious

Ja men gissa hur det gick hos doktorn? Jag är frisk (enl alla tester hon tog). Bra läkare och noggran men fan vad less jag blir! Har ju så jävla ont i halsen! Hon sa iaf att om det inte gått över om två veckor skulle jag ringa så skulle jag få en remiss till ÖNH. Suuuuuck!

• Momalicious

Ang smakisar tänkte jag vänta tills Elliot kan sitta, och visar lite intresse alt behöver det om han inte ökar i vikt som han ska, men ja, jag tar det som det kommer.

• Momalicious

Oh förresten, Elliot har börjat försöka sätta sig upp när han ligger. Ser ut som han gör sit-ups hihi. Håller han runt mina fingrar drar han sig upp både till sittande och stående, så himla gulligt! Nu ska jag äta frukost/lunch, se på desperate housewives och njuta av att vara hemma ensam en stund. Förlåt för inläggsbombningen :p

• Momalicious

Mammasmurfen: ja, hon kände, klämde, kollade med lampor och speglar och grejer. Alla tester var normala. Så jäkla störigt! Vill komma till ÖNH och få tittat på det NU men nä. Vill ta ut dessa jäkla halsmandlar som bara dummar sig.

• Momalicious

Ja, jag har funderat lite på det. Skulle vara kul (dock blir man såå trött i fötterna efteråt hihi) tycker jag :)

• Momalicious
    Jenni78 skrev 2011-03-22 20:39:54 följande:
    Vår stackars katt blev tydligen skadad så jag fick åka till veterinären. Kom hem med drogad, rakad och tratt på huvudet. Rädd är han fortfarande. Det är tydligen en galen kärring som vägrar kastrera enligt grannen. Blir nog anmälan. Medicinering i nio dagar framåt. Usch och blä. Jättekul att konka bebis och katt själv till veterinären för övrigt... Var så arg och skärrad.
    Usch, din stackare! Förstår absolut att du är förbannad, hade jag med varit. Våra två kattgrabbar håller vi inomhus tills de blivit kastrerade. Men det är mycket för "vår" skull också, för jag vill inte att dom ska vara borta jättelänge eller sådär. Men fy! I sitt egna hem borde ju alla, inklusive djur, få känna sig trygga.
    Ägaren till monsterkatten borde ju åtminstone betala alla veterinärkostnader. 
    Elliot 101226 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious

Åh fy vad tråkigt Cissi! Hoppas Cornelia blir frisk snart, måste vara fruktansvärt jobbigt med en sjuk bebis! Kram

• Momalicious

Elliot ligger över kurvan på längd och huvud och på kurvan vad gäller vikt. Han ska vaccineras 1 april (3 mån 1 vecka gammal) och det ser jag inte fram emot alls, tycker inte om tanken på att någon ska sticka honom även om det är av en bra anledning. Ska iaf bli kul att se hur stor han är. :)

• Momalicious
    AnnaCL skrev 2011-03-23 09:27:50 följande:
    krya på er! Hoppas lillan hämtar sig snart..

Vi vaccinerade elsa i torsdags, då var hon 3 mån och 5 dagar. hon vägde då 6 kg och var 61 lång.  En dunderklump numera. vad väger era vid tre månader?

kram på er mammor!
    Hihi, Elliot vägde 5970 g och var 61,3 cm lång för två veckor sedan. 
    Elliot 101226 ♥ momalicious.blogg.se/
Svar på tråden December Bebis 2010 :)