Inlägg från: delifi2 |Visa alla inlägg
  • delifi2

December Bebis 2010 :)

Ang bindor har jag vanliga ntt bindor från libresse, sätter inte på mig såna jättemonster till binodr, dom funkar lika bra tycker jag. Men det beror på hur mycket man blöder oxå.
    Jag brukar inte blöda så mycket efter så jag kör på det som vanligt.

Blöjor så kör vi pampers new born den första tiden sen så byter vil till Willys, de kostar 68:- och är super.
    Till William har vi byxblöja från Willys på dagen och på natten vanlig blöja. Har aldrig läckt förutom när han hade maginfluensa då rann det ut på ryggen men inget mer.

Imorgon bär det av till Ystad för vändningsförsök så jag hoppas hon stannar i det läget nu.

• delifi2
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-21 23:01:53 följande:
    Lycka till kommer att tänka på dig till 10000000 hoppas nu lillen stannar till rätta platsen
    tyvärr tror jag knappast att hon komma stanna på plats, hon har alldels för mycket plats.
    William var precis likadan men han vände sig rätt inför 2:a vändnindgsförsöket sån tur var.
    Är inte så pigg på att åka fram å tbx till Ystad, tänker mest på bensinen faktiskt. inte det billigaste
  • delifi2
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-21 23:10:08 följande:
    Nej gumman men du kan kräva av dem besin pengar det gör vi här i Dk bensin är pissemisse dyrt..

Hoppas hoppas bebben vil stanna på sin plats huvudet neråt.
    Men ja förstår dig.
    Men jag håller tummisarna ...
    Vilken tid imon ??
    VA!!! kan man kräva det i DK?? vilken lyx, här tror jag knappast man kan göra det eftersom man kan tacka nej till ett vändningsförösk... hmm vart skulle man kunna krävad det av? av sjukhuset eller mvc isf....
  • delifi2
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-21 23:32:32 följande:
    Jepp när vi åker till sjukhuset och inga många pengar i fickan så kontaktar man sjukhuset här och man kan gå in till deras hemsida om vad det nu heter bensin pengar hmm typ något.
    Om en resa är lång eller lång lång så måste man få ersättning av detta och få pengar.
    Samma sak gäller om man jobbar och man ska till en riktig ställe som Domstol-Rättegång får man pengar dör med för alla timmar man missat helt änkelt.
    I danmark har man alla kort på bordet och man får rätt till hjälp om det är något som inte går just då.
    Gå in till din sjukhus och kolla för det borde vara så i sverige med.
    haha...skitbra ju.
    Ska kolla på deras hemsida om man kan göra det här, men jag tror inte det å har inte hört talas om det
  • delifi2
    Stefanie skrev 2010-11-22 00:27:41 följande:
    På tal om bensinpengar så tänkte jag bara passa på att påminna om att man i Sverige i alla fall får ersättning för taxiresa in till förlossningen när det är dags att föda.
    Det är bara att spara kvitton och skicka in till försäkringskassan (har för mig att det är dit man skickar) tillsammans med födelsebeviset(tror att det är det pappret som ska med). Förlossningen vet ju detaljerna, och barnmorskan.

Man får betala 150 kr själv och så år man ersättning för resten. Vi har ingen bil och kommer förmodligen att åka taxi. Vi har mina och sambons föräldrar och min bror i närheten som kanske kan köra om det är rätt tillfälle, men det är inget vi räknar med.

På onsdag är det dags för sista föräldrautbildningen med profylax och avslappningsövningar. Dessvärre har sambon någon sjukt viktig grej med skolan som han kanske inte får missa. Men nu har jag kollat med en av mina bästa kompisar och hon kan gå med mig om det behövs. Så snällt tycker jag! Kan ju inte gå själv när man ska göra övningar som man behöver vara två för...
    I sånt fall har sambon lovat att lyssna på privatlektion från mig, kolla filmer på nätet och läsa allt som finns. Känns okej nu, var jättebesviken när jag fick veta att han kanske inte kunde förra veckan.

Har ni gått profylax? 
    Jo taxi pegnar vet jag om, men inte bensinpengar till ett vändningsförsök.
    Kan ju alltid vara värt att kolla upp det, tar ju inge tid lixom

jag har inte gått profylax, tycker inte det hjälpte mig något alls, ist för att fokusera på värkarna så fokuserade men på andningen mer.
    Jag komemr köra dyktekniken, provade det med William och bm sa att hon aldrig sett någon så lugn och avlsppand under värkarna, såg ut som jag låg å sov.
    Man andas ju iaf
    Under dyktekniken så andas man mer åt sig själv eler hur man ska förklara.
    Men jag tror att allt beror på vilken sorts person man är oxå och vad man klarar av.

Profylax kan nog vara bra för några medans andra metoder passar andra
  • delifi2

Grattis 2 barns mamma
    (du glömde mig för den delen i din gissning

Kommer in till förlossningen och de kollar med ul, visst fanken ligger hon med huvud NERÅT bara för att vi har åkt in, men jag fick ligga med ctg i 30 min sen så kom läkaren, och utan att jag hade känt det så har hon vänt sig med huvud åt sidan så det blir vändningförsök iaf. LIgger med bricanyl i 30 min oc sen så kommer läkaren och en bm, har knappt några känningar alls av bricanylen då känner mig bara matt.

De kollar på ul en gång till och hon ligger med huvud snett, och läkaren vrider till en gång och plopp så ligger hon rätt när de kollar på ul igen.
    Läkaren sa att det gick lite för lätt och att hon hade supermycket plats.
    Efter det så fick jag kännigar av bricanylen, låg och darrade som ett asplöv, fy fasen vad det var läskigt, är inte en sån person som brukar oroa mig eller bry mig spec.
     Men det här var riktigt läksigt, skakningarna var totalt okontrollerbara, de kunde inte ens sätta ctg på mig först för att jag skakade så mycket, till slut gick det och jag fick lite att äta.

Efter det så fick vi åka hem och läkaren och jag kom fram til det att eftersom hon har så mycket plats så kommer vi inte göra nåt mer vändningsförsök så i vecka 39 och om hon ligger fel så kommer jag f¨göra ett vändningsförösk och så sätter de igång mig då.
    Bättre än att gå och vänta på att det ska komma igång av sig själv och så blir det bråttom och hon ligger fel, blir det så blir det akut kejsarsnitt och det vill jag inte.
    Så jaghoppas hon ligger rätt nu men jag tror inte det, hon har rört sig så mycket efter vändningsförsöket.

som en vältande ko, fy vad jag skrattade, kan bara tänka mig själv i den synen. Det piggade upp dagen

Jo det är skitjobbigt att inte kunna vara sig själv, men tur att man inte är en elefant iaf, de är gravida i 2 år

• delifi2

förhoppningsvis så startar mitt på kvällen som med alla andra.

FÖrra gången hade mannen precis lämnat min lägenhet men EMily ringde tbx han sen så åkte vi in. Tror det kommer gå fort den här gången oxå

• delifi2
    Momalicious skrev 2010-11-22 22:13:01 följande:
    Varit på sista föräldragruppen. SÅ AVUNDSJUK! En tjej som var beräknad 20 december fick sin lilla flicka igår kväll. Så hennes man var där ensam. Åh, vill också! Var iaf jättemysigt idag

Sen var det BM-besök för vecka 35 efteråt. Är i vecka 34+3 idag.
    BT: 130/75
    HB: 127
    Blodsocker: 5,0 (efter två bullar och ett glas juice haha)
    SF: 34
    Hjärtljud var 138 
    Ingen äggvita i urinen 

Och BM sa det bästa av allt, att hon trodde jag skulle föda tidigare än BF! Hon sa att nästan alla som väntar pojkar på vintern föder i vecka 37-38, vilket jag GÄRNA gör! Hoppas hoppas! Bebis är dessutom fixerat och ligger låååångt ner så det var ju trevligt att höra. Känner ju att han gör det liksom, eftersom jag gått från kissenödig nästan hela tiden till HELA tiden.

Så nu håller vi tummarna att vår lilla kille gör som min BM tror och ploppar ut om två-tre veckor  
    då tillhörde inte jaf den kategorin, fick ju bli igångsatt och det tog 3 dygn med WIlliam. Han kom den 10/12-04 men var beräknad till den 7/12

Bra iaf att bebis ligger lååååångt ner och är fixerad
  • delifi2
    http://www.enbrastart.se/index.php?option=com_content&view=article&id=64

den sidan tycker jag är bra om man vill veta mer om dyktekniken
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-22 22:24:10 följande:
    Kissar man mer om bebisen är fixerad undar jag ?
    Jag kissar hej vilt men vadå jag vet inte om min är fexerad hur känner man det ?
    Har ingen aning faktiskt, ingen av mina barn har juvarit  fixerad, inte ens dottern som jag fick först
  • delifi2
    Momalicious skrev 2010-11-23 06:12:06 följande:
    Verkar vara magsjuka eller nåt sånt. Fy fan.
    men vet du inte att det bara är bra, det kan sätta igång en förlossning för det är samma krämpor som med magsjuka, magen drar ihop sig. Visst är det inte det roligaste en om man vill ha bebis och man är mogen så kommer jag söka mig till magsjuka människor, men tyvärr är jag immun mot magsjuka så jag får aldrig det.

Kommer svara en å en nu ist, annars komemr jag inte ihåg vad jag ska skriva så det blir nog lite spam
Svar på tråden December Bebis 2010 :)