December Bebis 2010 :)
Rapar direk när jag tar upp honom.
Men när det går så fort beror det på att det finns massa mjölk ?
det är jättevanligt med sugblåsa, Olivia är inne på sin andra blåsa, de brukar lixom lossna efter ett tag men sen brukar det komma NY
om de har gaser i magen finns det nåt (vet ej vad det heter) men jag har sett det på en affär, det är typ som en slang som drar ut luften från magen, typ nån pip man sätter in i rumpan som hjälper de att fisa. Har funderat på att köpa en sån och kommer återkomma om den är bra eller inte isf
ang bindor så köpte jag nattbindor med vingar 2 pack, gick åt ca 1 pack och sen vanliga bindor, där gick 1 paket nu använder jag bara trosskydd, ibland får jag mer blödningar och ibladn så får jag mindre.
Blåsor kan de få ändå fast de suger rätt, det beror på att de suger hela tiden, samma sak om vi skull anända händerna hela tiden till nåt då skulle vi oxå få blåsor

har faktiskt ingen aning o var de finns, tror de finns i barnvagnsaffärer där de säljer de det mesta.
Jo rek är att de ska sova på rygg för att när de är så små kan de inte lyfta på huvud om de hamnar med ansiktet neråt i madrassen och då finns risken att de kan kvävas.
Oliva rättar till det själv om hon hamnar med ansiktet neråt just för att hon har sån stark nacke.
Om bebisen har ont i magen kan man lägga barnet på mage (under övervakning om de annars sover på rygg) typ när man bytt blöja, då tränar de nacken + att när de försöker ta sig fram masserar magen så att de kan rapa eller fisa eller vad de nu behöver.
Inga frågor är för dumma eller larviga att ställa kom ihåg det
även om Olivia är mitt 5 barn och jag är utbildad barnsköterksa och jobbat på spec bb så uppkommer situationer jag inte varit med om men andra varit med om så jag frågar oxå, känns skönt att veta att det oftast är nån som kan svara på frågor