Inlägg från: delifi2 |Visa alla inlägg
  • delifi2

December Bebis 2010 :)

mitt högra bröst är mindre än det vänstra, har mycket mer mjölk i det vänstra, det värsta är att man verkligen ser skillnande, ser rätt lustigt ut

Var hos läkaren med LillaO idag, hennes gulhet är ju fortfarnde kvar och läkaren tyckte hon var lite för gul för att vara så pass gammal, men hennes urinprov var bra iaf så nu sitter jag å väntar på att det ska ringa och få svar på blodproverna

• delifi2

när Olivia var 4 dagar så var vi på WIllys, är inte så rätt för basilusker å sånt, det ska vara om det går nåt på dagis isf och jag tar inte in henne på dagis utan hon får stå utanför och vänta.

Alla prover visade bra men vi väntar fortfarande på några prover, de får vi svar på nästa vecka.

• delifi2

glömde skriva att Olivia sov nästan 7 timmar inatt, typiskt när man skulle iväg. var tvungen att väcka henne,

• delifi2

Vi har inte haft sex eftersom vi inte har köpt nåt skydd, dessutom så är jag så pass svullen på magen fortfarande efter snittet så det gör ont bara man nuddar magen.
    Ni vet när man har bränt kroppen på nåt sätt och sen så kommer åt nåt, så känns det för mig på magen
     Värsta degmagen, har inte haft så förr med de andra.
    Min mage är så himla torr, smörjer den med sån weleda body cream man fick med sig på BB.

Vill oxå ha sex, sover bättre på nätterna nu när hon får tillägg inför kvällen.
    Men det är så typsikt, första natten hon sov så länge var jag tvungen at väcka henne eftersom vi skulle till läkaren och nu andra natten så vaknade vi av att Elliot satt och stortjöt på toa för han blödde näsblod och hela handfatet var nedblodad, då var kl 5 på morgonen och sen kunde jag inte somna om förrens vid strax efter 6 och sen så vaknade Olivia vid 7. SÅ hon hade sovit ca 7 timmar. Jätteskönt om jag oxå hade fått det.

SÅ mysigt nu när man får massa leenden när Olivia är vaken hon bara ler mot en

• delifi2

sitter i kö till sjukvårdsupplysningen just nu.
    Oliiva har sovit hela dagen bara vaknat när hon varit hungirg och hon skulle inte ha gjord det utan varit mer vaken .

• delifi2

När jag har slutat amma så blir det p-stav för min del, den kostar 1000.- men håller i 5 år så man får tänka så.
    Innan dess så blir det regnrock på. Här ska det inte bli några fler barn.

Har fortfarande lite avslag, hon är 5 veckor idag
    Är precis som slklemproppen, undrar om det kan vara den eftersom den inte kom ut när förlossningen startade och att det blev snitt sen.

Var på barnakuten inatt, var ju hos läkaren i fredags pga hennes gulhet och de sa att om hon skulle bli slö och inte vara sig själv så skulle vi åka in.
    Så igår var hon jätteslö och somnade så fort hon hade ätit, så vi ringde sjukvårdsupplysningen som sa att vi skulle åka in. Fick vänta skitlänge tills vi träffade en läkare, men alla prover visade positivt och hon var piggare. Men hon kunde ha en infektion på G för hennes trumhinnor var lite matta så det kunde vara drf hon var tröttare och slöare än vanligt.
    FIck träffa en knäpp sköterksa, både jag å Magnus skakade på huvud när hon gick ut från rummet.
    Olivia hade ätit och efter 1 timme så hade hon somnat efter mycket om och men från hennes sida. Så kommer sköterksan (som knappt kan någon svenska) och frågar om hon ätit, ja svarar jag hon åt för 1 timme sen.
    Sköterskan tittar på henne och sen förklarar för oss att om man håll rpå med henne innan hon ska äta (hon visar på Olivia), så hon sträcker på hennes armar, gör lite gymnastik med bena osv (hon försöker alltså göra henne lite argare) ja då äter dom bättre säger hon.
    Så när hon är klar och Oliva är ilsken så säger "Nu hon äta, nu hon piggare och kan äta"
    Både jag å Magnus kollar på varann å skakar på huvud.
    Hon hade ätit för 1 timme sen och var gnällig och jag hade precis fått henne att somna då hon gör så.
    Hon fattade alltså inte att hon hade ätit och inte skulle äta mer.

• delifi2

beror på hur mycket jag har, å hur hungrig hon är.
    Som idag har hon ätit från 2 vid 10-tiden och nu ville hon ha mat igen men bara från ena, så det kan vara olika från varje gång.
    Med William blev det bara bara 1 boppe varje gång.

Hur många ammningsinlägg gör ni av med varje dag?
    tycker det går åt 1 pkt i veckan iaf

• delifi2
    Mysmamma70 skrev 2011-01-09 13:10:34 följande:
    Cornelia äter bara tio minuter, var tredje timme, lite oftare runt midnatt och sen har vi ett nattmål vid fem.

Delifi - jag har bara behövt använda inläggen den första veckan, nu sover jag tom utan BH och inlägg
    å fy vad orättvist
    jag måste ha inlägg + bh på mig dygnet runt, förutom i duschen då. annars läcker det som bara den, de börjar rinna så fort hon börjar gråta. Även om hon inte skulle vara hungrig
  • delifi2

ni som använder bh på natten, sitter era bra?
    min sitter inte bra under natten, brösten ramlar ut och det är allt som ofta fläckar eller blött i sängen, irriterande som bara den.

Vi var ute och gick alla idag mysigt som bara den, använde inte syskonvagen utan vi drog varsin, skönt att komma tu och få lite luft tycker jag, när det börjar bli vår ska jag införa att vi går en promenad varje dag runt den lilla sjö vi har här bredvid. Tycker det kan vara bra så kommer ma ut lite.

Har gjord iordning syskonvagnen nu, så nu är regnskyddet redo och vindskydden oxå.
    Har kommit underfund med att det bästa är att jag komemr gå ner med WIlliam och Elliot först medans Olivia ligger i sin lift här uppe, sätter fast WIlliam går till framsidan så får Elliot passa William, springer upp och hämtar Olivia och sen ner igen.
    För att ta ner både William och Oliva var en lite pärs kan jag säga, det svåra är hur jag ska göra när jag ska ta upp bägge 2.
    William kan gå i trappan men ibland vill han inte och ibland tramsar han och ska upp och sen ner och springa omkring mellan dörrarna.
    Funderar på att springa upp med Oliva en trappa i taget och sen ner och upp med William och sen upp med Oliva nästa trappa och sen ner och hämta WIlliam.

• delifi2
    Karttikeya skrev 2011-01-09 20:10:58 följande:
    Jag bävar inför nästa vecka (from 17e) då min karl börjar jobba. Ska jag klara allting själv? *svälj*

Och du som har två småttingar till att ta hand om, fattar inte hur du orkar. ^^ Supermamma!
    usch känner samma.... kommer vara död
    men jag tror mycket på planering

nu väntar jag bara på att olivia ska bli hungrig så jag kan ge tillägg.

kanske ska köpa en bh från hm, har 2 från kappahl
Svar på tråden December Bebis 2010 :)