Inlägg från: Stefanie |Visa alla inlägg
  • Stefanie

December Bebis 2010 :)

Licebe skrev 2010-10-10 23:18:53 följande:
    Är det ingen som vet vartifrån man kan få såna där startpaket  här i Sverige?
    Här finns lite länkar till olika gratispaket, verkar inte vara så roliga saker, men någonting kanske.

www.minbebis.com/gravidpaket.html
  • Stefanie

Vi har ju sexförbud här hemma till följd av alla sammandragningar. Det är tråkigt, men vi får hålla oss tills det inte längre är farlig om förlossningen skulle sätta igång så jag sade till sambon i kväll att "om två månader..."
    Då svarade han att han inte alls tänkte ha sex med mig då får då är jag väl alldeles trasig. Inte förrän då slog det mig att jag faktiskt kan vara mamma redan om två månader, det är ju ingenting. Mycket att fixa nu!

Jag är ju inte beräknad förens den 28 december, men både jag och sambon är lite smått inställda på att det kan bli tidigare. 

Är det inte konstigt? Snart har vi våra små här, tiden går snabbt ändå på något vis! 

Liten hittar på nya rörelser varje dag. Det märks att det börjar bli trängre. Ibland gör det ju riktigt ont, men gud så mysigt det är! 

• Stefanie
    linasmama skrev 2010-10-11 10:13:35 följande:
    Drömde härom natten att min bebis föddes i v. 25 (är i 32 nu) och var tre cm lång och var en tjej. Jag la henne i fickan och tog upp henne när jag kände för att kolla på henne bara. Jag tyckte inte alls att det var något konstigt utan plockade upp henne och visade för alla jag träffade..
    Haha! Det är så roligt hur man kan få till det i drömmarna...

• Stefanie
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-11 14:12:02 följande:

GravidHallonbladsthe pratetGravid

När ska ni dricka Teet ?
    När kommer ni att börja när i November ska ni dricka detta ?
    Var beställer ni någon stanns?
    Det går ju att köpa från Hälso butiken men jag bor i danmark och har inte detta möjlighet.
    Vill ha i TEE påstar som innan och inte lös TEE alls.

Jag har också funderat på det där. Om man nu vill pröva alla såna där metoder, när ska man göra det? Handlar det om att bälja i sig hur mycket som helst på en gång eller ska man börja ett tag innan man hoppas på att få effekt?Jag vill inte gå över tiden, så jag vill nog pröva det som finns för att slippa.

Sedan får man ju ta det som det kommer i vilket fall, men som sagt var, pröva kan man ju alltid. 
  • Stefanie
    Willes Mamma 08 skrev 2010-10-11 18:55:42 följande:
    Nån som vet när F-kassan har sitt bryt??
    Hur menar du med bryt?
  • Stefanie

Jag har prov i morgon bitti och sitter nu och pluggar. Men jag blir tokig för liten sparkar på blåsan och snurrar omkring i magen så jag måste springa och kissa en gång i halvtimme...

Dessutom är det obehagligt när man känner diversa kroppsdelar tryckas mot magen lite för hårt och lite för långt ut. Häftigt, men oskönt. 

• Stefanie
    ludicrous skrev 2010-10-12 11:34:12 följande:
    Usch.. Har en nojjig dag. Kom på nu när jag satte mig att jag inte känt bebis på hela dagen.. Har känt små bubblor bara men vet inte om det e bebis. Har jobbat hela dagen, det e bara vikarier idag, o jag e den enda som varit här innan, så det går i ett, har inte haft tid o tänka på det. Har buffat massa på magen o druckit kallt vatten, men har inte fått nått svar. Känner precis var bebis ligger o e ju rädd för att trycka för hårt!
    Lys på magen med en stark lampa! Det fungerade för mig när jag var orolig och inte hade känt på länge...
  • Stefanie

Jag skulle ju iväg och göra ett prov i skolan idag. Självklart försov jag mig. Första morgon på säkert en månad som jag hade en tid att passa på morgonen, jag kommer inte ens ihåg att väckarklockan ringt.

Jag är så himla trött hela tiden, ska be att få göra ett omprov en eftermiddagstid. Så dumt bara, jag satt och pluggade hela dagen igår med en massa sammandragningar. Hade varit skönt att ha det gjort idag.

• Stefanie
    SaraKlippan skrev 2010-10-12 11:59:03 följande:
    Jätte jobbigt att börja mig :( Men som tur är har jag min underbara vovve... säger bara "Tappa" så kommer hon direkt och plockar upp saker till mig :) och hon tycker det är så roligt... jag ska bara lära mig att utnyttja henne mer... glömmer det lätt och gör det själv ändå! Riktig service hund hihi en sån skulle alla gravida ha. 
    Lyxigt med servicehund! Det skulle jag behöva.

Måste förresten köpa nya skor som man bara kan kliva i och som funkar fram till jul, de enda jag har nu måste man knyta och det är riktigt svårt redan nu. Vad har ni för skor i vinter? Är det någon som kommer att ha snygga skor och jackor, eller har ni gett upp skönheten?

Å andra sidan går jag bara ut några gånger i veckan, känns tråkigt, men jag försöker hålla mig till läkarnas order och hålla mig stilla... 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)