Inlägg från: Mama Jessie |Visa alla inlägg
  • Mama Jessie

December Bebis 2010 :)

Åh gud vad hemskt! Tur att det gick bra och att dom är så tåliga. Är glad att jag inte har nån trappa, förutom utanför dörren då. Bra att du har en handlingskraftig karl :). Usch förstår att du är skakis när du fick vakna på det viset, du måste ju blivit otroligt rädd.

• Mama Jessie

Låter lite som Anton, i början hasade han sig på rumpan nu hasar han på ena benet. Drar sig fram med armarna samtidigt som han puttar med ena foten :)

Så här ser det ut ;):

• Mama Jessie
    LokesMammi skrev 2011-09-26 10:16:28 följande:
    Jag vill ju som sagt inte ha tätt mellan barnen. Drömde inatt att jag iaf fick barn innan Loke blev 1år. Fick då tvillingar. En tjej o en kille. Kommer dock inte ihåg deras namn. :( Det kom så plötsligt så jag var tvungen o ringa till jobbet o säga att jag inte kunde jobba någe mera för att jag fått barn! =) hehe
    Haha, dessa drömmar. Det får gärna vara mer än ett år mellan barnen känner jag, speciellt om man skulle få mer än en ;). Mellan min pappa och hans lillasyster är det 11 månader, det är bra jobbat tycker jag ;).

På tal om fler barn så berättade mamma att min kusins kusin ska ha ett tredje barn, bara det att det blir inte 3 barn, det blir 5 barn- trillingar på gång alltså! Vete sjutton om jag skulle kunna glädjas över det Obestämd
  • Mama Jessie

Lillsnurr: Barnen har nog inget emot att bo lite trångt och sova hos mamma och pappa. Men för föräldrarna kanske det inte är lika kul, lite ensamma vill man väl va ibland :).
    Hur många kvadrat har ni?

• Mama Jessie

Jag skulle vilja ha Anton i eget rum men när jag provat har jag haft otroligt svårt att slappna av, det är ju bara en vanesak men han vaknar några gånger per natt också så ha fick flytta tillbaka igen:). Får ta och göra i ordning hans rum snart och sen ge det en ordentlig chans, tror säkert han skulle sova bättre där efter ett tag och även jag.
    Att slippa famla i mörkret och kunna ligga i sängen och läsa är en lyx jag saknar :)

• Mama Jessie

Anton är helt klart lugnare i bilen sen vi bytte stol, så skönt. Han kunde skrika bilturen genom annars. Sover bra i den gör han också fastän den inte lutar så mycket.
    Vad tog ni för färg på stolen?

• Mama Jessie

såg precis att Anton stoppade nåt i munnen så jag stoppade in fingret för att se vad det var, ut fick jag en hel turkisk peppar som han nog hittat under soffan. Han hann nog inte smaka så mycket för det var ingen större reaktion;).
    Man tror inte man har några små grejer som han kan stoppa i munnen men han lyckas då hitta nåt

• Mama Jessie
    thegoddess skrev 2011-09-27 19:47:10 följande:
    Tur han inte fick av det i mitten
    Ja det var nog tur :)
    LokesMammi skrev 2011-09-27 19:57:34 följande:
    Tackar. Nu har jag sökt. Kommer jag inte nu så tror jag att jag skiter i det! =)
    Ge inte upp!

Vi håller tummarna för er som sökt så kanske vi blir kollegor i framtiden, jag börjar läsa ssk nästa höst :)
  • Mama Jessie
    LokesMammi skrev 2011-09-27 21:03:48 följande:
    Orkar inte mera! Har sökt i många år. Blir 31 nästa år. Orkar inte nobben hur många ggr som helst, både från utb o jobb.... Blä
    Jag vet att jag sagt det innan och att du inte vill men jag tycker ändå du ska göra högskoleprovet. Du kan ju inte ge upp utan att ha försökt allt. Du kan ju ha flyt :)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)