Inlägg från: delifi2 |Visa alla inlägg
  • delifi2

December Bebis 2010 :)

MrsHelgesson skrev 2010-11-15 15:05:16 följande:
    De sk värkarna tilltog vid 14-tiden ungefär och gör känns mer intensiva än de tidigare jag hade idag. Men jag ska vänta så länge jag bara kan, tills de blir ännu värre. För jag vill inte bli besviken igen. Men hur fort kan det gå från att livmodermunnen är bakåtriktad tills den är i rätt position? Att värkarna gör ondare borde ju vara ett gott tecken eller?
    värkarna kan göra jätteont utan att nåt händer alls. Men det kan gå snabbt oxå
    sarashjärta skrev 2010-11-15 15:49:17 följande:
    Har läst denna tråden flitigt i några veckor nu. Jag har inte skrivit innan för jag vet inte vad jag skulle skriva om. Men nu kan jag skryta lite grann om att min pojke kommer på fredag :) är beräknad till den 4 dec men kommer redan den 19! Äntligen är lidandet över! Har haft en hemsk graviditet och nu ser jag slutet :) ÄNTLIGEN!! :)
    Här skriver vi om allt så det är bara att skriva

Hur kan det komma sig att du blir igångsatt/får ks?
  • delifi2

Då är det som i Sverige men här gör vi det braa när vi har värkar och åker in och när vi ligger på förlossningen.

Vad kan det vara för bakterieprover, sånt har jag aldrig hört talas om här vad jag kan dra mig till minnes

• delifi2
    mamma smurfen skrev 2010-11-15 16:38:29 följande:
    kan det vara gbs tro?
    har ingen aning, tar man prov där bak då?
    trodde det bara var urinodling man gjorde då
  • delifi2

jo det låter ju logiskt, är väl oliak i olika länder oxå.
    Jag skulle iaf inte vilja ta nåt prov där bak, fast om jag var tvungen så skulle jag ju

• delifi2
    ÄlskarNova skrev 2010-11-15 16:53:05 följande:
    Tjoho,här går det undan med remisser.. var ju i torsdags hos läkaren och vi bestämde att jag ska göra bl.a. en bäckenmätning. Idag låg kallelsen på brevlådan så på onsdag kl.11 ska jag till Västervik och göra den. Snabba puckar! hihi..

*går faktiskt och småhoppas att jag ska vara för trång för att föda ut dunderklumpen Hjärta "normalt", men det får vi väl se om sisådär 2v och 2dgr på TUL också.*

Får dessa två resultat avgör ju om det blir snitt eller inte.  
    Skönt att det gick så fort, annars kan man ju få vänta i evigheter innan man får nån tid.
    ullabella sekreterare skrev 2010-11-15 16:55:55 följande:

Hej kan man "hoppa" in i tråden fast det e sluttampen... Är i vecka 35+5 är beräknad till den 14 dec.

Välkommen
  • delifi2
    Selina04 skrev 2010-11-15 20:19:50 följande:
    Hej på er!

Jag sitter och funderar på hur ett förlossningsbrev kan se ut? Jag vet inte riktigt vad det ska innehålla? Jag fick ju någon lapp av BM som jag skulle ha med mig till förlossningen om förlosssningen, men det va mest frågor om hur vi funderar kring förlossningen osv men det är inte samma sak som ett brev el?

Vore tacksam om nån ville dela med sig om vad ett sånt brev kan innehålla??
    det är ju det somär förlossningsbrevet
    Man ska ju skriva vad man förväntar sig inför förlossningen, vad man har för tankar, hur man vill ha det typ mörkt eller ljust i rummet. Vad man hade tänkt för smärtlindring om man vill ha någon, vilken ställning man vill föda i osv
  • delifi2
    Stefanie skrev 2010-11-15 22:51:24 följande:
    Jag har förresten konsertbiljetter den 16 december (bf 28, så vi får se hur det går). Men det har slagit mig nu att bebisen kanske inte grejar den höga ljudnivån så sent. Är det någon som vet om man "får" utsätta sig för sådana ljudnivåer eller om barnet mår dåligt av det? Det är i globen, så HÖGT ljud blir det.
    Och finns det något man kan göra för att skydda bebisen mot ljud? Klä sig i täckjacka Tungan ute

Det är högre ljud inne  magen, vattnet gör ju så att ljud utifrån dämpas
  • delifi2
    sarashjärta skrev 2010-11-16 04:22:31 följande:
    Usch, min mage gör ooont! Det kliar överallt, håller på att tappa mitt förstånd. Om jag har riktig otur vaknar Älva om 1 timme, blev så jäkla fel efter att man vred tillbaka klockan. Blää!!
    Å fy vad jobbigt, hade jag med äldsta dottern kliade som bara den. Var helt illröd på magen.

Drömde om förlossningen inatt
    Drömde att jag var hos bm och hon skulle känna på min mage, är ju jättekänslig på maen och tål knappt att nån känner på den.
    I vilket fall som helst så efter hon hade känt och sagt att huvud var neråt så kunde jag inte gå upp för jag hade så ont, sen så frågade jag om det verkligen var säkert att det var huvud somlåg neråt. de har tagit fel förut med William nämligen. SÅ då kom en annan bm för att känna och sa att huvud var neråt men jag gav mig inte utan ville vara 100% säker så jag krävde att ul eftersom jag kände det på mig att det var fel och visst var det en rumpa neråt ist för huvud.
    Hade ju jätteont i magen så jag hade legat kvar på britsen hela tiden och sa att jag kunde inte gå upp för det gjorde så ont i ligamenten, tll slut sa jag att nu är det något som händer och så gick jag på toa, då hade en del av slemproppen gått så då visste jag att det var på G. SÅ jag sa att jag måste gå till dagis å hämta dom, hade mycket att förbereda innan jag hade tid att åka in. Så jag höll på ordna massor innan jag åkte in

Idag har William magsjuka så mannen är hemma, kan vara skönt att ha honom faktiskt ibland. vill egentligen ha honom hemma tills det är dax, vet inte vrf känns mycket bättre när han är hemma
  • delifi2

förra gången när jag väntade William så var vi 6 st på jobb som skulle ha barn inom loppet av 3 månader. Alla frågade vilken stol vi hade suttit på
    Kul när många som ma känner eller om bor i  samma stad väntar barn samtidigt

• delifi2
    Momalicious skrev 2010-11-16 10:37:20 följande:
    jag har körkoooooort!!!!!!!!!!!!!!
    Jättegrattis Gu vad kul

Nhjärta---->förstår dig fullkomligt men låt bebsien vara inne åtminstone 10 dagar till det mår den bäst av. Det som hände om man retas lite med tappen och du inte är mogen så kan du bara råka ut för massa onda förvärkar ist utan att nåt händer och det vill man inte råka ut för. Men du kan iaf fråga henne om de kan kolla på dig och se hur pass mogen du är
Svar på tråden December Bebis 2010 :)