Inlägg från: delifi2 |Visa alla inlägg
  • delifi2

December Bebis 2010 :)

10 veckor menar du väl? :) vidssst går tiden fort men så fort

• delifi2
    AnnaCL skrev 2010-12-31 11:01:28 följande:

Gott nytt år allihopa, hoppas ni får en fin kväll.

Så söt
    Min dotter hade oxå von rosen skena.
    Det blir lite av en chock sen när ni tar av den och hon är helt lealös, man är van vid att de ska vara stabila eftersom man tar i skenan. Men tänk på att de inte har kunnat träna upp några muskler under tiden de haft skenan men de tränar snabbt upp det sen när man ta bort den.

Olivia har verkligen en gnäll/mat period vid 22-01 på kvällen/natten.
    ammade henne vid 22 på ena sen vid 23 på andra sen vid 00 fick hon ersättning sen vid 1 ville hon bli ammad igen så ca 01.30 somnade hon. Där emellan tar hon nappen. Sen så vaknade hon kl 3.30 igen och ville ha mat, jag hade hoppats hon skulle sova till 5 iaf eftersom hon var full med mat. Nån som har nån bra idé hur man kan göra?

Funderar på hur jag ska göra på kvällarna, för nästa vecka börjar Magnus jobba igen och jag ska vara själv med alla 3 så att sova på fm funkar inte då.
  • delifi2
    ludicrous skrev 2010-12-31 11:45:39 följande:
    Ååh, kan inte heller se majorimas bild, men Annas lilla sessa ser jag, så fin :)

Har inte sovit så gott i natt, lilleman har legat o gnöffat massor. Har nog haft lite magknip. Så han har legat på mig mage så han skulle få lite värme o jag har strukit och stulit över ryggen. Tack o lov har han inte skrikit...

Hur gör ni om dom små bajsar i sömnen? Väcker ni dom eller låter ni det va?
    Jag låter det vara änr hon bajsar i sömnen, inte väcka den björn som sover , nu när de är så små har de inte så frätande bajs.
    LokesMammi skrev 2010-12-31 11:49:02 följande:
    Märks att du är trött! =)
    hihihihi......märks det??
  • delifi2
    AnnaCL skrev 2010-12-31 11:59:27 följande:
    Jo skenan var jag först väldigt oroad över hur det skulle funka men det går över förväntan. Jag tycker man kan få samma närhet och både att amma och byta är inget problem. Men nog kan jag längta tilld en försvinner om cirka 4 veckor! Det blir lätt rodnad i veck och mot skenan vilket känns trist. <vi försöker dock med alla medel att sköta om så gott det går. Blev hon bra i höften din tjej och hur länge hade hon skenan?
    Elsa vill gärna vara vaken och äta på nätterna men nu jädrar får hon napp också, för ofta misstänker jag att hon bara vill vara nära och snutta. Det går lite bättre då. Imponerad av er med flera barn, jag tycker det är svårt med ett så här i början! :)
    jag saknade skenan när de tog bort den, hon var så stabil då och man kunde vända henne hur man ville lixom
    Hon hade den i 4 månader ungefär och höfterna blev bra på henne.
    Kan du inte böja bort skenan lite och komma åt rodnanden så du kan ha lite puder där, har för mnig att jag gjorde så med vår dotter, var 20 år sen så minnet är inte de bästa man jag har för mig att vi böjde bort den lite så vi kom åt rodnande och hade puder på, men var noga att se till att pudret inte är kvar där sen för å kan det börja lukta
  • delifi2
    NhjärtaD skrev 2010-12-31 15:12:25 följande:
    Sover dina andra middag?
    William sover middag sån tur är och då passar jag på att sova om Oliva sover oxå, Elliot klarar sig själv han brukar titta på tv och brukar gå in och väcka mig om det är nåt.
    Men jag längtar faktiskt till att vara ensam med Olivia på dagarna, ska bli skönt att bara få vara med henne och lära känna henne bättre.
    Hon är en riktig mammagris, hon gråter så fort hon går till Magnus vilket kan vara lite jobbigt ibland. Hon ska somna på mig hela tiden men jag kan lägga ner henne sen både i sängen och babysittern. Hon gillar att sova i babysittern eftersom den är lite upphöjd och hon är snorig så hon andas lättare då
  • delifi2

Gott nytt år alla

Här har vi ätit Biff Wellington med hasselbackspotatis och rödvinssås.

Det är så mysigt att gå omkring i sin sovtröja och mysbyxor, snart ksa jag väcka Magnus som ligger och sover med Olivia så han och Elliot kan gå ut och smälla raketer.
    Eliot räknar ner tills dess och tycker det ska bli jättekul.

Jag är snart redo för sängen man har ingen aning om hur Olivia hade ätnkt sig, hon brukar ju vara vaken vid det här laget men nu så sover hon så gott, men jag hoppas hon vaknar vid 12 så jag kan ge henne ersättning och sen amma henne och sen så hoppas jag att hon sover minst 4 timmar. Att mankan vara så glad över att få sova 4 timmar i sträck

• delifi2

det var en hemsk natt.... vid tolvslaget stod jag vid micron med en gallskrikande Olivia som skulle ha ersättning.
    Hon fick 90 ml sen så vid 1 så skulle hon ammas igen (hungrig flicka) sen så somande hon 1.22 och vaknade 4.30 och var vaken till 5.30 och då gick jag på toa och så hörde jag William sitta och prata i sin säng så det var bara att ta nästa barn ge honom välling och byta blöja sen så var han vaken till 7.30 då väckte jag Magnus som fick ta honom.
    DÅ gick jag å la mig och fick sova 1 timme för då vaknade Olivia, sen så somnae vi om och sov till 10 så mycket sömn blir det inte här, men jag ätnker att om 1 år ja DÅ får jag sova

1 år av ett helt liv är inte så mycket, även om det känns osm en evgihet till dess och det är det ju men jag hoppas att Oliva följer sina syskon och sover hela äntter när hon är runt 3-4 månader. Det har de andra gjord så jag håller verkligen tummarna.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)