Inlägg från: Stefanie |Visa alla inlägg
  • Stefanie

December Bebis 2010 :)

Karttikeya skrev 2010-10-04 22:10:37 följande:
    Hehe.. Sjukt ideal enligt mig. Jag kan förstå alla som gör det, men jag känner själv att jag inte bryr mig ett dugg.. Och det kliar ju något förskräckligt när man inte gjort det på ett tag och ska göra sig snygg.. Men man vänjer sig ju efter ett tag också. Vaxning är nog bäst. Men det är väl ännu svårare att göra när man inget ser.. För mig finns ju inte ens det alternativet eftersom mitt underliv inte mår så bra utan hår, så jag går här hårig och dan! Ofräscht? Inte det minsta.. Glad
    Ja, det är helt sjukt. Idag är det mest naturliga för mig att raka mig, det känns mer främmande att låta det växa ut och det är verkligen sjukt. 

Men jag har alltid gjort det för mig själv, det var inte så att alla i klassen rakade sig. Jag tror att jag kände mig äcklig när håret började växa vilket säkert inte är helt ovanligt att man känner i puberteten när kroppen plötsligt förändras och sedan har jag aldrig slutat raka mig.  
  • Stefanie
    Momalicious skrev 2010-10-04 22:04:52 följande:
    Gud, jag insåg precis (när jag såg en gammal bild på mig själv) att jag inte kommer ihåg hur det är att vara smal. Känns som jag haft magen för alltid och jag har ingen aning om hur det känns att inte vara gravid. HUR kan man glömma det?! Tokigt! Längtar sååå tills bebis är ute och jag kan få gå ner i vikt och bli smal och snygg igen, ska bli superskönt att slippa magen, vattnet i kroppen, alla krämpor och sådär. Åh!
    Jag trivs ju rätt bra med gravidmagen, men det slår mig då och då hur skönt det ska bli att bli av med den. Och läskigt. Kroppen kommer ju att se annorlunda ut efter en graviditet, så det blir väl inte riktigt den gamla kroppen man får tillbaka utan snarare ännu en ny kropp att vänja sig med.

Men man glömmer verkligen att man ens har varit smalare. 
  • Stefanie
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-05 12:56:58 följande:
    YESS jag är GLAAAAAAAAAAAAAAAAAD!!!!!
    Dela med dig, varför är du så glad? Glad
  • Stefanie
    delifi2 skrev 2010-10-05 13:52:04 följande:
    jag har slutat rkat mig helt där nere, tar bara saxen och ansar lite ist när jag känner att det kliar för mycket, det får bli rakning efter förlossningen ist.

MItt mål efter förlossningen är att gå ner till 70 iaf 7-8 kilo gäller det och jag tror inte det koemmer bli så svårt för mig.
    NÄr jag fick WIlliam gick jag ju bara upp 3 kilo sen så rasade jag 12 kilo när jag ammade.

Hur länge har ni tänkt amma?
    jag hade tänkt satsa på 3-4 månader, jag avskyr att amma, det är det jobbigaste jag vet och hittar aldrig den där mysiga studen som alla pratar om och ändå har jag fått 4 barn innan, för mig är det bara svett och obehag :(
    Om allt funkar som det ska har jag som mål att amma 6 månader. Men jag tar det lite som det kommer för jag vet ju inte alls hur jag kommer känna när jag väl är där.

Våra kompisar har kört på ersättning för att både ska kunna mata. Vid första barnet var det för att mamman fick förlossningsdepression och tyckte att det kände jättekonsigt och hemskt med amning, med andra barnet har det visat sig att dottern var laktosintolerant så hon mår mycket bättre av den laktosfria ersättningen än av bröstmjölken.

Jag frågade min sambo för ett tag sedan hur han kände kring det där med amning och blev glad när han berättade att han hoppades att jag skulle vilja amma för att han tror att det är bra för barnet att få i sig bröstmjölken som finns där av en anledning men också för att han tror att det är viktigt för barnet med hela anknytningsgrejen. Jag blev förvånad över att han tänkte så, men glad över att vi är överens. Jag trodde nog kanske att han skulle ha sett fördelarna med ersättning när vi umgåtts med våra kompisar där.

Jag har alltid sett framför mig att jag ska amma, så jag hoppas att det kommer att fungera. Min mamma ammade oss bara några veckor för hon gillade aldrig det...
  • Stefanie

Usch, jag har fått en nerv i kläm som gör ont när jag skrattar. Jag som är på så mycket bättre humör idag..!

• Stefanie
    mamma smurfen skrev 2010-10-06 09:40:30 följande:
    Enligt sambon är jag mig inte riktigt lik..."down there".... verkar som att jag blivit "trängre"....för de e lite meckigt att ha sex..å då e de inte för att magen är ivägenSkäms
    Så ja..de e nog svullet...liksom
    Har också fått höra att jag blivit trängre. Men jag är gnska duktig på att titta mig i spegeln med jämna mellanrum och tycker nog inte att jag ser så annorlunda ut.

Däremot har jag blivit mycket känsligare. På ett bra sätt (bortsett från att jag inte ska ha sex enligt läkarna då...). 
  • Stefanie
    mamma smurfen skrev 2010-10-06 10:16:31 följande:
    Ja vem 17 skulle vilja "testa" som gravid?Obestämd

Själv fick jag ordinerat att använda mig av voltaren kräm pga en envis nackspärr, som går ut i höger armen, huden är domnad på ovansidan armen, hela vägen ner i tummen...pluss att det värker precis under biseps....mer på kväll än under dagen....
    Påpeka för läkaren att man inte FÅR ta voltaren som gravid, å absolut inte de 3 sista månaderna( står så på paketet)...han menade då att det var läkemedelsföretagets sätt att "svära sig fri" vid ev fel...dvs...det FINNS ING kända risker, men det är heller inte testat....så jag smörjer....men bara på kvällen så jag kan sova..... 
    Jag har samma grej som du, fast ut i vänsterarmen. Har dock inte varit hos läkaren med det. 

Jag har inte vågat kleta på voltaren, är väldigt försiktig med mediciner.

Tidigt i somras var jag hos läkaren för en konstig fläck på halsen som ororade mig. Läkaren trodde att det  var någon svampinfektion (verkade mycket konstigt tycker jag...) och skrev ut en salva jag skulle ha. Då frågade jag honom om den var okej att använda när man var gravid. Han tänkte efter och sa att den inte var det, "men det handlar ju om så liten mängd" sa han.
    Jag hämtade inte ut salvan eftersom att jag inte led av den där fläcken, jag var bara orolig över att det skulle vara någonting farligt. Det här var liksom i första veckorna när risken fortfarande var stor för missfall och allt viktigt höll på att bildas i bebisen.

Fläcken har förresten kommit och gått och nu är den tillbaka så jag får väl ta tag i det sedan när Liten har kommit ut ur mig...

• Stefanie
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-06 13:18:25 följande:
    Gå upp från sägen innan man går till toan så kommer massa flytningar rinnandes från benen
    Jag antar att du liksom jag sover utan trosor? Jag har en liten handduk mellan benen (eller i närheten av) när jag sover (vad äckligt det låter), men just för att undvika den där typen av problem varje gång jag reser mig upp...

Jag vill inte sova med trosor för jag tycker att det är så himla obekvämt och det känns bra att lufta lite någon gång om dygnet i alla fall.
    Dessutom vet jag ju att det lär bli trosor med bindor ett tag efter förlossningen så jag passar på att njuta av att klara mig utan fram tills dess.

Härligt hur detaljerade vi börjar bli i den här tråden! 
  • Stefanie
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-06 13:37:21 följande:
    Någon annan som kännt illningar stickningar hugg mellan bennen?
    Muttan ??
    Där bebben befinner sig ??
    Är det att han tar sig själv ner eller vadå ??
    Kan säga att det är OBEHAGLIGT
    Jag har, det gör nästan ont. Jätteobehagligt. Det känns ju precis som att bebisen är där nere och krafsar eller nåt, man får lust att ställa sig på huvudet så att h*n ska åka tillbaka in...
  • Stefanie
    Jessika82 skrev 2010-10-06 15:06:11 följande:
    Är det fler som äter järntabletter? har ni några biverknigar?
    Jag äter niferex och blir jättehård i magen av det. Jag äter bara varannan kväll just av den anledningen, annars hade jag aldrig kunnat gå på toaletten över huvudtaget...

Det finns tydligen någon brustablett man kan ta om magen blir hel förstörd av niferex, men de är inte alls lika effektiva så jag kämpar på...
Svar på tråden December Bebis 2010 :)