Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Haligh: nej aldrig testat men vill!

Och nej, tycker inte alls du är en hönsmamma. Det hade inte jag heller velat. Förstår inte ens hur jag någonsin ska kunna lämna Elliot på dagis eller så. Vi har som längst varit ifrån honom från sen eftermiddag till förmiddagen dagen efter och det var hemskt! Sov knappt den natten och ville bara hem. Men det är ju skillnad på en bebis på 3,5 månad och en nio-månaders.. Men gör som du vill, jag tycker inte du ska åka om du inte vill.. Det är ju ändå en hel vecka!

• Momalicious

Majorima: jag uppfattade det inte heller som skryt. Om det är nåt jag lärt mig så är det att det är ingen idé att jämföra barn, alla utvecklas i olika takt osv. Min svågers dotter är 13 månader och går knappt medans deras son gick när han var typ 9 månader. :)

• Momalicious

Åh inläggsterror. Sorry :p
    Jag sitter och suktar efter att vara gravid igen. Alltså helt galet. Jag kommer inte ens ihåg varför jag "gnällde så mycket på slutet". Vill inte alls ha ett barn till nu egentligen eftersom det precis börjat bli "lätt" med barn nu, efter att de första tre månaderna var apjobbiga med kolik, bärande, lite sömn, amningspngest och allmän "jag-har-blivit-mamma"-livskris haha. Ni som har barn tätt, kan ni inte berätta lite om för- och nackdelar som ni upplever det?

• Momalicious

Jo, det är precis så jag föreställer mig det. Tänker också tanken att shit, tänk om nästa kommer tätt och också har kolik.. Fy. Nä, även om jag saknar att vara gravid vill jag inte ens försöka mig på det innan Elliot fyllt två och tar det sig direkt blir det ju nästan tre år emellan. Tack för din ärliga input!

• Momalicious

Cissi: ja precis, tänker lite så med. Svågerns dotter är 13 månader och hon är ju visserligen rätt vild men den andra svågerns dotter som är 2 år är bra mycket vildare, men också mer självständig, så ja. Finns väl aldrig nån "rätt" ålder att skaffa tvåan. Alltid är det nån fas eller trots eller så ;) det får bli när det blir helt enkelt. Först ska jag i alla fall gått ner all vikt som är överflödig så att säga.

Idag kom min mamma hit med en vit maxiklänning. Jättefin och somrig och blir perfekt till dopet! :)

Har förresten haft massa konstig mensvärk idag. Hade äl runt den 1 juni och väntar mensen runt 15 juni så jag har inget att koppla den till. Knas. Kanske min dröm om oupptäckta tvillingpojkar blir sann trots skydd haha. Nej fy, hoppas inte på tvillingar, eller en ny graviditet alls för den delen.

• Momalicious

Wow, vad kul Linn! Nu blev jag ännu mer sugen haha. Illa detta... Nåja, vi har pratat lite löst om att kanske försöka när Elliot är runt året men vi får se.

Persikans: jag fick min i februari och den har varit rätt regelbunden, varannan månad är det 28 dagar emellan och varannan är det 31 dagar.

• Momalicious

Jag önskar att det inte gått så fort att bli gravid första gången. Missförstå mig rätt nu, jag klagar inte på det egentligen, men nästa gång är det ju svårt att ställa in sig på att det kan ta längre tid. Dessutom hade det varit trevligt om det tagit några månader så att man kunde köra oskyddat och så blir det när det blir liksom och inte göra en så stor grej av det.

Som sagt, hoppas ingen tar illa upp. Jag hoppas ni fattar vad jag menar. Bara för det här kommer vi väl få hålla på ett år innan det tar sig nästa gång :p

• Momalicious

Suzzy: ja, jag hade spiral och då gick det ju fort (19 dagar från att jag tog ut den till jag plussade). Hann liksom knappt fatta att vi försökte innan jag var med barn.

• Momalicious

På det sättet känns det bra nu. Ville verkligen att vi skulle få igång sexlivet innan vi planerade nåt nytt barn och det har vi verkligen. Känns så skönt, var rädd att det var fel på mig. Men nu är det som vanligt, kanske 4-5 gånger i veckan eller så. Innan det, som har varit i ungefär en månad nu, så hade vi nog sex en fem gånger sen jag plussade i princip, så då var det inte mycket.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)