Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Har du testat att lägga ner honom när han är mätt och nöjd? Blir han arg då? Elliot brukar ligga och prata en stund och sen somnar han. Är det på dagen brukar jag lägga hans snutte över ögonen. Vet inte alls om det kan funka för dig men det funkar här iaf. :)

• Momalicious

Håller helt med dig Cissi! Känns extra bra när ni som har flera barn och stor erfarenhet finns också, även om alla barn är olika tycker jag alltid att du har så bra råd :)

• Momalicious

Usch, stackars er som är sjuka! Krya på er!
    Här är det också sol så det blir promenad så snart Elliot ätit upp :)

• Momalicious

Här är visst babysimmet drop in och det kostar som ett vanligt besök - 60 kronor per gång. Ska börja så fort jag köpt såna där bebis badbyxor :) och det bästa är att det är på fredagar och då är min sambo pappaledig så han kan vara med :)

• Momalicious

Vill med till Ullared! Ska göra det i slutet av april tänkte jag. Tänkte åka ensam, eller ja, utan barn. Får se om jag får med mig någon eller om jag åker ensam. Kan vara rätt skönt att vara ensam, så slipper man anpassa sig efter någon annan. Ska köpa kläder till Elliot, mig och lite inredningsgrejer.

Idag är det 1,5 år med min man! :)

• Momalicious

Usch, blir så irriterad. Alla föräldragrupper och aktiviteter ligger så tidigt på morgonen och Elliot sover ju då och jag vill inte störa hans rutiner för då blir han jättegnällig liksom. Varför lägger dom allt sånt så tidigt?!

Jag och Elliot har precis kommit hem. Vi har varit nere hos hans farmor ett par timmar. Var trevligt.
    Förut kom jehovas vittnen och hade sig. Som tur var började Elliot skrika just då. Har så svårt för att vara otrevlig så det var skönt att ha en "ursäkt".

• Momalicious

Jag förstår dig verkligen Anna! Jag blev också jätteledsen när jag inte kunde amma.
    När jag ska iväg på dagarna tar jag med en termos med kokande vatten och en flaska med kallt. Sen blandar jag till dricktemp och häller i pulvret.

Hoppas att amningen löser sig! Amma amma amma är väl rådet för att öka produktionen! Har också läst att om man ger tillägg för att mjölken inte räcker så ska man bara ge så mycket så att barnet blir nöjt och inte proppmätt, om du fattar? Kram

• Momalicious

Cissi: jo jag vet, men NÅN dag kunde det ju ligga senare. Dessutom så ordnar BVC en föräldragrupp för förstagångsföräldrar enbart och då kunde dom ju lägga det senare än nio. ;)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)