Inlägg från: delifi2 |Visa alla inlägg
  • delifi2

December Bebis 2010 :)

jag har oxå svårt att avgöra vilket skrik som är vad, men nu på kvällen när hon kinkar så börjar jag lära mig att det är mat, hon äter varje timme på kvällen, + att hon får tillägg.

Idag blir det tidig säng är helt slut.
    Har bara lämnat Elliot i skolan idag kl 10 och hämtade honom kl 12 och då var jag å William å Olivia ute och gick men det tog på krafterna det oxå.
    Kommer dock inte lämna huset utan tillägg för den deln numer. Olivia vaknade på bussen när vi nästan var framme vid Eliots skola och sen så skulle vi hem därifrån så hon skulle inte fått mat på ca 45 min. FIck sätta mig i deras kapprum medans vi väntade på bussen så fick hon en lite slurk iaf.

Imorgon har jag verkilgen satt upp tider när vi ska göra vad.
    7.30 måste vi börja klä på oss ytterkläderna och gå ner till bussen som går 7.58, busshållplatsen ligger ca 50 meter härifrån så ni kan ju tänka er att det tar lite tid då.
    Måste alltså vara klara med frukosten kl 7.00 så hinner man klä på sig, borsta tänder.
    frukost kl 6.30.
    FUnderar på tt äta frukost själv när jag lämnat bägge på respektive ställe, blir no lite mindre stressrelaterat då.

• delifi2

ja det är så mysigt när de ler när de kollar på en.
    Så fort hon är utvilad och pigg kan  man sitta hur länge som helst och bara kolla på henne, och det leendet man får gör ju så att man smälter totalt

• delifi2
    ludicrous skrev 2011-01-10 20:01:03 följande:
    Ikväll e jag urless :( inte ledsen utan less. En av sambons vänner har problem med tjejen, och sambon har köpt ett Xbox, vilket resulterar i att vännen kommer hit på kvällarna o spelar. Dom spelar dessutom online. Detta gör att jag inte kan kolla på tv för den e ju upptagen, helst får jag inte vara ute på nätet för då laggar spelet, soffan e upptagen så jag får gå upp till övervåningen o amma och jag får inte en minut ensamtid med min sambo :( så jag får helt enkelt sitta i sängen själv o glo in i en vägg tills vännen går hem frammåt 23-00..
    hur0kan du acceptera det.? hade min man gjord så hade han åkt ut
  • delifi2
    ludicrous skrev 2011-01-10 20:01:03 följande:
    Ikväll e jag urless :( inte ledsen utan less. En av sambons vänner har problem med tjejen, och sambon har köpt ett Xbox, vilket resulterar i att vännen kommer hit på kvällarna o spelar. Dom spelar dessutom online. Detta gör att jag inte kan kolla på tv för den e ju upptagen, helst får jag inte vara ute på nätet för då laggar spelet, soffan e upptagen så jag får gå upp till övervåningen o amma och jag får inte en minut ensamtid med min sambo :( så jag får helt enkelt sitta i sängen själv o glo in i en vägg tills vännen går hem frammåt 23-00..
    hur0kan du acceptera det.? hade min man gjord så hade han åkt ut
  • delifi2

Så nu kan jag äntligen skriva på datan ist för på telefonen där jag inte ser vad jag skriver... :)

Vilken himla tur att ni inte åkte hem Maris, usch vilken tanke om ni hade gjord det.
    JObbigt att inte ha mannen hos sig de första dagarna, men hoppas han blir frisk snart så ni kan vara tsm.
    Vilken lycka för dina föräldrar att ha sitt lilla barnbarn hos sig de första dagarna.

• delifi2
    NhjärtaD skrev 2011-01-11 11:17:56 följande:
    Ni som ger ersättning, kokar ni allt mellan gångerna? alltså flaskor osv?
    har aldrig kokat nåt faktiskt, sköljer bara av första gången.
    Nappflaskan diska jag först bara
  • delifi2
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-11 11:25:10 följande:
    Man måste koka då o då för att barnet inte ska få svamp
    har aldrig kokat och mina barn har aldrig fått svamp, så det beror på hur känsliga barnen är.
    Med Elliot så kokade jag dom varje vecka och var jättenoga och höll koll, nu...nä nu ska jag vara glad om jag kommer ihåg att köpa nya nappar varje månad
  • delifi2
    mamma smurfen skrev 2011-01-11 13:12:02 följande:
    japp, vi kokar alla grejjor ca 3-4 ggr/vecka, därimellan sköljer vi alla grejor i ljummet vatten direkt efter matning och lägger på tork under en handduk tills nästa matning.
    du ska inte skölja i ljummet vatten först utan i kallt annas fastnar mjölkprotein kvar eller vad det nu heter kvar i flaskan.
    Skölj först med kallt och diska helst med diskmedel så dwet inte är kvar nåt.
    annars om man sköljer av med ljummet vatten så kan det bildas bakterier
  • delifi2
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-12 09:54:11 följande:
    Öh degig o hängig jora här med men man får inte träna på 12 veckor efter snitt så jag måste vänta o idag är bara elias 5 veckor ..
    Så måste vänta ..
    måste man vänta 12 veckor efter snitt?
    har ingen sagt till mig.
    har tränat zumba idag
    ÄlskarNova skrev 2011-01-12 10:43:49 följande:
    och jag har kvar 2kg (av 15), men kan använda nästan alla mina vanliga kläder. Blir bara lite knöligt vid magen då den är degig liksom. Obestämd haha! 
    Skulle vilja ta tag i situps och sånt..men blev ju snittad även jag så jag får nog också snällt vänta. Kan ju fixa de  där 2kg först medans.. Sen skulle det inte va fel att gå ner ytterligare 5kg men det är isf bara ett plus då jag egentligen trivs rätt bra med min vikt. (är normalviktig med 65kg men ser bäst ut i 60kg) 

Inga situps då får man bara mer häng efteersom fettet på magen inte är borta. Bättre med plankan ist

Vardagen går jättefint nu tycker jag, inte alls som jag trodde. Jobbigast är när jag ska upp med alla 3 men jag ställer Olivia längst ner i trappen, springer upp med WIlliam, tar av honom och sen får Elliot passa honom medans jag springer ner och hämtar Olivia, om inte annar så får jag motion iaf
Svar på tråden December Bebis 2010 :)