Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

Annnika skrev 2010-09-28 14:02:22 följande:
    va kul :) det är bara 368 personer som heter det i sverige :) det betyder livets glöd och liten eld.. tyckte jag var en underbar namnbetydelse :)

saraklippan: va har ni för pojknamn då? :)
    Ja sambon är mycket inne på betydelse & hur många som heter det visst det är kul om det betyder nått fint  & vackert och så, men inget jag kollat upp innan jag gav mina andra barn sina namn
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    SaraKlippan skrev 2010-09-28 14:42:47 följande:
    Vi har inte kommit på nåt bra pojknamn än! :( så mycket svårare att komma på tycker jag! 
    Så vi får väl se vad han ser ut som när han kommer ut  
    samma problem här!!!
  • Trollungarnasmamma
    Annnika skrev 2010-09-28 15:04:03 följande:
    jaa.. pojknamn är väldigt svårt.. men det vi har som förslag hittade vi redan i v 7.. och det hänger fortfarande med så det måste ju betyda nåt haha :) Elvin är det... Julian funderade vi också på men jag vet inte om det kanske är för feminint? va tycker ni? Elvin känns ju lite coolare eller va man ska säga..
    oo ja, har alltid haft svårt för det...

hade en lista med pojknamn men inget som dög åt mannen min på sin förstfödde Tungan ute 
    Men jag funderar på att han får ta med sej ett namn & jag ett så får vi se

Jag har fastnat för Milio på sistone, han för Mantus...
  • Trollungarnasmamma
    Emelle skrev 2010-09-28 17:41:22 följande:
    Vad mycket fina namn ni har!!
    Vi har ju, som ni ju vet, Agnes!

I morgon blir det läkar besök och så får vi se vad det utvisar. Sjukskrivning el inte...

Idag köpte jag en superfin babyfilt!
    Börjar verkligen komma in i bebis-shoppa-stadiet. Lovely!

Fleecepläd Tiny Busungar röd

Ang. dyktekniken har jag använt mig av denna 2 av 3 förlossningar.
    Är nog väldigt personligt om man gillar/klarar sig/fixar det. För mig har den + lustgas varit tillräkligt och mycket bra. något jag rekomenderar!

Mössor har vi köpt en hel del...MammaBarn butiken har jättebra nyfödd mössor! Kika in där!
    ja ni vet juh att lilla Agnes finns där inne

Mycket fin filt, är lite lättare att hitta när man vet vem som bor där inne kan jag känna...

mammabarn butiken, är det en nät butik ele bara en som finns hos er?
    Anairda skrev 2010-09-28 17:51:14 följande:
    På kille tycker jag Milo är fint :) Själva ska vi få en tös och vi tycker båda om namnet Lyra :) gammalt albanskt namn. finns bara 32 kvinnor i sverige med det namnet o endast 19 som har det som tilltalsnamn!
    Ja det tycker jag med, men inte sambon riktigt, så jag tänke Milio kanske funkar? Lyra är med fint, inte hötr innan....
    Willes Mamma 08 skrev 2010-09-28 18:12:17 följande:
    Vilken fin filt jag själv har fått dille på randigt,hihi!
    Skulle gärna vila ha elephant Mairo filten till våran lilla med...... Vart köpt ni eran filt? el köpte du den på nätet??

Ska kolla in mammabarn butiken,Tack för tipset  tyvärr glömmer jag alltid den butiken,men de har ju sååå himla mycket fint!
    Var oxå fin filt....ska kika in den sidan
    delifi2 skrev 2010-09-28 18:35:37 följande:

Enya var ett fint namn :)

Håller med er andra om att det är mycket svårare att komma på killnamn :(

ANvände dyktekniken med WIlliam, bm sa att hon aldrig märkte på mig när jag hade värkar för jag låg bara helt still och blundade och andades. Funka jättebra för mig men sen är värkarna gick över 120 på ctg så började jag med lustgas oxå och då var jag helt inne i lustgasen ist, lustgasen har alltid varit min räddning under mina 3 senaste förlossningar

Så man ligger bara still & blundar & andas då?
  • Trollungarnasmamma
    Willes Mamma 08 skrev 2010-09-28 21:54:15 följande:
    Blir det en överraskning vad ni väntar???
    Det blir det   Sambon ville inte veta innan & det är hans första juh så jag respekterar det, men jag är såååååå nyfiken & tycker att det kunde underlättat lite om vi vetat
    Jessika82 skrev 2010-09-28 22:01:54 följande:
    hej alla, har en usel vecka.. allt känns jobbigt och vill bara hoppa över denna vecka och börja på nästa och hoppas att den är bättre
    Inget kul med de veckorna
  • Trollungarnasmamma

ja jag tycker med det ska kvitta om man är timvik, fast ele vad man är....det är juh ens inkomst det handlar om oxå... ang HP då...blev rätt besviken denna gången på dem & allt krabb....
    Nästa gång ska jag/vi verkligen tajma in det bättre...känns juh knas att känna så men vad ska man göra?

• Trollungarnasmamma
    Sandragumman skrev 2010-09-29 12:24:38 följande:
    Jag har just sökt HP nu och jag är oxå bara Tim vikarie inom vården! Får väl se hur de går men jag har hört att även vi kan få det!
    Min chef sa att hon inte fick skriva på nått när jag var tim vikarie...,
  • Trollungarnasmamma
    Sandragumman skrev 2010-09-29 14:02:09 följande:
    Men vad konstigt! För jag trodde inte heller att jag skulle kunna söka det! Men jag ringde FK och förklarade läget och hon sa att de gick visst och förstod inte varför inte jag skulle kunna söka som alla andra, de blir ju bara lite mer att göra när man ska räkna ut ett snitt på allt! Så jag sökte och papprena som arbetsgivaren skulle skriva på lämnade jag till hon som är enhetschef men då visste hon inte om de var hon som skulle skriva på dem eftersom jag är vikarie eller om de var bemanningsenhetens sak! Så dom kontaktade FK så att de inte skulle bli fel. Men de slutade då med att enhetschefen på gruppen jag brukar vara mest på skrev under allt och nu är de skickat och väntar på besked från FK! Så om jag kunde lösa det, så borde ju ni kunna!?? Fast nu vet vi ju inte om de blir godkänt, får vänta och se!
    Ja det låter juh knas att man få olika svar :s

Min chef kunde som sagt inte skriva på nått & hon verkade ha pratat med FK oxå....

Men lycka till
    Karttikeya skrev 2010-09-29 14:39:11 följande:
    Tack! Tja, det gjorde jag faktiskt. Är stolt över mig själv Tungan ute Men jösses vad jag är trött nu.. Laddade ur totalt efter mittbedömningen.. Fick många fina ord så jag är nöjd.. Nu är det bara helgen + två veckor kvar!! Sen skola i två veckor och sen praktik tre veckor till.. Hujeda mig.. Tungan ute
    Momalicious skrev 2010-09-29 10:48:49 följande:
    Min första körlektion idag gick superbra! Såå skönt! Har en dubbellektion kvar idag :) såvida inte bebis får för sig att komma förtidigt (vilket jag verkligen inte vill) så kommer jag ha körkort snart! Helt sjukt underbart! :D
    Woho! Nej inte kommer den förtidigt inte.. Det är du och jag och några till som kommer sitta här efter nyår och gnälla om att "kommer den inte snart.."
    Herregud, kommer du orka det???
  • Trollungarnasmamma
    Emelle skrev 2010-09-30 08:07:07 följande:
    Grattis!!
    Sååå skönt kan jag tro. Längtar tills min sista dag...
    Momalicious skrev 2010-09-29 21:31:13 följande:

Så himla söt! 
    Nu ska jag däcka i sängen och få massage av min man, är helt slut! Kram på er! 
    söt HjärtaVisst är det mysigt att få se dom. Ska kika in på din blogg nu då
    Hade med konstigt magvärk igår :s men idag har jag inte kännt av det...skönt!

hur gick det med chefen?

Idag ska barnens farmor komma...är såååå nervös när jag träffar henne....hon är inte så glad att jag gått vidare med mitt liv & att barnen är så mycket hos mej...hon säger alltid nått som sårar mej....men vill ändå kunna träffa henne för barnens skull....

sen blir min sambo alltid så arg när jag träffar henne ele barnens pappa....suck, han förstår inte hur jag tänker, men hoppas han gör det sen när han får en egen....
Svar på tråden December Bebis 2010 :)