Inlägg från: Willes Mamma 08 |Visa alla inlägg
  • Willes Mamma 08

December Bebis 2010 :)

Tror det är svårt vilken vagn man än har när det blir maaassor med snö! I vintras så fick jag ta William i pulka till dagis då vi inte kom ut,haha! Vi har en UJ me 3 hjul och då hade inte ens en med 4 hjul hjälpt.
    Sen går det ju o låsa hjulen,och då går de ju lite,lite lättare
    Jag skulle aldrig kunna ha en vagn med 4 fasta hjul om man kört en med svängbara,sååååå smidigt o skönt,hihi!

Har köpt lite kläder till bebis i helgen,men nu kommer velmaja in,haha! Har köpt mest i stl 56. Har typ bara 4 bodys i stl 50m,m. Borde man köpa mer i den stl?
     Har 1 par byxor i stl 50. Vet att William kunde ha sina 50 bodys till han va 2 månader,men e ju inte säkert denna bebis kan den,kanske växer som ogräs
    För när de e precis nyfödda så verkligen drunknar de ju i stl 56,haaha! (ja beror ju på stl på bebis,men oftast

Mamma till underbara lilla William 080419 ♥
  • Willes Mamma 08
    Licebe skrev 2010-10-25 00:20:21 följande:

Jag fick en bola av min mamma.
    Läste om varför man har den, läste både om det där med att bebisen ska känna igen ljudet.
    Sen också att man har den för att bebisens skyddsängel ska hitta bebisen med hjälp av ljudet.
    Sen när man har fött så ska man hänga bolan ovanför sängen så skyddsängeln hittar igen bebisen.
    Lät ju mycket gulligt=)
    Dock inte lika gulligt med priset på en bola.

Fisknät; hehe har aldrig hört den beskrivningen, men jag har alltid haft det på brösten då dom råkade blir rätt stora.
    Sen har jag även fått synliga blodådror på magen=)

Hormonrand har jag, och både jag och min sambo tror att det är en flicka vi ska ha.
    Sååå, är det nån som har haft hormonrand och fått en pojke,
    Eller har vi hittat ett sätt att veta om det är en kille eller tjej?=)

Stefanie skrev 2010-10-25 01:38:22 följande:
    Jag tycker inte att priset för en bola är så farlig, har sett för 120:- och där omkring och det har jag köpt halsband för mig själv på förut. Tycker nog inte att det är så farligt...

Fast nu blev jag tvungen att dubbelkolla priset och det brukar ligga över 200, och då förstår jag om man tycker att det är mycket pengar. Undrar vart jag sett billigare någonstans. 
    Tycker inte priset är farligt?? Kostar ca 200 kr och då e de ju ändå silver. Brukar ju finnas på texTradera om man vill komma undan lite billigare.  Mysigt med bola tycker jag,dock har jag ingen själv Men blev riktigt sugen på och köpa en nu
    Jessika82 skrev 2010-10-25 08:31:54 följande:
    Hej på er.... 3:e gången på förlossningen... Är öppen 3-4cm... Skriver hela historien senare....
    shit ja 4 cm då e du ju i förlossnings fas,hihi! Måste ju betyda att du snart kommer få sen din lilla
  • Willes Mamma 08
    Momalicious skrev 2010-10-25 11:55:37 följande:
    Jäklar vad ni skriver! Hinner ju inte med.
    Idag skulle jag egentligen till körskolan men jag kom inte ur sängen för jag har så jäkla ont så det fick jag allt skita i. Rätt skönt, har världens huvudvärk till råga på allt och det känns som ajg skulle kunna sova hur länge som helst. Men men.

Min bebis är väldigt aktiv under dagarna och kvällarna men jag har aldrig känt honom på natten. Det är nog så att han också sover då för jag sover väldigt lätt och är sjukt lättväckt (vaknar av att grannen på övervåningens mobil vibrerar haha). Kan ju alltid hoppas på att det fortsätter. Jag själv sov nämligen aldrig som bebis utan var vaken mest hela tiden så min stackars mamma sa att hon inte fick sova mer än ett par timmar varje natt förrän jag var tre. Härligt.

Idag blir det massa körkortsteoriplugg och annat roligt. Typ kolla igenom finansen, planera inför flytten osv. Nu blir det alvedon och vila för min del, aj aj aj överallt!

Förresten, om någon funderar på att åka till Ullared så har jag skrivit ner allt vi köpte (till bebisen) på min blogg. Nyaste inlägget!  momalicious.blogg.se/
    åh har du varit i ullared Kan man inte få se bilder istället? om du vill alltså,så mycket roligare o man ser ju lite mer då,hihi!
  • Willes Mamma 08
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-25 21:26:46 följande:
    Kommer ni att döpa era barn ??
    Jag kommer inte Döpa honom jag har inte döpt någon av mina 2 barn alls och konfomation INTE häller det är jag bar tvär nej på jag vill inte men om dom vill så får dem man jag kommer inte tvinga men idag är det stort NEJ från mig och sambon.
    Ingen av oss tror på gud men båda av oss är Döpa i kyrkan sambon här i danmark tror jag inte hundra och jag döpt i svenska kyrkan men VI bill inte.
    Hur ska ni göra vad tycker ni på detta ?
    Vi ska döpa denna bebis...har döpt William med.
  • Willes Mamma 08
    Momalicious skrev 2010-10-26 08:45:42 följande:
    Alltså vårt bostadsbolag (om man nu kan kalla det det) är nog det sämsta, virrigaste företaget i världen. Vår nya lägenhet som vi haft i flera veckor utan att bo där, saknar kyl för den har stått i ett förråd pga förra hyresgästen hade en egen kyl. Nu är tydligen kylen i förrådet borta. Innan den jävla vaktmästaren (som fö väckte mig, ska säga till att dom inte får gå in utan tillstånd från och med nu - han öppnar alltid pm man inte öppnar dörren) fattade vilken lägenhet vad skulle till och hur allt låg till var jag nära att mörda honom. Sen började han babbla om att beställa en ny kyl, vilket hade varit ok om det inte var för att vi ska flytta till helgen och kommer behöva en kyl. Så nu får sambon ringa och skälla lite, jag kommer få ett nervsammanbrott om jag måste prata med en till person som inte fattar vad man säger. Ååh!
    Förstår dig....hyresvärdar e verkligen inge skoj. Finns nog inte många bolag som är bra. Alltid strul och styr! Därför känns de så skönt o bo o i hus nu så man slipper "bråka" med hyresvärden jämnt. Hoppas din sambo pratar dem till rätta
    Hoppas flytten går bra och att ni hinner komma iordning innan bebis kommer Ska ni renvoera något? Skoj o se bilderna sen från gekås,hihi! Ska dit i helgen...tyvärr bor jag i västervik så de e ju en bit,annars hade ja kunnat o byta saken åt dig

Precis pratat med F-kassan och jag blir så trött på dem...alltid styr med dem, först ska man fylla i blanketter,sen inte o nu ska jag de igen...allt blir ju så fördröjt så kommer säkert inte hinna få mina pengar inför löningen nästa månad,då kan ju de betala mina räkningar,*morr*

Haha...inget går bra för mig idag el i går. I går gick min mobil sönder,våran damsugare,william tog sönder en tavla så glas över hela golvet,jag spillde cola på våran nya dator så 4 tangenter e skit sega. Ja har sån himla värk i fogar o rygg pga av att ja legat på soffan o sovit då de målas i vårt sovrum! Ja jag skulle kunna fortsätta i evigheter

Sen igår har jag även känt ett kraftigt tryck neråt,precis som om jag e bajsig o magen kniper ihop. Antar det är förvärkar el att bebis tränger ner o fixerar sig??
  • Willes Mamma 08
    MrsHelgesson skrev 2010-10-26 08:57:14 följande:
    Vi testade "färdknäppen" när jag gick över tiden med första barnet och det satte inte igång det, men däremot hjälpte det till att livmodertappen skulle mogna. Så därför vill jag testa det 1-2 veckor innan bf för att den ska mogna tidigare. Sen är det klart att sex är roligare, jag skulle aldrig göra en hinnsvepning själv.
    Lycka till Jessica... Snart får du ju se din bebbe jue
  • Willes Mamma 08
    Momalicious skrev 2010-10-26 09:09:35 följande:
    Mammasmurfen och willes mamma: ja fy sjutton! Hade varit underbart med hus!
    Nån renovering blir det inte då vi ska flytta till ännu större om några månader. Känns onödigt då ;)
    ah ni mellan landar lite

Nu ska jag fixa till mig o sen ner till BM!
  • Willes Mamma 08
    MFJG skrev 2010-10-26 14:28:59 följande:
    Halloj!
    Varit hos BM nyss. SF-måttet va 29,5 denna veckan. Bebis ♥:a slog så fint och han ligger med huvudet ner men är ruckbar, låg långt ner med lilla huvudet iaf. =) Snacka om att man längtar ännu mer nu!

Hur har era SF mått varit? 
    Va med hos BM idag SF mått 31cm och är i vecka 34 (33+1). Bebis låg med huvudet nerår nu,men det va ruckbart,men BM trodde inte att den skulle vända på sig nåe mer nu Kan ju hoppas!

Fick även känna på bebisens huvud...shit så läbbigt,haha kände lixom kanterna på bebis huvuud..haha så mysko o ligga o trycka på sin bebis huvud,hoppas ja inte gjorde den illa Oh lite läbbigt o gå med ett människo huvud mellan bena! Hahaha!
  • Willes Mamma 08
    ludicrous skrev 2010-10-26 17:18:20 följande:

Mitt SFmått låg på 29 cm i 29+4 :)

Har haft vänner här med barn idag så det har varit full rulle verkligen, 3 barn under fem år, men skoj hade dom :)
    Nu är det snart matdags o sen ska jag lägga mig i soffan med vetekudden i svanken o göra absolut ingenting. Ska jobba två dagar nu, imorgon o på torsdag, känner mig inte ett dugg pepp på att jobba. Sen är jag inbokad på måndag också, och det hoppas jag blir min sista dag faktiskt! Hoppas HPbeskedet kommer snart och att jag får!! Isf blir måndag sista dagen.. Har haft ont i ryggen idag som jag inte haft på länge, sådär så jag har verkligen känt sista ryggkotan typ i svanken...

Håller alla tummar och tår att du ska få HP,men de kommer du få tjejen Då kan vi ses typ varje dag
  • Willes Mamma 08

Idlur: Välkommen hit Jag har med BF den 12 Dec och har en son innan, William-08 Fint namn btw

I morse hade jag så ont i rygg o fogar så ja knappt kom ut, så sambon fick köra sonen till dagis, o som tur e så får han gå på dagis till kl 16:00 idag! Ska bli så skönt o slippa stressa idag,bara ta de lugnt och vara jag! Ska ta mig ett bad sen

Mammasmurfen: Hade du någon blogg?? För mig du frågade om de för ett tag sen??

linasmama skrev 2010-10-27 10:37:43 följande:
    Idlur: Välkommen Solig

Tack för era ord tjejer, vi har inte haft tid att prata knappt, han har fullt upp med att fixa bilarna inför vintern, han hjälper min mamma och sina föräldrar och sen våran bil. Köpt däck och bytt osv så han har knappt varit hemma. Han kommer hem på lunchen idag så får försöka prata med honom lite då. Vi har pratat om det förut men då har det varit bra två dagar kanske och sen är det inget igen. Om vi är så här redan nu kommer det bara bli värre när bebis kommit. Kanske kan vara bra att äta middag ute någon dag, bio kan jag inte för jag får så ont i ryggen. Ta oss tid för varandra och bara prata och umgås, kanske är det som saknas?! Det gör vi aldrig längre...

V. 34+0 idag, tiden går framåt iaf. Ska ner på stan och träffa en kompis om en stund och sen på föräldramöte på dagis!
    Aj ja,sånt e ju sååååå himla vanligt!  Ska ja va ärlig så är min sambo jätte gullig osv,men nu jobbar han så sjukt mycket o känner att han måste skaffa pengar till bebis o huset (typiskt karlar kanske;-P) Han jobbar mer än sin hel tid,vilket innebär att jag knappt ser honom nu för tiden. Är det inte på jobb så e de på sidan om,e de inte de så är det här hemma, visst här hemma e ju bättre i varje fall, och visst vill ja få huset någorlunda klart innan bebis. Vi har de inte dåligt men jag önskar så att vi hade mer tid för varandra,känns som de bara e jobb,jobb,jobb hela tiden! kramar!

Ludicrous: Hur går de för dig?? Blev de jobb?? Kanske ska ringa förlossningen? låter ju otäckt att du ska ha så där ont jue?? Hoppas det inte är någon fara! kramar!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)