3 barns mamma84 skrev 2011-01-06 14:07:23 följande:
Haha jag tar en Filt lägger den på sägen (Vår säng) eller soffan iaf INNAN han ska sova så han är lindad hihi jag lägger honom på filten och när han ligger på sin filt så tar jag första biten över magen och andra biten från andra sidan över honom så han är så en paket (larv) och lägger honom i sin säng och täcke över honom
Som en larv pumpa hahaha han sover så gott det var ett Tips jag fick från BB då man gör detta på BB då dom sover bättre

undrar vrf det är så olika rek från olika länder, det att man lindar dom kan innebära större risk för psd drf att de kan tro att de fortfarande är nne i livmodern och där inne så andas de inte ju.
Var visserligen rätt många år sen jag hörde det.
jag lindar Olivia löst så hon kan röra armar och ben fritt men hon känner iaf att når är runt henne.
ludicrous skrev 2011-01-06 15:18:02 följande:
Är det bara jag som e grymt sötsugen?! Har ju inte varit det under graviditeten, så kommer det nu:( menjust nu åker ju kilona av av sig själva så det gör inte så mkt :)
Emil sover med oss , mysigast o bekvämast :)
Jag har oxå blivit sötsugen på senaste, svårt att låta bli när det står en ask med belgisk choklad på bordet.
Var på bvc och vägde och mätte
Lilla O väger nu
4,5 kilo
och är
55,5 cm lång
3 barns mamma84 skrev 2011-01-06 14:12:42 följande:
Tips innan bebisarna vill ha mat ska man passa på att äta medans dem sover i lugn o ro själv
Jag har aldrig behövat oroa mig att kasta i mig mat då dem inte sover utan jag lägger honom ner när han fått i sig mat sen lägger jag honom på golvet eller soffan eller babysittern med en filt under babysittern och honom så han inte e fast i babysittern och sen går jag bara iväg och äter det jag vill ha och sätter honom om sambon inte är hemma sätter jag honom framför Tv
Så jag har fått lugna snälla barn kan till o med gå o ducka och göra mig iordning städa damsuga när han ligger och sover var han nu sover någonstans
Så fort en bebis skriver ska man inte springa till bebisen direkt utan ge några få minuter innan ni går fram
Jag tar ALLTID upp mina barn när de gråter. De har inget annat sätt att kommunicera och ett lessen barn vill bli tröstat. De är hungriga, blöta i blöjan, vill känna närhet osv. De kan inte visa som ett barn gör att nåt är fel drf gråter de.
Jag äter närOliva har ätit, småbarn ska inte sitta framför tv, låt honom vara med dig där du äter så kna du prata med honom samtidigt.
Det är aldels för mycket intryck för ett sånt litet barn när en tv är igång, typ akvarium är tillräckligt mycket för dom att kolla på