Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

Förresten, vilket är bäst mot dessa jäkla bananflugor? Ättika ele äppelcidervinäger?

Är mitt sista hopp

Hur mycket vatten osv ska man ha?

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma

Imorgon är det dax för läkarbesök.

Bröt ihop ikväll pga smärta & att allt känns jobbigt....

Så det är inget vidare uppåt här....

Ge mej lite energitips snälla!! Fast vad ska jag med det till när jag inte kan göra nått ändå Obestämd

• Trollungarnasmamma
    Emelle skrev 2010-09-16 21:54:32 följande:
    Ja jag har ju inga bra tips som du vet.
    Vila mycket ska visst vara bra enligt min bm idag....:-s
    Vi får stötta varandra vi som tycker det är kämpigt och snart så går vi ju in i de sista 10 veckorna. Då kan vi börja ställa upp bebissakerna och fixa inför julen. Då kommer det nog gå fortare kanske...

*kramar i mängder*
    Jessika82 skrev 2010-09-16 21:43:41 följande:
    själv är jag nervös, ska till läkaren i morgon och undersöka om jag fått foglossning.... och kan ev få mer sjukskrivning....
    *håller tummarna för dig*Dom hade tagit bort boken när jag kom, så vi fick bara tiderna.
    Jag vet inte om jag tar med J då
    Han kanske kommer med den första ggn, ja vi får se...han är ledig då i alalfall

anledningen till en ev sjukskrivning hittar du i ett inlägg jag skrev för någon timma sen...
    Är nog mycket hormoner nu med för jag blev helt tårögd nu, men du har säkert rätt, tiden kommer snart gå fortare med allt pyssel osv....men inte lätt när man har ont oxå...suck suck...
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-16 21:52:30 följande:
    Snacka om att vara täppt i nässan hela tiden från graviditet håller fortfarande i sig
    Det e jag med, sambon är måttligt trött på det
    Willes Mamma 08 skrev 2010-09-16 21:41:51 följande:
    E de som hänt då tjejen?? Vart har du ont?? kramar om!!
    Jag känner mej bara sååååå nere, allt går emot mej & så har jag såååå ont i kroppen, rygg, svank, ben, händer, huvud, ja typ överrallt...
  • Trollungarnasmamma
    Willes Mamma 08 skrev 2010-09-16 22:09:44 följande:
    inte bra Jobbar du o så?? Kanske borde bli sjukskriven om du kan o får?? Så du får vila lite??
    Hoppas du mår bättre snart, du får be killen o göra de lite mys för dig i helgen,hihi god mat, massage,tända ljus m,m o bara rå om dig...man kan behöva de som gravid..hihi!!!
    jag  pluggar distans & jobbar 60%, men det var självklart att jag inte skulle jobba tyckte hon så nu e jag sjukskriven till 26/11, känns lite konstigt, men så e det sköööönt behöver den vilan på dagarna & så kan jag fortf plugga lite hemma i lugn & ro.

Nu känns allt lite bättre, men har juh fortf ont & så....jobbigt detta som tusan....

oooo ja, om han bara hade kunnat förstå det
    Stefanie skrev 2010-09-16 22:52:26 följande:
    Ja! Den där ilande känslan vid blygdbenet på vänster sida är PRECIS vad jag känner. Det fick mig att börja nojja, men är nog inget att orora sig för.
    Jag tror att det är för att magen börjar bli riktigt tung och kroppen inte har hunnit vänja sig med tyngden riktigt, det var vad barnmorskan sa.

Stödstrumpor köpte jag för två dagar sedan, det är jätteskönt!  Svårt att få på och av sig bara....

Härligt att 1-årsfirandet blev bra! 
    Det kommer ila, värka & bulta en hel del där nere längre framåt, ibland kommer det kännas som bebis är halvvägs ute mellan benen, bara att vänja sej
  • Trollungarnasmamma
    Stefanie skrev 2010-09-16 23:35:18 följande:
    Så, nu har jag läst igenom dagens alla inlägg och kommenterat en del av dem. Dags för rapport efter dagens ultraljud!

Jag var så himla nervös. Mamma kom och hämtade mig med bilen i morse, skönt att slippa åka kollektivt när man har drömt hela natten om att vattnet går. Och skönt att slippa när man har ont.

Vi kom dit och fick träffa en läkare som berättade att hon skulle mäta livmodertappen och storleken på bebisen. Hon började med livmodertappen.

Jag har INTE öppnat mig än! Så himla skönt att bli lite lugnad. Livmodertappen har mjuknat och förändrats lite, men om jag håller mig lugn nu så ska det nog gå att hålla liten instängd ett tag till. Jag blev uppmanad att vila och ta det superlugnt, men som sagt var är det ingen akut fara än.

Mamma var rätt glad över att vara med eftersom att vi fick se bebisen också! Liten är "väldigt normalstor" och växer precis enligt kurvan. Idag vägde h*n 809 gram.

Jag väntar nu på provsvar för att se om jag har en urinvägsinfektion. Jag väntar också på provsvar från utredningen för om jag har enkla eller dubbla anlag för ökad risk för blodproppar. Provsvaren är försenade vilket är jättedumt för om jag har dubbla anlag så skulle jag egentligen ha börjat  äta blodförtunnande i augusti. Annars blir det lite senare...

Jag är i alla fall lättad, igår kväll satt jag och läste statistik kring hur många barn som föds i vecka 26 och överlever, nu vet jag att jag kan slippa för tidig förlossning om jag bara håller mig lugn nu!  
    Vad hääärligt juh
    Stefanie skrev 2010-09-17 01:12:59 följande:
    Usch. Kan inte sova, äcklig halsbränna och jobbigt illamående. Vill att det ska bli december snabbt nu...

det e du inte ensam om!!!
    SaraKlippan skrev 2010-09-17 06:57:56 följande:
    God morgon allihopa :) vill sova lite till men vaknade för en timme sen och var helt klarvaken direkt! Varför kan de inte va så när man ska va vaken? Såg att någon frågade om de skulle va ättika eller äppelcidervinäger till bananflugorna. Jag kör på äppelcidervinäger. De gillar ju rutten frukt o äppelcidervinäger luktar ju ruttna äpplen eller nåt :) brukar ta ca en dl vatten i ett glas sen häller ja på lite äppelcidervinäger så att de får lite färg o så en droppe diskmedel. Blir väl 3 delar vatten och 1 del äppelcidervinäger.
    Jag köpte äppelcidervinäger...
    Meeen då har jag tagit alldeles för mycket vinäger   hahaha, de dras till glaset men hoppar inte i de sitter hur många som helst på kanten....

får göra om....

tack!!!
  • Trollungarnasmamma
    Karttikeya skrev 2010-09-17 10:23:25 följande:
    Jag har heller inga sammandragningar. Eller jag har känt vad jag tror var sammandragningar två gånger, men det var inga kraftiga sådana. Vi får säkert vår beskärda del lite senare Tungan ute

Känner mig lite bättre idag, är lite utvilad och på ganska gott humör, trots att jag kommer spendera i princip hela helgen på Näl för att praktisera. Dom här dagarna hemma har i alla fall gjort mig gott! Får se fram emot att mysa lite i morgon kväll, för ikväll kommer jag hem ungefär 23 och måste åka igen i morgon klockan 5.25.

Är det någon mer än jag som känner att det här med att vara gravid har blivit mer av ett "normaltillstånd"? Jag tänker inte på att jag är gravid längre och mår inte så dåligt av det, annat än att jag är tröttare (mycket tröttare) än vanligt. Fogarna har stillat sig och ryggen klarar sig sålänge jag inte gör något korkat. Bebisen rumlar omkring, man oroar sig inte osv.. Så här får det gärna fortsätta, men sån tur har man väl inte! Skrattande
    Kul att nån mår bra är så det ska vara när man är gravid tycker jag & så har det varit med mina två innan, men denna sugen
  • Trollungarnasmamma
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-17 16:53:01 följande:
    Det jag blir irriterad av är när folk på jobbet kommer fram och frågar när jag ska få min bebis.
    Då säger jag 21 dec och alla får detta ansiktet då likom wow och du är så stor.

Sen har jag fått höra att jag svalt en badoll i sommar och att jag väntar på 2 stycken.
    Men då säger jag bara NEJ jag väntar ett barn mist på 6 kg och alla bara (HERREGUD) du som e så liten.
    Suck, samma här!!
  • Trollungarnasmamma

Nu hörrni....blev sjukskriven idag, känns lite lättad...behöver inte jobba mer nu på flera år hihihi ett iafTungan ute

Ska fortsätta plugga lite så jag blir färdig med kursen.

BT var 130/75

Vikt +22 sen inskrvning

SF mått 28-29

Hjärtljuden var på 139,140, rörlig kurva som var bra, var tydligen svårt att ta en kurva när de var så små.

Bebis låg på snedden, huvudet på vä sida, den ligger mest så, så jag hoppas den vänder sej snart

Fick TUL den 12/10. Men hon trodde inte det var en sån liten bebis.

Så idag är jag lite gladare, men har oooont så blir snart sängen....

trevlig helg på er!!!

• Trollungarnasmamma
    Mysmamma70 skrev 2010-09-18 07:49:38 följande:
    Härligt att se dig gladare igen!
    tack vännen
    Momalicious skrev 2010-09-17 23:42:40 följande:
    Gud vad obehagligt, bebis sparkade så långt ner så jag trodde han hade fötterna i slidan.
    Iaf. Ni som har foglossning, kan ni förklara lite var smärtan sitter, hur det känns och sådär? Har oroväckande ont! :(

Lägenheten är iaf nystädad, vi åt god middag till idol och nu ligger jag nyduschad i sängen. Känns som att jag ska börja gråta för jag har så ont överallt, ack och ve.

Apropå navel så är min nästan helt plan nu haha. Jag trodde aldrig min skulle komma ut märkbart eftersom den är så himla djup men tji fick jag. Godnatt!
    Ja på mej tryckte hon på blygdbenet & där kan jag lova att det kändes!! sen drar hon upp benen mot magen, men det var inte lika farligt...
  • Trollungarnasmamma
    ludicrous skrev 2010-09-18 12:10:36 följande:
    God morgon alla tjockisar ;D

Har jobbat i natt och lyckats sova hela typ.. 2.5 timmar. BRA JOBBAT ANNA. Som tur e har  vi det lugnt på jobbet, oftast, så man kan ligga o slumra där. Har två nätter till framför mig, sen e jag ledig en vecka =) Ska bli skönt. Var lite orolig att jag inte skulle kunna jobba hela helgen pga mina sammandragningar o så, men det har funkat bra. Ska till BM på torsdag nästa vecka får se vad hon säger då =)

Är det fler som börjar "boa"? Jag vill få ordning nu, jag vill få in byrån vi ska ha i sovrummet o jag vill köpa bebiskläder, få bort databordet så det iaf finns plats för spjälsäng o skötbord, även om den inte åker upp än på länge =)
    Vet inte om det är hormoner o så som gör det, eller om det är för att det var denna vecka min dotter tänkte titta ut när jag vänta henne. Då åkte jag in med sammandragningar varannan minut i v 25+, inte såå kul..

Nu vill jag städa o dona, även om jag inte har sååå mkt ork. Beställa vagn vill jag också göra, har lite mailkontakt med två butiker i england, en billigare än den andra, men får väl se, den dyrare har verkligen superbra service o så...

Nä, nu ska jag försöka slita man och dotter ifrån Dj-mixandet så vi får nått gjort idag!
    Oooo ja!!! Jag är så sugen på det, men det är ekonomin som stoppar mej lite just nu, men snart så
    ludicrous skrev 2010-09-18 13:10:00 följande:
    Hehe nej, jag hade (har) GBS, så det var det som drog igång sammandragningarna, sen behandlades jag hela graviditeten med antibiotika och bricanyl (värkstopp) och ut kom hon två veckor för sent, den 11/1, var beräknad till 29/12. Så jag har nog några hyperfertila dagar där i april nån gång, hoppas bara att den lilla missar storasysters födelsedag ;D

Har också fått massa mardrömmar nu! fy vad jobbigt det är :(
    hahaha samma med mej fast jag har febr, mars & april
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-18 14:45:04 följande:
    Visst är det irriterande Skrikandesblir så arg på att få höra vad stor du är eller denna (är du säker på att det bara är en)
    Gaaaaaaaaaaaaaaaah arg jag blir !!!
    ja jag börjar låta mer & mer irriterad när folk frågar!!
    ÄlskarNova skrev 2010-09-18 21:32:46 följande:
    ludicrous: japp, jag har nog börjat boa här hemma. Har städat garderober och rensat/skänkt kläder osv..
    vi har påbörjat en ny toalett på övervåningen och köpt det mesta i bebisväg. Fattas bara ett babyskydd nu
    Nu jobbar jag bara 13dgr till och fr.o.m. den 7oktober så går jag hemma med HP och ska boa in mig extra mycket! Baby ska bli så härligt!

Fick förresten inatt världens kramp i ena vaden-kunde nästan skrika rätt ut av smärta men hindrade mig då klockan var 03.00. Obestämd men AJ alltså vad det gör ont!  
    Har också märkt att bebis blivit väldigt aktiv därinne och rörelserna är kraftiga numera. Ibland är det svårt att somna och ibland vaknar jag av rörelserna. hihi
    Ja de dära kramperna kan jag såååå jäkla ont, hade det förra veckan ofta, nu inte så farligt....
    Momalicious skrev 2010-09-18 22:12:20 följande:
    Överallt där jag läser står det att man INTE ska göra så för att man tydligen stimulerar blodflödet eller vad det nu var och på så sätt gör så att man får kramp oftare. Man ska istället "fälla upp" tårna mot smalbenet, eller sätta dom mot en vägg eller liknande för att dra ut vaden. Det är ju då man verkligen drar ut och det sträcker. :)
    Ja fälla upp tårna har jag med hört & det funkar...
    Momalicious skrev 2010-09-18 22:18:50 följande:
    Hej tjejer! Här är det ont och sådär, men jag kämpar på. Ska inte "ge upp" förrän jag tagit körkortet och vi köpt färdigt bebisgrejerna och flyttat och fått iordning. Så alltså runt BF :P

Jag är rätt säker på att jag har foglossning eller iaf så är det på gång. :( Men det är okej, jag har ju fått varenda grej man kan få förutom det i princip så det är väl dags

Jag har också börjat boa, och jag är envis och gör saker jag inte borde göra bara för att liksom. T.ex. diska. Får skitont i ryggen och vill gråta men klart fan att jag ska diska ändå. Vägrar känna mig besegrad eller nåt sånt tror jag. Längtar så tills vi flyttar om ca en månad så jag ÄNTLIGEN kan få boa ordentligt och få iordning bebisgrejerna. Köpa färdigt allt, tvätta bebiskläder, ställa upp spjälsängen, bädda den osv. 

Har mycket nu tiden som kommer men det ska bli SÅ kul!

Låter som en envis rackare som jag, jag fortsätter & donar trots att jag gråter av smärta när sambon kommer hem & borde ta över, är juh inte konstigt att han inte gör nått åt att jag har ont...
Svar på tråden December Bebis 2010 :)