Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Elliot är rätt svårsomnad både dag och natt men på dagen sover han numera ett pass på 2 h och ett på 1 h. Innan det som han tre gånger à 1 h.

Vet inte om jag skrev det men igår var elliots dag såhär: vakna 07, äta, somna vid 10 och sov till 13(!) vaknade. Åt stor lunch (1 stor burk mat, en fruktbägare), vid 14.30 somnade han igen, liggandea på en filt. Vaknade efter ca två timmar. Sen somnade han för natten vid 19.30 och sov till 8 med uppvak för mat vid 3.

Knasbolll son ville sova så mycket igår. Kanske berodde på att det var 30 grader och åskigt hela dagen?

• Momalicious

Jag är inlåst på toaletten och Elliot ligger och sover i sitt rum!!! Åh herregud vilken panik jag har. Min sambo är hemma och släpper ut mig om typ en kvart men jag har panik!! Tänk om Elliot vaknar nu och blir helt hysterisk och jag inte kan göra nåt :( åååh usch, sitter här och gråter!

• Momalicious

Åh jag kom ut! Efter att ha puttat på dörren febrilt i nästan 20 minuter! Skulle behöva en sup för att lugna nerverna men kaffe får duga!

• Momalicious

Haha nej han var på jobbet och jag hade telefonen och inte datorn. Usch, tänk om jag inte haft telefonen med in och inte fått upp dörren. Vad gör man liksom? Har inget fönster på toaletten så kan inte direkt ropa på hjälp heller. Men, nu löste det ju sig :)

Det är helt sjukt varmt här inne, och det blåser inte ute så det hjälper inte med öppna fönster.

• Momalicious

Elliot äter ersättning vid 7-8 när han vill gå upp, sen blir det gröt vid 9-10, med lite fruktpuré. Sen äter han 13-14 en halv till en hel burk med mat och lite katrinplommon. Sedan blir det ofta gröt vid 17-18 och sen välling vid läggningen vid 20. Så han äter inga direkta mellanmål.

• Momalicious

Linasmamma: vad jobbigt att han sover så korta stunder! Är det nån fas eller så? Jag upptäckte häromdagen att Elliot gärna sover på sidan. Då sover han bättre.

• Momalicious

Nä, jag låste inte men elliots rum är precis bredvid toaletten och när man duschar låter det väldigt högt så jag stängde dörren och när jag kom ut hade katterna lyckats putta upp en annan dörr så den blockerade toalettdörren liksom.

• Momalicious

Linn: alltså, jag är ju ingen dietist men Sixten är ju såpass stor, kombinerat med att alla har olika matbehov och att han säger till när han blir hungrig att jag tycker inte det låter konstigt :)

Åh, såg på plastikkirurgerna nu och en kvinna gjorde en stor bukplastik. Wow... Det vill jag med göra! Fast måste ju vänta tills jag är färdig med barnafödandet. Satan vad deppig jag blir av min mage. Ska lägga upp en bild nån dag så får ni se fanskapet.

• Momalicious

Okej, nu kommer en bild, jag varnar er dock, den är HEMSK. Sen är jag ju tjock dessutom vilket inte gör det bättre men ja, såhär ser min mage ut. Förstår ni nu varför jag inte kommer visa mig på stranden i sommar?

Åh, jag vill bara gråta. Känner mig megaytlig men ärligt, hur snyggt är det?! Kunde jag inte bara fått bristningar? Kunde inte det räckt liksom?
    Elliot 101226 ♥ momalicious.blogg.se/
Svar på tråden December Bebis 2010 :)