• MFJG

December Bebis 2010 :)

Cissi7006 skrev 2010-12-11 10:20:56 följande:
    Har du provat att lindra smärtorna med vetekudde, dusch, bad eller Alvedon?
    Allt utom alvedon och vetekudden lindrade lite iaf inatt..Så jag kunde somna. Men jag drömde att jag va ute och skulle göra något med en kompis men fick stanna i drömmen hela tiden för att magen gjorde ont ;)
    Ska ta en dusch när sonen somnat..Men så ont har jag inte..Inte så jag skulle behöva åka in..
    Men sen hade jag inte så ont sist när vi kom in heller och då va jag öppen 4 cm.  

Mest det att jag inte vill börja hoppas för mycket..Men kommer han innan tisdag följer vi det statistiska mönstret att andra barnet kommer 2-3 dagar tidigare än första ;) 
  • MFJG

Min sd har lugnat ner sig men dem gör mer ont när dem väl kommer..smärtan är starkare..Jag hoppas som bara den på att det är latensfasen..Vad tror ni tjejer? Luras min kropp med mig igen?

Delfi - AJ! Ser inte alls skönt ut det där! =( 

• MFJG
    Momalicious skrev 2010-12-11 15:59:52 följande:
    Mina förvärkar har också tilltagit i styrka nåt fruktansvärt. Mamma var här och hon trodde det var dags men jag vill inte hoppas. Men det känns som att ryggen ska gå av samtidigt som jag har hemsk mensvärk och ett tryck neråt. Usch jag vill inte hoppas men det kan man ju typ inte låta bli :(
    SPÄNNANDE! På G för dig! Wiiiie =)

Mitt kommer och går fruktansvärt oregelbundet. Så jag tror inte på någon bebis nu..Men jag är ändå hoppfull att värkarna ändrat karaktär..=) 
  • MFJG
    Momalicious skrev 2010-12-11 17:55:14 följande:
    Nej vi ska på bio imorgon så det går rakt inte Men jag kan säga att jag föder hellre barn än går på harry potter haha. 
    Äckelvarning. 
    Det kom massa slem nu när jag kissade. Men det är nog inte slemproppen, den ska ju vara seg och detta var typ bara MASSA genomskinligt slem, rätt "löst" eller vad man ska säga. Eh, förlåt vad ofräsch jag är känner jag.
    Funderar på att dricka tre liter hallonbladste ikväll och köra en färdknäpp och hoppas på det bästa
    Då har vi samma planer för kvällen? Fast jag är rädd att jinxa bort det lilla som startat nu genom att dricka hallonbladste osv hahaha..Nördigt?
  • MFJG

Jag ringde FL mest för att höra när dem tyckte att man ska komma in som omföderska. Sa som det var och förklarade att min förra förlossning tog 5 timmar och att jag har GBS.
    "kom in nu..." EHHHH OK!?!
    Så nu ska jag åka in för en koll. Har dock inga som helst förhoppningar. Det blir ingen bebis inatt eller imorgon. Men om dem vill kolla mig får dem gärna göra det. Får jag ju veta om jag börjat öppna mig osv ;) 

• MFJG

Ja jag ringde ju inte för att jag tror att jag ska föda. Jag ville bara ha lite riktlinjer..Men dem sa om in och då får man väl göra det? Dock väntar vi med att ringa barnvakt. Så maken stannar hemma..

• MFJG

Update från bb. Klockan 00.49 kom vår guldklump Antonio. 4050 gram och 52 cm lång. En stor kille! Helt fantastisk!

• MFJG

Tack allihop! Kom in kvart över sju. Öppen 4 cm. Hinnsvepning. Vandrade runt till elva. Hade inte speciellt ont. Kvart över elva tog dem hål på hinnorna. 12 min krystvärkar och så var vi 2 barnsföräldrar klockan 00.49...mer detaljer kommer sen...:)

• MFJG

Grattis Anna! Samma bf och samma dag för våra små mirakels ankomst :)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)