• MFJG

December Bebis 2010 :)

Godmorgon!

GRATTIS DELFI!! Krya på dig massor! Vila och läk..

Jag är i vecka 38+3 idag och om jag ska följa mallen så ska det födas barn denna helgen. Min son föddes i vecka 39+0/1 och då ska jag föda antingen lör, sön, eventuellt natten till måndag. Inga känningar dock. Så jag kommer nog inte följa statistiken ;)

ludicrous skrev 2010-12-10 08:09:41 följande:
    Morgonsex o kanelkaffe. NÅTT borde ju hända :P
     Vi har färdknäppat, jag har druckit hallonbladste, kanelte, hallonblad+kanel+nejlika och ätit färsk ananas. No baby här..Jag skiter i allt det där nu. Inget funkar ändå. Iaf inte på mig...;) Men jag håller tummarna att det har effekt hos dig :D
    Momalicious skrev 2010-12-10 07:39:01 följande:
    Delifi; härligt att hon äntligen är här men tråkigt att inte förlossning gick som man hade önskat!
    Småstadsbönan: håller tummarna att det blir bebis för dig idag! :)

Igår färdknäppade vi. Och.... Ingenting! Molvärk i mage och rygg iofs men inte en endaste förvärk. Suck. Vi hade åtminstone en trevlig stund haha. Är rätt inställd på januaribebis nu iaf.
    Jag förstår din längtan och väntan. Jag har trott i veckor att bebis ska komma tidigare/innan BF då han varit fixerad och sen har alla trott att han ska komma tidigare även min BM. Men det är nog bättre att ställa in sig på övertid. Annars går man bara runt och är butter. Bebisen kommer ju förr eller senare. Hoppas du inte avskyr mig för svaret jag gett nu haha..Jag hade nog själv blivit irriterad för en vecka sen. Men nu har jag liksom insett att det inte är lönt att hoppas...längta och vänta gör jag fortfarande. Men jag har ändrat inställning. Man mår faktiskt bättre...

• MFJG

Jag oroar mig en del för att förlossningen ska gå fort. Sist hade jag en latensfas på flera dagar. Eller rättare sagt jag kände på mig från den 30:e att något var på G och så åkte vi inte in förens på kvällen den 2:e. Vi var där klockan 21 och ut kom han klockan 01.05. Jag var öppen 4 cm när vi kom in. Hann få antibiotikan mot GBS exkt 3 timmar innan han föddes. Denna gången är jag lite orolig att det ska gå ÄNNU fortare. Att jag inte ska hinna få antibiotikan. Vill inte att mitt vatten ska gå heller.

Har helt enkelt oroat mig MER denna graviditeten än förra.

Pratade nyss med en kompis. Hennes första förlossning var långdragen. Andra fick hon värkar och 2 timmar senare föddes hennes son. 

Jag tror en stor del av min slemmpropp gick för över en vecka sen. Nu har jag slemmiga flytningar istället. Idag kom det mer än det brukar. Så min slemmis går nog i omgångar. Men jag har ingen som helst förhoppning på att han kommer komma innan BF...Vågar liksom inte känna efter..samtidigt som jag vill ha ALLA tecken så jag kan åka in så fort jag får minsta känning...

Frågade BM sist när jag skulle åka in och hon sa att det va svårt å säga. Direkt vid vattenavgång, vilket jag vet redan. Men hur lång tid ska det vara mellan värkarna. För när vi åkte in sist hade jag inte ens med mig väskan till bebis då jag trodde vi skulle få åka hem igen..;) Men så blev ju inte fallet..

Dem säger ju att andra förlossningen går snabbare..så när åker jag in? 

• MFJG

Nu slutar jag läsa denna tråden. ALLA får bebbar och har slemproppar som lossnar och molvärk + sd...Min status är oförändrad...=( haha

• MFJG

Grattis till alla nyanlända underbara små mirakel!

ÄNTLIGEN MrsHelgesson! Måste vara så skönt att din väntan är över =)

• MFJG

Moma - Här är en till som haft skitvärkar hela natten. Vi färdknäppade igår och som vanligt fick jag pinvärkar. Sovit som en hossa hela natten. Var uppe runt 3, kunde inte somna på en timme. Gick ut till mannen som har svårt att vända rätt dygnet. Hade värkar hela tiden. Gick på toaletten, dålig i magen. Det var jag hela dagen igår också (tre gånger)...Tecken som betyder ingenting. Dumma OSS som hoppas. Senaste igår skrev väl jag att det var dags att sluta leta tecken och försöka njuta av sista delen av graviditeten ;) Se hur bra det gick hahahaha!

GOD MORGON! 

• MFJG

ps - vi hoppas det hade någon effekt ;) 
    Jag har fortfarande sd..dock har värken försvunnit...
    PLUS att vi kom nog överens om ett namn igår..Vi ändrade ju oss hastigt och lustigt för nån dag sen.. 

• MFJG

Ni med förvärkar. Har ni känt smärta högt upp i ryggen? Som strålar ut från livmoders högsta punkt och sen runt hela ryggen? Förutom smärtan som sitter i svanken och över tjejmagen då?

• MFJG

Förvärk? Värk latensfas?? Skillnad? Jag har blivit DEMENT! HAHA!

• MFJG

Ja det att det ilade uppe i ryggen också har försvunnit. Men jag har förvärkar som kommer med allt mellan 5 - 7 -9 min mellanrum. Börjar som ett tryck neråt på tappen och sen får jag ont i ryggen och fram över tjejmagen. Men det är säkert falsk larm precis som alla andra gånger. Uttröttande är det iaf. Vågar knappt hoppas. Men såhär regelbundet och känts såhär har dem inte gjort innan. Plus att jag varit på toa avsevärt många fler gånger än vad jag brukar. + slempropp som släpper (har gjort i mer än en vecka)..Men jag är helt slut i kroppen..

Speciellt efter natten..först pinvärken efter färdknäpp som sen övergick i det jag även har nu. PUH!
    Tur sonen sover lunchvila vid 12..Då ska jag också sova! =)

Sist hade jag en fruktansvärt lång latensfas...Hur är de för omföderskor? Blir den kortare då med? När är det man ska kontakta förlossningen som omföderska? Handlar mer om styrkan på värkarna än minuterna mellan eller?

Svar på tråden December Bebis 2010 :)