• MFJG

December Bebis 2010 :)

Känner mig så ynklig. Illamåendet kommer i vågor. Ont i ryggslutet och höfterna...vad är detta?

• MFJG

kräks inte eller har diarré. Bara ont i fogarna och illamående..har inte fått tillbaka... min mens

• MFJG

Någon vars bröstmjölk helt plötsligt rinner till galet mycket? Jag har helhet plötsligt hur mycket mjölk som helst...

• MFJG

Här sover vi bara i sjalen eller på / helst i sin mamma..nära ..jag älskar det!

• MFJG

Vaccin idag. 7450 väger han och 64 cm lång..;)

• MFJG

Jag läser jätte ofta. Men skriver aldrig. Var finns tiden? ;)

Antonio blev 4 månader nu den 12:e. 8100 gram tung och 67 cm lång. Hatar att åka vagn, älskar bärsjalen. Är en oerhört glad kille. Har svårt att komma till ro, finns ju så mycket spännande att titta på! Speciellt storebror. Som för övrigt skött det hela med att få en lillebror exemplariskt! På fyra månader har han visat svartsjuka gentemot hnm 2 gånger. Då fick Antonio en spark i magen och en i huvudet. Jag har aldrig varit så arg förut på min guldklump.

Jag trivs toppen som tvåbarnsmamma och planerar redan nästa ;) Tre barn får det bli i denna familjen. Inte fler. Bättre att ha alla avklarade nu i ung ålder..=)

Jag helammar. Fri amning. Vill han snutta så får han snutta. Somnar alltid i sjalen och annars vid bröstet. Vaknar inom 10-20 min om jag lägger ifrån mig honom. 

Hur mår ni alla?  

• MFJG

Initminlägg.

Jag har googlat. Men får inte riktigt något svar.
    Så jag frågar er allvetande mammor ;)
    Någon som får slemmiga flytningar efter samlag. Vi hade sex igår. Imorse hade jag en slemsträng som hängde ut. Ledsen för nasty detaljer. Men min erfarenhet av sperma är inte slemmigt.

Jag får fram ägglossningsflytning och slempropp när jag googlar. Men alltså jag helammar ju och är inte gravid. Så vet jag också att man kan ha ägglossning när man ammar, MEN jag har liksom inte kännt av det. Kan man köpa ett ägglossningstest och testa? 

• MFJG

Benägenheten att kvinnan vid ägglossningen släpper två ägg istället för ett är mycket ärftlig. Denna ärftlighet går endast i arv från mor till dotter, alltså på den kvinnliga sidan av släkten. Om en man är tvåäggstvilling har han således ingen ökad chans att själv få tvillingar den dag han blir pappa.

En enda - svensk! - undersökning har gjorts för att undersöka huruvida även benägenheten att föda enäggstvillingar går i arv. Resultatet visade att kvinnor som själva var enäggstvillingar hade mer än dubbelt så stor chans att själva föda enäggstvillingar än resten av befolkningen. Nästa studie, undersökte enäggstvilling mäns chans att bli pappor till enäggstvillingar. Men det visade sig att pappor inte kan påverka kvinnan att få enäggstvillingar. hittade jag här

Svar på tråden December Bebis 2010 :)