Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Fan vad trött jag är. Elliot somnade runt halv ett, sen vaknade han halv sju för att äta och sen ville han inte sova mer. Jag låg uppe en timme längre och läste så jag får väl skylla mig själv :p Elliot sitter iaf och övar på att sitta själv, låter så sött när han tar i. Precis som när han inte lyckas rulla över till rygg för att armen är i vägen så blir han sur varje gång det inte går som han vill hihi.

Om två veckor ska vi, om inget händer, ha barnvakt över natten för första gången. Annars har det varit några timmar som Max. Kommer kännas konstigt men ska bli trevligt att gå ut med några vänner själva. Får se om jag kommer sakna ihjäl Elliot eller om jag klarar det, brukar sakna honom som en tok efter bara några timmar.

• Momalicious

Delifi: jag läste snabbare och snabbare för jag var så nervös. Hon kommer fatta hur du känner när hon själv får barn. Det var liksom en aha-upplevelse för mig och min sambo när Elliot kom. Då fattade vi varför ens föräldrar tvingat på en cykelhjälm osv. Eller ja, vi fattade ju innan med men nu fattade vi bättre ;)

• Momalicious

Insåg precis att klockan är tre. Vadfan?! Elliot är i nåt sånt där utvecklingsskede nu så han sover "dåligt" (inte hela nätter alltså). Jobbigt när man är van vid det. Det är inte det att han vill äta heller men han vaknar och vill inte somna osv.

Igår var jag och shoppade. Köpte kläder till mig och Elliot och present till sambon som fyller år den 14:e. Köpte även lite grejer på panduro för hand- och fotavgjutning och sådär.
    Skönt med nya kläder. Hittade dessutom ett par skitsnygga jeans på HM's rea. :) perfekt! Nu måste jag veeeerkligen sova.

• Momalicious

I natt sov Elliot iaf bättre än på två nätter. Somnade väl vid ett gamla tiden och sov till halv åtta, gamla tiden. Jag sov till tolv nya tiden.

• Momalicious

Fyy vad obehagligt haligh! :( tur att allt gick bra! Tror vi alla har instinkter för att skydda våra barn.

Jag har shoppat hela helgen och imorgon kör vi igen ;)

• Momalicious

Ni som älskar Newbie-serien har väl inte missat att det kommit in sånadär stickade heldresser igen, fast i vitt? Dom lär väl sälja slut lika fort som dom gråa så missa in det om ni vill ha en ;)

Elliot 101226 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious

Jag har insett att det är synd att jag inte vill bo i Norrland, hus är ju helt äckligt billigt där!

Idag har Elliot vänt sig först från rygg till mage och sen tillbaka. Första gången för båda!

• Momalicious

Nikka: det är väl det där klassiska att vi som bor här nere kallar allt där uppe för Norrland. Jag har kollat på hus i Norrbotten och Västerbotten och där är iaf majoriteten av husen billigare än här i Bohuslän. Man får så sjukt mycket för pengarna. Vänta så ska jag länka till nåt kul. ;)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)