Inlägg från: Mama Jessie |Visa alla inlägg
  • Mama Jessie

December Bebis 2010 :)

Kissar era barn mycket på natten?
    Jag brukar byta en när han vaknar nån gång på natten och då är den alltid full, inte konstigt om han då vaknar och stör sig. Har han samma blöja hela natten är den ofta proppfull, brukar dock inte läcka som tur är.

• Mama Jessie

Jag jobbade natt på heltid innan och fick ut ca 20 000

• Mama Jessie

Ja det hände inte ofta nu att det är ljust när vi vaknar och ovanligare kommer det bli. Vi sov till 7.30 och då var det mörkt, rätt mysigt ändå, jag tänder lite ljus så får man upp värmen lite också:)

Anton har jobbig hosta nu, han hostade jättemycket igår kväll men det blev bättre mot natten som tur var så vi sov ok ändå.

• Mama Jessie

Vi har babysim idag 12.15. I början var det en perfekt tid för då brukade han sova 13.30 men nu är det svårare att få honom att sova på förmiddagen,( speciellt när han sover till efter 7) och hoppar han den helt är han redo att sova middag vid 12, lite dumt :/. Får se om han kan ta en powernap innan

• Mama Jessie

Växer han 8 cm på 2 månader är det inte konstigt att han hunnit ifatt oss andra:)

Anton var 74cm och 10745g vid 10 mån, tjockis! Vissa kläder i 80 är redan lite små, lite tajta:)

Anton somnar bäst i sängen, försökte få honom att sova i vagnen en dag nu när han var snorig men det går inte riktigt att komma till ro när det är så mycket att titta på överallt:)

• Mama Jessie

Vad skumt lillsnurr! Började undra vad du höll på med ;)
    Anton har en likadan overall som Agnes, fast blå:)

• Mama Jessie

Idag har jag också en gnällig unge som knappt velat äta mat sen några dagar tillbaka. Kollade wonder weeks appen och där är nu ett åskmoln så det stämmer ju bra. Snorig och hostig är han också så det är ingen jättebra kombo

• Mama Jessie

NhjärtaD: haha har aldrig spelat så mycket sen jag började spela med er

• Mama Jessie

Oj vad Ronja pratar:). Anton säger typ mamma, titta och där, låter det som iaf;).

Gå kommer han inte göra på ett tag, mitt mål är att han gör det kring sin födelsedag. Han går om han håller mig i en hand, med gåvagnen vill han inte än. Han reser sig mot allt men kan inte stå utan stöd. Men det kommer väl :)

• Mama Jessie

Idag visade Anton att han visst kan gå med gåvagnen och han stod utan stöd några sekunder:)

Nu har jag precis varit och lämnat honom hos hans pappa där han ska va till söndag. Känns jobbigare och jobbigare ju större han blir, han fattar ju och bryr sig mer nu. Men han verkar va lika trygg där som här och han blir alltid glad när han får se pappa:) och lika glad när han får se mig igen;)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)