Inlägg från: delifi2 |Visa alla inlägg
  • delifi2

December Bebis 2010 :)

Grattis Cissi låter skönt med en sån förlossning.
    Jag är nog lite knäpp men jag skulle kunna få ett till barn bara för att få uppleva en "normal" förlossning igen

• delifi2

Olivia vill helst sova i sin babysitter på dagarna men på nätterna så sover hon i sin egen säng. Men om jag ammar på dagarna i sängen å somnar så vill hon sova bredvid mig i sängen.

Ja man verkligen somna hur som helst nu, skulle kunna somna stående ibland

• delifi2

mycket möjligt att vi har, man hinner ju inte läsa igenom allt, vet iaf att det var tal om en för några dagar sen

• delifi2

Håller tummarna för alla bebisar som vill komma ut snart.

Tycker Olivia sover bättre och längre på dagarna än på nätterna, men det gör hon inte men på natten tycker man knappt att man har hunnit lägga huvud på kudden förrens det är dax igen och på dagarna går man å kollar och ser om hon lever för man tycker det var så längesen hon var hungrig.

Har inte hadnlat nånting till jul faktiskt och känner ingen panik över det heller.
    Ingen julgran, inga julklappar ingen julmat.
    Känns som jag skulle kunna äta spagehtti & köttfärssås på julafton, vrf vet jag inte men det känns som det kvittar just nu faktiskt.
    Sån tur är så fixar Magnus allt det där, jag är bara med och planerar lite smått.

• delifi2
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-22 12:49:42 följande:
    Va var du bara öppen 6cm och en Cornelia kom ut jösses vad impad jag är Haha trodde man skullevara öppen 10 cm iaf för att få ta ut en bebis
    Fin berättelse ..
    nä hon öppnade sig 6 cm hon var redan öppen 4 cm, vad jag förstod av det hela iaf
  • delifi2

Antar att du fått Moma :D
    Jättegrattis.

Här hinns inte med mycket, dagaran flyger iväg ycker jag, hinner sätt apå datan sen så är det dax för att göra nåt annat.

Har haft en riktigt skitnatt rent ut sagt, sover ca 2 timmar per natt är jätte trött, mr jättedåligt.
    KIänns som jag inte kommer orka med det här, vad fan har jag gett mig in på egentligen, visste redan från börjarn att det skulle bli jobbigt men jag orkar ta mig fan inte mer nu.
    Skriker inte hon så skriker William, det värsta är att de gör det samtidigt under en kort period, typ 10 min men det räcker för att få psykbryt, annars är bägge 2 lugna och snälla.
    Men om Olivia sover och William gör illa sig eller skriker så vaknar hon och då blir han ännu mer lessen och hon gråter som en mistlur och sätter igång William ännu mer, jag håller på bli knäpp jag orkar inte med det när bägge 2 håller på samtidigt.
     William har desssutom blivit så svartsjuk så fort jag matar henne börjar han sätta igång med allt möjligt.
     Nästa vecka börjar Magnus jobba igen fattar inte hur jag ska orka med dagaran själv då, jag vet ta mig fan inte hur jag ska orka.....
    Är så less på allt

• delifi2

Grattis till alla nya bebisar

William går på dagis men är julledig nu och jag ska vara själv med dom nästa vecka eftersom mannen börjar jobba. William skriker som bara den, han är arg, han är lessen osv han skriker för ALLT det är verkligen ett gällt skrik han har så det skär i öronen på en. Det är det som är jobbigast.

Men jag försöker vara med honom så mycket som möjligt, och vi har det supermysigt vissa stunder då jag har Olivia i famnen och han sitter bredvid med filt och täcke och vi bara myser och kollar på "animal planet"

Men jag tror att det är mycket rutiner som gäller sen när vi är själva, rutiner rutiner rutiner är det som gäller när man är själv med alla 3. Jag hoppas det kommer hjälpa lite iaf. Nästa vecka ska oxå min äldsta dotter varahär så mycket som möjligt så det SKA bli bra och jag slipper bryta ihop. Sen när de börjar på dagis igen så tror jag det komemr bli lättare, men just nu känns det bara BLÄ!!!! men jag vet att det komerm bli bättre.

Var på bvc, vi går 1 gång i veckan
    Vikt 4010 gram
    Längd 55 cm
    Så hon växer iaf.

Jag äter järntabletter fortfarande eftersom jag förlorade så mycket blod och eftersom mina järndepåer vara så låga. Men min mage krnglar som bara den, men jag har märkte att när jag hade uppehåll med dom på 3 dagar så blev jag jättetrött och jättematt, så det är bara att fortsätta. Men funderade på att äta tablettern varannarn dag och blutsaft de dagar jag inte tar tabletter.

Olivia hickar int elika ofta som hon gjorde i magen, men är hon gör det så tycke rtjag så synd om henne, hela hon hickar ju.

Har pratat med bvc om hennes rutiner, hon äter var 3 timme så jag är rätt slut, så hon sa det att på kvällen när hon går och lägger sig vid 23-tiden ska jag amma och sen ge 60ml tillägg för att se om hon sover bättre, för annars vaknar hon kl 3 på natten och sen kl 6 på morgonen och jag känner mig slut då, tror hon såg det på mig för jag är glad om jag hinner gå på toa om dagarna.
    Vet inte vrf men jag känner mig så stressad när jag ska göra nåt, typ äta för då vet jag att hon kommer vakna.
    Är van att läsa tidningen vid frukost, nu är jag glad om jag hinner ta en tugga på mackan.
    Försöker ge henne mat innan jag ska göra nåt men det hjälper inte hon ska vara med mig eller uppe varje gång jag ska göra nåt känns det som.

Kom på idag oxå att hon faktiskt bara är lite mer än 3 veckor så att komma in i det hela tar nog lite längre tid än vag jag trott, har dessutom ont i magen fortfarande, visserligen ser magen bättre ut nu än förut men jag är fortfarande väldigt öm i magen och blåmärket är kvar fast det ser bättre ut

• delifi2

När olivia hickar brukar jag amma henne en kort stund, då försvinner det fortare.

Om du "glupar" för mycket när de ammas, spec den första minuten så ta bort barnet från bröstet efter ca 2-3 min in i ammningen och låt barnet rapa och fortsätt sen, annars så sväljer de så mycket luft eftersom det i börjarn kommer jättemycket mjölk så de knappat hinner svälja

• delifi2
    Emelle skrev 2010-12-28 21:49:54 följande:
    Hur långa stunder är era små vakna åt gången? A kanske har en 20, 30 minuter åt gången. Ibland mindre och sover fortfarande mest...
    Dock är hon alltid nöjd och har inga skrik perioder el så. Är lite "pipig" om hon är hungrig el om man är kall om händerna vid blöjbyte.
    Väldigt nöjd bebis annars...
    Ibland kan Oliva vara vaken nån timme och bara titta på allt runt omkring oftast på kvällen runt 22 brukar hon vakna och vara vaken till 23.
    Hon har rutiner på natten och på morgonen har jag märkt, vaknar vid 3 på natten och sen kl 6 på morgonen.

Hon skriker när hon vaknar för det mesta men nu de senaste dagarna börjar det bli bättre med det hela, hon ligger inte och vaknar till utan bara vaknar tvärt och skriker och så skriker hon när man byter blöja, det är de 2 grg hon verkligen gallskriker, annars är hon en mycket förnöjd liten bebis som tål både att sittas på och klättras på, Elliot råkade sätta sig på henne när hon låg i babysittern, sån tur var så höll han sig uppe lixom så han ramlade inte rakt på henne utan han bromsa fallet, rakt i ansiktet ramlade hna på henne. Men hon gnällde till lite och somnade om igen.
    William ska gosa med henne men vet inte riktigt hur hårt han ta på henne, utan tar verkligen tag i henne och ska dra när han htycker hon ska vara i hans knä och i babysittern.

William är mer omtänksam än Eliot, han ska ge henne nappen men vet inte hur han ska stoppa in nappen utan han trycker verkligen in nappen i munnen på henne, och ska visa ögonen men petar henne i ögonen ist. Hna är hur gullig osm helst fast han är hårdhänt av sig, så länge han får vara med så är han rätt nöjd men om jag lyfter upp Olivia och ska byta på henne så ser han inte vad som händer och då kan han oxå börja galltjuta och det är mest då jag tycker det är jobbigt.

Känns så skönt att verkligen få gnälla av sig här, och veta att det är fler i samma sits med syskon som inte kommit in i rutiner än och allt med den nya bebisen.

Min man är helt underbar, han tröstar mig , säger att jag visst komemr klara det här, skämmer bort mig genom att göra mat, låta mig sova när jag behöver det även om han själv är trött, han sover på soffan så jag kan sova med Oliva i vår säng.
    Måste skaffa annan napp till Olivia för nappen till nappflaskan som vi köpte igår har alldels för stort hål så det bara rinner ut ersättning, sen så tyckte hon og inte om den.
    Bvc sa oxå att om jag får för lite sömn kan det oxå göra så att mjölken börjar sina
Svar på tråden December Bebis 2010 :)