Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

Nu har jag åkt på en förkylning...denna grav har jag sån otur med...sambon vill ha fler barn efter denna, han kommer nog få kämpa endel för att få den vilja igenom....

Ihelgen var mina trollungar hemma, vi var hos svärfar, på tattoomässa, städade, shoppat liiiite, firat svärmor....ja mys helg helt enkelt

idag ska vi till BM, kolla på förlossningsfilm med....

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    linasmama skrev 2010-09-27 12:25:35 följande:
    Vad ni skriver. Har varit i sthlm och myst med en bebis på sex månader Solig Hon är så snäll och enkel, längtar som tusan efter våran lilla pojke. Vill inte vara gravid i 10 veckor till..

Ni skrev om att vi inte borde skriva om vikt för att vi är gravida, men för mig är det ett av de största "problemen". Jag har haft ätstörningar till och från i 8 år nu och tycker det är fruktansvärt jobbigt att gå upp i vikt, vare sig det är ett kg eller 17 som jag gjort nu.. Tråden är väl till för att få stöttning och skriva av sig om det som är jobbigt? Jag hade mer än gärna låtit bli att äta om det inte var för att jag vet att jag måste för min bebis skull, min sambo måste påminna mig ibland för jag glömmer bort. Jag ser på allt fläsk på min kropp, kan inte njuta av min kropp som jag ser ut nu.. 
    ne inte jag heller!! Men är så illa tvungen kan jag tänka mej....

ja, vikten här är oxå ett stort störnings moment, inte för att jag har ätstörningar ele så,men har juh rasat upp i vikt för mitt kortison & det är inte bra för kroppen heller...Börja vänja mej lite nu, men mår långt ifrån bra av detta....nya kläder måste införskaffas hela tiden för jag ökar i stl heeela tiden överrallt...sen vet jag inte hur min kropp blir sen när man fött barn & slutat med kortison, kanske blir helt knas....
  • Trollungarnasmamma
    Annnika skrev 2010-09-27 18:58:02 följande:
    hej allesammans :) tänkte fråga en grej.. jag har hört att man inte ska ha kudde i sängen till de nyfödda.. min syster hade ett örngott som hon stoppade en liten filt i.. bara för det skulle bli lite mjukare för bebisen.. va tycker ni? hur ska man göra? haha..
    Man ska väl inte ha en tjock ele vanlig kudde bla för deras små nackar, men det finns juh platta kuddar ele så, sån har iaf jag

BM besök idag:

Blt:140/70
    Hb: 120
    socker: 7
    SF 31
    Vikt +24kg

Kikade på en förlossnings film med, ska räkna bebisens rörelser & ringa om det blir färre....den har inte varit lika energisk som innan....
    Nu är nästa besök TUL om 2 veckor!!! imorgon har jag gått 30 heeela veckor!!!
  • Trollungarnasmamma
    Willes Mamma 08 skrev 2010-09-27 21:54:03 följande:
    ne vad?? Ska man räkna bebisens rörelser??? Min e olika från dag till dag o vilken tidpunkt det är på dygnet och om jag tex anstränger mig mer el mindre!!
    Hur ska man räkna dåe?? o vad anses onormalt så man måste ringa???
    Nej, inte du

jag tycker juh inte bebis varit lika aktiv innan så jag ska räkna lite
    Selina04 skrev 2010-09-28 07:33:41 följande:
    Hej hopp alla =)

Jag gick in i vecka 30 i söndags, gud va tiden går fort!!!

Men jag har problem med mitt blodtryck =( Det är för högt så jag har varit på besök hos BM en gång i veckan sista veckorna.

Igår hade jag dessa resultat:

blodt: 150/100
    Socker: 5,4
    HB:124
    Vikt +6kg.

Jag har blivit tillsagd att vila nu, men gud va det är tråkigt!! Jag tycker ju inte att jag håller på med en massa. Jag känner mig liksom lat när jag tar det lugnt.

För övrigt mår jag bra men är orolig för förlossningen.. Men det är ju för sent att ändra sej nu ;)

Ja ja.. ville väl bara skriva av mig lite!!
    Hahaha här är en till som känner sej lat om  jag ska vila & egentligen inte kan göra nånting pga fogar osv...ibland orkar jag knappt med mina småttingar & jag mår så dåligt av det med, psykiskt....

Jag är mer nervös för att inte räcka till som mamma :s
  • Trollungarnasmamma

30+0 idag faaaan vad skönt!!!

Sambon sa idag att han börjar bli nevös inför förlossningen....han vill inte att jag ska ha ont hihihi sötnos.....

• Trollungarnasmamma
    Karttikeya skrev 2010-09-28 10:38:04 följande:
    I morgon ska jag ha halvtidsbedömning på praktiken samt en klinisk examination.. Obestämd Nervös!!
    förstår det, men det fixar du

är så avis på dej för att du fixar praktiken!!
  • Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-09-28 11:17:07 följande:
    Jag äter kanelmandlar och håller på med repetitioner på datorn. Fasen vad det var skillnad haha! Ska ha min andra körlektion snart, har tre stycken idag!
    Härligt
  • Trollungarnasmamma
    Stoce skrev 2010-09-28 11:36:37 följande:
    VI ska förresten på förlossnings-/BB-visning på vår fyraårsdag tillsammans, det trodde man kanske inte för fyra år sedan
    hihihi ne det gjorde ni nog inte va Härligt!!
    Karttikeya skrev 2010-09-28 11:24:58 följande:
    Man försöker ju.. Men det är jobbigt med skiftena kväll-dag.. Obestämd Och alla långa sträckor.. Och att stå stilla.. Haha.. *gnäll*

På lördag firar jag och Martin 2år tillsammans, men jag ska jobba kväll........ Så vi får väl mysa till det på fredag istället! Glad
     bara gnäll, det gör jag, blir trött på mej själv, sambon med
  • Trollungarnasmamma
    Annnika skrev 2010-09-28 12:43:37 följande:

går också in i vecka 30 idag.. har hittat ett namn idag också.. Enya :)

Det är ett av våra två tjejnamn oxå
  • Trollungarnasmamma
    SaraKlippan skrev 2010-09-28 13:59:20 följande:
    Det gillar jag också... men sambon tyckte inte om det... men nu ska vi ju få en kille så de spelar ingen roll längre! Men jätte fint är det iallafall
    hhihi ne det gör de juh inte då vi vet inte ännu så vi försöker komma på bra killnamn...
Svar på tråden December Bebis 2010 :)