Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

Jag ammar inte så jag har verkligen inte ångest. Torsdagar för oss är som fredagar eftersom min sambo är pappaledig varje fredag. Och mitt omdöme blir verkligen inte påverkat av ett knappt halvt glas vin.

Elliot är mycket bättre. Vissa kvällar lite gnällig men inte alls som förr. Dessutom tycker han numera om att byta blöja och att sitta själv går också bra. :) och dessutom sover han jättebra om nätterna. Allt mellan 5-7 timmar emellan vilket är jätteskönt. Han är som ett annat barn alltså, och han är 2,5 månad nu.

Imorgon ska vi till BVC. Ska bli så kul att se hur stor han är nu! :) ska fråga om hur vi ska göra för att få honom i säng lite tidigare. 23 känns alldeles för sent men han är pigg på kvällen..

• Momalicious

Oj, en del av mitt inlägg föll visst bort. Jag är alltså halvdöv. Blir ofta det i samband med förkylningar haha. Sjukt irriterande iaf!

• Momalicious

Idag har vi haft vänner här. En av mina bästa vänner som fick barn i oktober och hennes pojkvän. Vi har så himla kul tillsammans så det har varit skoj. Elliot sov i 3 timmar medans vi åt så vi hade extra trevligt. Skönt att umgås och ladda upp sina batterier lite.
    Vi bestämde att vi skulle gå ut tillsammans den 9 april. Första gången Elliot sover borta så det kommer nog kännas jättekonstigt att vara utan honom så länge med förhoppningsvis går det bra (för mig haha, för Elliot går det säkert utmärkt).

Vi har accepterar att Elliot somnar sent. Man kan inte lära såhär små barn att sova tidigare eller så så vi får avvakta en stund. Får väl trösta mig med att jag får sova ut om mornarna ;)

• Momalicious

Hej. Här kommer ett litet klagoinlägg.
    Jag är så jäkla sugen på att bli gravid igen så det finns inte! Vet inte vad jag ska göra typ. Är pissjobbigt. Senast jag hade äl räknade jag ut när bebisen hade kommit om jag blivit gravid. Jag vet, urlöjligt och det gör ju knappast längtan mindre. Ååååh fan vad jobbigt :(

• Momalicious

NhjärtaD: ja alltså, jag vill gå ner all vikt först och sambon har fått för sig att vi inte har råd vilket vi har. Men det kommer inte bli så. Så jag är deppig just nu. Förhoppningsvis går det över.

• Momalicious

Jag tycker inte riktigt om att 2barnsmamman skriver "gör inte misstaget att...". Elliot behöver massor av närhet, nu lite mindre än i början, och det ska han ju såklart få. Man kan inte skämma bort såhär små barn med närhet. Och vill han då ha massvis så ska han få det.
    Det är väl bra för dig att Elias är nöjd utan att vara hos dig men alla bebisar är ju olika. Såna råd kan du inte ge som "allmänna" eftersom dom funkar ju just på din bebis.

Ang nattningen så kör vi inget speciellt just nu. Han får pyjamas och en flaska innan vi lägger oss. Sen lägger vi honom antingen i spjälsängen eller mellan oss och han somnar själv. :)

• Momalicious

2barnsmamma: jag har inte sagt att du är en dålig mamma, men jag sa att du inte ska säga att man inte ska gå runt och bära sina barn hela tiden för att dom blir bortskämda. För det första så kan dom inte bli bortskämda när dom är så små, och för det andra har alla bebisar olika behov. Anledningen till att du bar Amadeus mycket var för att han ville det. Elias behöver inte lika mycket närhet. Det handlar om olika behov.
    Så när du säger att man gör ett misstag om man går och bär på sin bebis som behöver och vill bli buren, då måste jag ju få säga att jag tycker du har fel, eller hur?

Svar på tråden December Bebis 2010 :)