-
Då kanske ni får träffa ert pyre snart. Lycka till, tänker på er!Ninnie81 skrev 2010-10-17 05:09:44 följande:måste in igen för vattnet har gått nu för 45 min. Meddelar mer sen. Kram alla -
Det står överallt att vårtgårdens storlek krymper igen efter förlossningen men det kan ta upp till ett år. Färgen däremot består...Annnika skrev 2010-10-17 12:19:52 följande:hej allihop :) tänkte fråga er som fått barn tidigare..
vårtgårdarna på brösten blir ju jä*ligt mycket större när man e gravid.. haha.. hur blir det efter förlossningen? går dom tillbaka till storleken man hade innan man blev gravid? eller förblir dom stora? tycker detta e lite jobbigt då jag haft ganska små vårtgårdar innan, nu täcker de ju nästan hela brösten hahahha..
Jag har ju inte fött barn så jag vet inte hur bra det stämmer, det kanske är olika för olika personer, men det är vad som står i alla böcker jag läst. -
Ojdå, verkar vara många decemberbebisar som inte har lust att vänta. Ser fram emot att få höra hur det går.Jessika82 skrev 2010-10-17 12:31:59 följande:Då är man på förlossningen med värkar......
Håller tummarna! -
Jag med! Storleken är inte så smickrande, men jag har ingenting emot den brunare färgen. Mina tidigare ljusrosa bröstvårtor har alltid känts så... barnsliga på något sätt. Killar brukar gilla dem, men de här brösten känns mycket vuxnare och jag tycker om det.Annnika skrev 2010-10-17 13:42:54 följande:jasså okej :) hoppas det är så!
Är dock lite orolig för vad som händer när brösten tappar storleken sedan. Jag har alltid haft små bröst som jag varit väldigt nöjd med, nu är de verkligen jättestora i jämförelse och ingen av mina kompisar kan låta bli att kommentera dem. Jag gillar inte tyngden, känner mig redan som en mjölkkossa. Lite bristningar har jag fått och jag kan bara tänka mig hur det kommer se ut när "fyllningen" försvinner...
Men det är väl bara att inse att dagarna med fasta små "tonårsbröst" är över! -
Jag blir stressad av att läsa om alla bebisar som är på väg ut. Jag vet ju att det vore långt ifårn oväntat om min Liten tittade ut tidigare än väntat. Läskigt hur snabbt det kan gå, hur plötsligt det kan sätta igång...
Jag är inte klar än! Vagnen är inte inköpt, spjälsäng inte hämtade, kläder inte färdigköpta, skötbord inte byggt... Vi är långt ifrån klara. Det är dags att sätta fart nu tror jag! -
Oj, vad slarvigt jag skrev... Stressad som sagt var!Stefanie skrev 2010-10-17 14:53:28 följande:Jag blir stressad av att läsa om alla bebisar som är på väg ut. Jag vet ju att det vore långt ifårn oväntat om min Liten tittade ut tidigare än väntat. Läskigt hur snabbt det kan gå, hur plötsligt det kan sätta igång...
Jag är inte klar än! Vagnen är inte inköpt, spjälsäng inte hämtade, kläder inte färdigköpta, skötbord inte byggt... Vi är långt ifrån klara. Det är dags att sätta fart nu tror jag!
-
Jag hoppas att du ser det som något positivt att du snart får träffa din bebis och inte tycker att det känns jobbigt. Om de inte stoppar det i vecka 34 måste det betyda att bebis kommer att klara av att komma ut i världen galant!Jessika82 skrev 2010-10-17 20:48:14 följande:absolut ska jag göra det
Vila dig nu ordentligt. Då kanske det dröjer lite längre och om inte det inte gör det så behöver du energin till förlossningen. Håller tummarna för dig! -
Då var det inte helt oväntat då... Måste erkänna att även om man vill att bebis stannar ett tag till så blir jag lite avis, tänk att du snart ska få träffa din lilla/lille!Jessika82 skrev 2010-10-17 21:12:02 följande:sonen kom i v34+0.... så mina bebisar vill inte vara kvar länge..... -
Inser att jag vilken dag och stund som helst kommer att kissa på mig. I natt var jag uppe 8 gånger.
Liten sparkar på blåsan lite då och då och när det händer känner jag den där känslan som man känner precis när man ska börja kissa och måste knipa ihop ordentligt. Det är ren tur att jag hinner göra det.
Det känns som att Liten är väldigt långt nere och rör sig, det känns mer nere vid blygdbenet än det gjort tidigare.
I vilket fall har jag till och med fått skavsår av toalettpappret för att jag springer så ofta nu för tiden. Fick till och med lite blod på toalettpappret sist, så det är inte lite sönderskavt och då är det inte direkt så att jag gnuggar med pappret heller. Är det någon som har några tips på vad jag kan göra för att rädda mig från att bli helt trasig? Använder redan riktigt lent och mjukt toalettpapper...
-
Det där är så rörigt tycker jag. Folk blandar ihop de där uttrycken, sammandragningar och förvärkar. Men jag har också förstått det som att förvärkar är de som gör ont och att det är förvärkar jag har haft sedan vecka 15-16 förstod jag inte förrän för sist jag var på förlossningen.delifi2 skrev 2010-10-17 23:23:50 följande:Låter som förvärkar iaf, jag har typ likadant när jag har mina förvärkar, skillnad mot sd då man bara känner dom genom att magen spänner. FÖrvärkar är mer intensiva och känns i ryggen oxå.Momalicious skrev 2010-10-17 22:18:49 följande:Hörni, ni kloka kvinnor? Hur känns förvärkar? Varje kväll och då och då på dagarna känner jag numera en mensvärksliknande smärta över mage och rygg och ett jääääkla tryck nedåt, typ som om jag hade ett bowlingklot som hängde på livmodertappen. Låter ju heldumt men ja... Kan det vara förvärkar? Det kommer liksom i intervaller, precis som värkar gör. Eller vad kan det vara?
Jag och sambon ska åka och kolla på vagnen i veckan (han har ju inte sett den live än utan lämnat det där åt mig) så att vi kan beställa den, den har bara tre veckors leveranstid fick jag veta sist jag hörde efter, hoppas att det stämmer.
Usch, jag borde verkligen gå och lägga mig nu. Har en kaosdag framför mig i morgon. Ska på ett upprop för en ny komvuxkurs kl.12 men så kom jag på för några timmar sedan att jag har en tid för ultraljud i morgon för att kolla tappen igen. Det dumma är bara att jag har tappat bort kallelsen och inte kommer ihåg vilken tid det är. Så jag måste upp och ringa kl.08 till mottagningen och hålla tummarna för att tiden är tillräckligt sen för att jag ska hinna in till den och att den inte krockar med uppropet.
Fullbokad vecka har jag framför mig med alla kursstarter och kursavslutningar, och jag som ska hålla mig hemma och ta det lugnt...
Hoppas att det går bra för alla som är inne på förlossningen nu!