Inlägg från: delifi2 |Visa alla inlägg
  • delifi2

December Bebis 2010 :)

Olivia är sjuk.... hon är så täppt i näsan kan knappt andas. Varit en skitjobbig natt, hon har sovit nån timme i stöten sen så vaknade hon av att hon hade svårt att andas så det var bara att ta upp henne ge henne nässpray och suga ut näsan sen försöka få henne till ro igen. Är totalt slut, hon somnade "riktigt" vid 5 i morse och då somnade jag oxå på "riktigt" då hör jag att William börja galltjuta inne i sitt rum, gick och tog upp honom la honom på Magnus som sover på soffan fortfarande sen jag å la mig.
    När klockan ringde 6.30 så kände jag bara ett stort NEJ, jag orkade inte gå upp utan sket i det, ringde till Elliots skola och sa att han var hemma idag. William vaknade med feber så jag ringde hem Magnus.
    SÅ nu i morse tog han Olivia ett tag så fick jag sova några timmar till.

Idag ska vi storhandla + köpa en näsfrida, vi har en sån annan sug men den går inte in i näsan så jag får inte ut så mycket snor, så ska jag köpa ny nässpray

• delifi2
    Annnika skrev 2011-01-20 13:18:20 följande:
    hej allihop :) tänkte fråga er en sak.. jag fick en spricka i blygläppen under förlossningen så dom fick sy där.. jag födde den 6e december och det gör fortfarande ont när jag kissar.. det svider.. ibland svider det otroligt mycket och ibland lite grann.. men jag tycker det är konstigt att det inte har läkt? har någon av er sytt där och hur lång tid tog det isåfall för det att läka? det var ju ändå 6 veckor sedan nu.. det kan ju vara så att det läker långsammare där än tex mellangården eftersom det alltid är fuktigt vid blygläppen.. men jag vet inte.. tycker det är lite konstigt eftersom det har gått så lång tid.. ska på återbesök nästa vecka så då får jag ju säkert svar men tänkte höra med er också :)

kram!
    När jag fick min dotter så sprckte jag lite grann men jag har för mig att det int etog så lång tid innan det läkte, det brukar ju läka snabbar vid slemhinnor.
  • delifi2
    ludicrous skrev 2011-01-20 21:00:24 följande:
    2barnsmamma - säg att det blev en 0 för mkt, eller kostade bh'n verkligen 3000??!

Idag har varit en riktig pärs!! Emil har vägrat nått annat än famnen o jag har känt att jag MÅSTE så mkt! Städa tvätta o allt. Emils skrikande och mina måsten gjorde att jag bröt ihop totalt. Lyckligtvis har jag en sambo som säger "skit i städningen o koncentrera dig på Emil! Vill han va i famnen behöver han väl det nu!" oj så skönt!
    Emil o jag slappnade av och han sov mellan 14-19.30!
    Nu har vi haft världens mysstund och nu ska han sova igen :)
    vad skönt att han sa så.
    Ibland behöver man verkligen att nån säger till en att ta det lugnt och skita i alla måsten.

Min man har ju tagit hadn om precis ALLTING när jag väntade Olivia så nu vill ju jag börja göra lite saker och förösker orka, men jag orkar verkligen inte, jag är verkligen totalt slut runt 4 på em.
    Skulle inte Magnus varit hemma idag för att han vabbar för William så skulle jag brutit ihop idag, verkligen brutit ihop då skulle jag inte orkat mer eftersom natten var ett helvete.
    Nu så sover hon så gott i sin babysitter så jag funderar på att att hon ska få sova den inatt, beror på hur snorig hon är men andingen underlättas verkligen för henne när hon sover i den.

Var på apoteket idag och köpte nezeril + kokslatlösning och nässugare så nu har jag laddat upp för natten, inatt gör det inget att det blir jobbigt eftersom Magnus komemr vara hemma och vabba imorgon med 
  • delifi2
    Haligh skrev 2011-01-21 08:46:20 följande:
    Min lilla treveckorstjej är också krasslig, massa slem i halsen som låter alldeles förfärligt. Hon varken hostar eller harklar bort det så det åker bara upp och ner! Jag livrädd för att hon ska få andnöd så jag har knappt sovit en blund. Pratat med vården och så länge hon inte fick andningsproblem eller feber tyckte de jag kunde avvakta, hon diar som tur är utan problem och verkar inte må dåligt, men det låter så himla otäckt!! Ska iaf till BVC i em så får vi se. Storfrämmande hela dagen så ingen vila blir det
    bara köra på med nezeril som man kan anävnda till de minsta bara bara några ggr om dagen, sen så är det koksalt som du kan köpa eller göra själv, det kan man ta hur mycket som helst.
    Man kan oxå ta bröstmjölk eller ersättning i näsan om man vill.
    Sen så är en nässugare toppen
  • delifi2
    linasmama skrev 2011-01-21 11:58:08 följande:
    Hej tjejer!

Är in varje dag och läser men orkar inte skriva.. Sixten sover fortfarande dåligt och jag är helt slut.
    Har varit på bvc idag men hon hade inga tips utan jag skulle försöka få avlastning bara. Det blir bättre när han blir äldre sa hon så hoppas det vänder snart! 

Han vägde 7175 g och var 61,5 och huvudomfång 42,4 cm och han blir 7 veckor på söndag så han är riktigt stor för sin ålder. Ligger på översta kurvan på vikt och näst översta på längd. Var läkar kontroll idag och hon tyckte Sixten var fin i huden och stark och stabil för sin ålder. Allt såg bra ut
    usch vad jobbigt. Hoppas verkligen att det blir bättre snart.
    Ger du tillägg eller ammar du bara?
    Olivia började sova bättre när vi gav tillägg efter amningen
  • delifi2
    Momalicious skrev 2011-01-22 01:13:33 följande:
    Orkar typ inte läsa. Verkar som att Elliot fått kolik. Varenda sak jag läser passar verkligen PERFEKT.
    usch, känns som en fet käftsmäll verkligen. Hoppas såå att jag har fel och har jag inte det tänker jag boka tid direkt hos en kvinna som botar eller förbättrar kolik rejält med akupunktur på bara 6-7 gånger.
    Men allt stämmer verkligen. Tycker så synd om min skrutt (och oss med för den delen).

Vi var iaf på BVC idag. Han är fyra veckor på söndag och han väger nu 4070 gram (3510 vid födseln) är 55,8 cm lång (50 cm vid födseln) och har ett hattmått på 36,7 cm tror jag (35 vid födseln. Kurvan går nästan rakt upp :p
    Usch vad jobbigt.
    Antar att du provat kolikmassage och droppar och sånt.
    http://www.tryggabarn.nu/start/barns-sjukdomar/magproblem/kolikmassage

Olivia sover bättre på natten nu och det känns så skönt, hon somnar ca 12-1 och vaknar ungefär vid 5.30. Vi ger magdroppar på kvällen för då är hon som mest gnälligast.

Hennes mage ser oxå ut som en badtunna efter maten, ser så kul ut om man kollar på hennes spinkiga ben och så jättemagen som kommer ovanför.
  • delifi2
    Saliva123 skrev 2011-01-23 22:31:28 följande:
    Ni med kolikbarn: Assar hade vad BVC kallade kolikbeteende och jättejobbigt m magen. Provade monifom o semper magdroppar såklart utan resultat. Sedan fick jag av en tysk kollega droppar "sab simplex" som funkar som minifom o faktiskt hjälpte! Han fick dropparna, jag ammade och sedan satt han lugn o glad i babysittern en lång stund o sedan somnade! Det hade aldrig hänt innan! Har också slutat m mjökprodukter, kaffe, choklad, frukt o juice, lök å paprika, fullkornsprodukter, tuggummi, starka kryddor osv och han är en ny gosse! Vört att testa! Jag har nu beställt fler flaskor på nätet!
    vad äter du för nåt??
    jag försöker bara äta mindre av sånt men det är svårt.

Olivia har ju inte kolik men hon är jättegnällig nu på kvällarna hon vill att man ska gå runt med henne hela tiden
  • delifi2

Olivias naglar växer som ogräs, försöker fila dom så ofta jag kan för när hon sover så river hon sig hela tiden.

Alla mina barn har sovit bättre på magen, dom trycker ju på magen då när dom rör sig så de får ut luft då när de sover.
    Är man orolig så kan man låta de sova på mage när man själv är vaken så har man bättre koll på dom.

Natten har varit jobbig, jag min nöt gav tillägg kl 22 fast hon skulle ha bobbe då, fast sån tur var så vaknade före 2. Hon skulle fått bobbe kl 22 och sen tillägg kl 12 för då sover hon till 5-6 nu när jag gav fel så somnade hon kl 2 inatt. Hon är en riktig nattuggla, hade varit helt oki om jag inte hade behövt gå upp kl 6.30.

Idag har jag varit med William hos tandis, han slog i sin mun igår och ena hans tand åkte upp tillbkas i tandköttet, han har blött hela natten och inte kunnat sova nästan, han osmnade av ren utmattning ill slut. stackarn har inte kunnat äta nåt knappt

• delifi2

Så söta alla bebisbilder är :)

Skönt för dig Ludi , passa på att sov nu när han sover.

Jag min öt åt omelett och 2 glas oboy förut och det är klart att hon reagerade på det, men jag var så hungrig och så trött att jag itne orkade göra nåt annat.

Lillfis är vaken nu och har antagligen sin bajsdag idag, hon bajsar inte varje dag utan 1 gång i veckan och det gör hon på kvällen och inte allt på en gång utan hon tar i lite i taget så på en kväll kan man byta ett antal blöjor, har redan bytt 3 sen 8 snåret ikväll

• delifi2
    ÄlskarNova skrev 2011-01-26 18:35:54 följande:
    ang. ersättningen: 
    Okidoki...men är det "rätt" att göra så med kallt i micro till ättemp.? Jag tänker på bakterier osv..
    Iofs har vi egen brunn så jag kanske måste göra som jag gör hur eller hur..
    eller tror ni jag kan ha kokat vatten som svalnat och förvara det i kylen och göra som ni, bara värma det  vattnet i micron sen när det behövs? 
    vet inte om nån har hunnit svara för det var så längesen jag var här inne och förösker läsa ikapp lite iaf.
    Eftersom du har egen brunn så ska du koka vattnet först, sen så kan du det låta stå i kylen, men tänk på att ha lock på eftersom vattnetn j´kan ta till sig smak av andra varor i kylen. Sen behöver du bara värma upp i micron när du bheöver
Svar på tråden December Bebis 2010 :)