• MFJG

December Bebis 2010 :)

Min mage är sjukt bångstyrig. Har aldrig varit så gasig som jag är nu..PUH!

• MFJG

Här är det huuuur lugnt som helst. Ingen bebis på G alls. Börjar inse att mina förhoppningar om en bebis innan BF kanske inte kommer slå in..Bara för att sonen kom en vecka innan BF har jag såklart hoppats att lillebror i magen också ska komma tidigare...

Varför gör era BM vagninal undersökningar på er och kollar tappen osv? 

• MFJG

hur mogen måste man vara för att få en hinnsvepning?

• MFJG

Det är sååå spännande med alla som är på G! 
    LYCKA TILL!!!  

• MFJG
    Småstadsbönan skrev 2010-12-07 09:41:07 följande:
    Usch vad jag har sovit dåligt i natt somnade sent och sednan så vaknade minstingen tidigt, men det blir att bädda ner sig i soffan dag i dag. 1 vecka kavr nu börjar bli nervös. 
    Då har vi haft liknande nätter! Min busonge får hörntänder och Minibus i magen har pressat blåsa hela natten lång. Lite förvärkar på det och vi har en coctail a la sömnlös!
    Willes Mamma 08 skrev 2010-12-07 10:20:08 följande:
    jag hade massor me sammandragningar o förvärkar i v 36-37. Men sen inte ett skit lite sammandragningar då o då,men inte alls lika onda.

Åh...spännande ni som hade värkar i natt!!! hur har de gått för er??

Ni som  haft vattenavgång...har ni haft några känningar innan?? eller har de bara plopp kommit en flod?

Äckelvarning:
    Har blivit sååååååååååååååå dassig i magen de 2 sista dagarna nu, fiser verkligen ruttna ägg  flera gånger om dagen o har typ lite diarre liknande toabesök! Trodde de va nåe ja ätit,men då borde de ju inte fortsätta så länge.
    Nån mer?? Kan de vara ett tecken??
     Dassig mage hade jag 4 dagar innan sonen kom. Dagen han kom gick jag 5 gånger på toaletten innan klockan var 15.00 på dagen. Jag är också gasig och nödig. Men när jag väl försöker går det knappt. Inte hård i magen men jag tror han därinne pressar på mina tarmar..

• MFJG

Grattis Delfi. Hoppas allt är bra med er! KRAM

• MFJG

Jaya , wiiiiie bebis! Mrshelgesson...jag var dålig i magen fyra dagar innan min son kom...

• MFJG
    Emelle skrev 2010-12-08 11:01:20 följande:
    Jag har haft en mycket jobbigare graviditet än med mina tidigare barn, vill INTE gå över tiden...
    Sover inte alls, har ont i huvudet och illamående som aldrig ger sig.
    Min BM ska ha semester efter vår träff i morgon och lovade därför för flera månader sen att hons kulle göra vad hon kunde för att få igång mig innan hon åkte.
    Jag går ju in i v.39 i morgon så jag räknas ju inte som "tidig" längre...
    HOPPAS bara att jag är mogen för det annars gör det ju ingen verkan alls...Men hon är ju shysst som ger det ett försök tycker jag och hoppas på det bästa.

Blev hinnsvept (då av läkare iof) med min yngsta son i 40 fulla veckor och han föddes inom ett dygn efter det!
    Jag har också en jobbigare graviditet. Det värsta är att ALLA verkar tro att jag kommer gå över och det vill jag inte. Men vad gör man? Man kan ju inte styra det ändå..

Jag vill också få en hinnsvepning men det va inte min ordinarie BM idag och jag bangade ur och frågade inte... 
  • MFJG

Jag va hos BM idag. Vecka 38+1. SF mått 35. Bebis ♥-slag 140. Blt 110/65. Vikt +14.8 kilo. Allt va bra bebis ligger fortfarande fastkilad. Fixerad som bara den. Inte min ordinarie BM. Lite komiskt för så var det när jag väntade sonen också. Då var det inte heller ordinarie näst sista gången och sista BM besöket blev aldrig av för då hade vi vårt mirakel ute hos oss i stora världen.

Var även inne på prenatal pga ändrat rörelsemönster/mindre aktivitet i magen. Men allt såg bra ut och han levde självklart rövare därinne så fort dem satte CTGn på magen. Dock va det en hårdhänt läkare som även hon konstaterade att han ligger djupt fixerad i mitt bäcken.

En liten uppsats om morgonens strapatser..=) 

• MFJG
    Cissi7006 skrev 2010-12-08 11:49:01 följande:
    Men ingen kan ju veta om du ska gå över eller inte, så ta det lugnt och ta en dag i taget!

De flesta BM gör ändå ingen hinnsvepning förrän man är i v 40.
    nikka skrev 2010-12-08 11:39:23 följande:
    Å va spännande det är att läsa om alla som har fått sina små liv och att det är fler bebisar på gång Glad
    Själv så är jag beräknad den 14:e December. Har nyss halkat in på den här sidan så tänkte att jag skulle göra alla er därute lite sällskap!
    Nej jag hade tänkt och fråga min ordinarie OM hon gör det när man passerat BF.
    Har lite svårt att ta det lugnt och ta en dag i taget ;) Men jag försöker hehe..
    Det verkar som alla vet för det är vad alla säger. "när kom Wincent?"..han kom en vecka innan BF...
    "då går du säkert över tiden nu."... 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)