Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Och juste, glömde skriva att man kan ha dammsugaren redo och dammsuga upp alla, det ska iaf döda de som lever. Men för att få bort äggen måste man ju göra på andra sätt! :)

BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious

Jösses, idag har det skrivits mycket i tråden! 

Emelle: Känner igen mig! Nu har inte jag varit med om ett MA eller så, men fy vad det är jobbigt nu! Brösten läcker upptäckte jag precis och jag är bara i vecka 25! Blir nästan tårögd när jag tänker på hur många veckor det är kvar! Tycker inte alls det känns roligt även om jag älskar lillplutten och sådär, men vill bara att han ska vara ute nu! :( 

Linasmamma: JA! Jag känner igen det! Har jättejobbigt att andas redan, usch.. 

Är i alla fall glad att jag fått två lådor med amningsinlägg av min svägerska nu, för hennes amning funkade inte. Känns ju käckt om jag ska börja läcka redan.

Blä, önskar verkligen jag kunde snabbspola och det var typ sista veckan av graviditeten. Längtar tillbaka till runt vecka 19-20, när man kunde andas, sova bra, när det inte var ett projekt på en minut att vända sig i sängen om natten, när man kunde sitta som man ville osv. 

• Momalicious

">

">

">

Här är videoklipp från vårt 3D/4D ultraljud. Vet inte varför kvaliteten blir så hemsk när man lägger upp på youtube men men, ni ser nog vad det är iaf!
    Det första videoklippet suger han på tummen!
  • Momalicious
    Stefanie skrev 2010-09-13 23:56:39 följande:
    Oj, vad häftigt! Vad roligt att få en sån förhandstitt!
    Ja superhäftigt! Vi funderar på att göra ett till senare i graviditeten bara för att det var så jäkla fräckt! :)
  • Momalicious

Åh vad det händer grejer här tjejer! I mitt liv alltså haha
    Imorgon är det våran 1-årsdag, på torsdag ska vi till barnmorskan, i helgen ska vi hämta massor av bebissaker (barnvagn, spjälis osv osv osv) och ställa hos min mamma tills vi flyttat. På måndag börjar intensivkursen och idag fick jag hem papper för bokat teori- och körprov som körskolan redan bokat åt mig. Herregud! Blev så verkligt när jag fick ett datum och en tid för när det ska ske allting! Jättespännande men läskigt samtidigt. Sambon kommer vara den enda som vet om när jag gör grejerna, så ni kommer inte få veta förrän efteråt men ändå. Galet. Ska tvinga med sambon den dagen jag gör körprovet. Klarar jag det så kommer jag vilja se honom direkt efteråt och klarar jag det inte kommer jag ju självklart vara ledsen. Men det är okej för jag ska göra körprovet på eftermiddagen så han får bara ta ledigt några timmar. Han har lovat mig det

Imorgon är det ju som sagt vår 1-årsdag, så det ska vi fira med en riktigt romantisk dag. Har inte sagt nåt till sambon  men imorgon när han kommer ska jag ha gjort hela lägenheten mörk och ha tända ljus överallt, sen ska jag leda in honom i badrummet där jag ska ha fixat ett härligt bubbelbad till oss båda med massor av tända ljus och rosor och alkoholfri champagne. En liten mysig överraskning sådär! Efter det ska vi fixa middag tillsammans, räkor med hemmagjord vitlöksbaguette och chokladpaj till efterrätt. Vi ska se på Idol och sedan någon mysig film och bara vara tillsammans och pussas massor! Kvällen ska avslutas med en mysig helkroppsmassage eftersom han masserar mig varje dag så förtjänar han det! :)

• Momalicious
    Willes Mamma 08 skrev 2010-09-14 22:00:14 följande:
    2 barnmamman: William min första fick jag i april och hade då bara en tunn overall till honom,användes knappt då de blev så varmt fort de året,sen i dec hade han ju stl 74 i overall,haha o då va den ändå lite förstor för honom,så för bebis blir den way to big
    Tack söta du för erbjudandet,men försöker nog hitta nåe overall här Vill ju inte avslöja könet,trots att vi vet,hihi!!!

I morron ska vi i varje fall på 3D UL....bestämt att vi ska gå på det=) Känner jag behöver de, muntra upp mig lite....e så mycket fokus på jobb o huset så jag hinner aldrig tänka på bebis el känna efter,däremot tycker ja inte att den sparkar lika mycket längre o de gör mig skit nojig o rädd,usch! Är i v 28

Mamalicious: måste installera flash el va de hette på nya datorn innan ja kan se din klipp på youtube! såååå synd för hade velat se jue....men kan kolla när sambon fått in de där programmet

Ingen annan som vet vad de ska köpa för vinteroverall m,m?
    Hihi! Du kan titta här http://get.adobe.com/se/flashplayer/ så kan du ladda ner programmet! Väldigt enkelt, bara klicka och vänta i princip ;)  Härligt med 3D ultraljud! Så jäkla häftigt! Vi ska nog göra ett till, ett större där vi får se mer och längre och får en dvd med hela undersökningen också. :) 
    ondar skrev 2010-09-14 22:30:07 följande:
    Moma: Å va spännande med körkortet! Underbart att det faktiskt ligger nära nu. Låter som om ni kommer ha en jättehärlig kväll imorrn:). Grattis till ettårsdagen också!

Willes mamma: Jag funderar på p.o.ps fleece, windstopper eller va den heter:), från tradera då. Jag har haft sån himla otur med mina overaller att det ligger lite på is nu.
    Har väldigt begränsat med pengar så köpte först en jättesöt ljus,varm med nalle puh på i st 62 på blocket. Betalade men ingen overall kom och får inte tag på säljarna:(.
    Köpte en ljusblå varm o go i 56 på tradera. Betalade men fick ingen vara och inget bra svar från säljarana heller Kräks. Inser att Nalle Puh för otur med sig så nu får det bli något annat. Inte ska bebis behöva frysa iaf, synd bara att man behövde bli av med pengar på två stycken overaller:(.

--
    Idag har min kompis vart här med saker från hennes syster som jag blev lovad för några månader sen plus lite mer därtill:D. Barnvagn- en Brio kombivagn och en babysitter, det visste jag om.
    Men fick även en badbalja och MASSA bebisleksakerHjärta. Så nu är det verkligen bara blöjor o sånt där som behövs sen och det köps väl in om någon månad skulle jag tro.

I övrigt har jag så fruktansvärt ont i min rygg och mina fogar att jag hoppas att läkaren sjukskriver mig tiden ut. Vet inte vad jag ska ta mig till annars. Kan inte sitta mer än max 5minuter och absolut inte gå långt/fort förrän allt bara gör ont o sammandragningarna kommer igång.
     Det har krånglat så med att få en läkartid att jag har vart utan jobb/inkomst hela september hittills.
    Finns det någon chans att man hinner få pengar från försäkringskassan i slutet på oktober om sjukskrivningen går igenom från både läkare och FK?

28+0 imorgon:D. BM på torsdag!
    Ja det är jättespännande. Känns så stort på nåt sätt. Man har ju tänkt på körkortet i flera år men det har alltid känts så avlägset eftersom det ändå kostar en rätt stor summa pengar (om man måste ta mycket lektioner, vilket jag måste eftersom min mamma inte kunde köra med mig) och nu är det liksom alldeles runt hörnet på nåt sätt!

Härligt att ha så mycket färdigt. Vi kan inte göra så mycket innan vi flyttat! Vi har en hel del grejer, de allra största och dyra grejerna har vi men de är på "förvaring" hos min mamma och hos en av sambons kollegor tills vi flyttat. Kanske lika bra så jag kan koncentrera mig på mitt körkort och inte på att göra iordning bebisgrejer
  • Momalicious

Tar en liten paus i fixandet och tittar in! Tack allihop, vi ska ha det så mysigt så!
    Vi tänker att vi får passa på att ha det riktigt mysigt och så nu eftersom vi förmodligen inte kommer ha barnvakt på ett bra tag efteråt. Vi satsar iaf på att komma iväg på min födelsedag (5 februari) några timmar och kanske äta middag och se film. Men vi får ju se, vi kan ju inte veta vad för slags barn vi får eller hur vi känner :)

Men fram tills bebis kommer får det bli mycket äta ute, se bio och göra mysgrejer som är lättare när man är ensam :)

Såg att ni pratade om SF-mått. Av allt jag förstått så spelar det egentligen ingen roll hur stort  SF-mått man har så länge man följer sin egen kurva. Det är ju om det avviker uppåt eller nedåt som man ska kolla upp det lite extra.
    Imorgon får jag mitt första SF-mått mätt haha. Ska bli spännande! :)

Nu ska jag återgå till städet :) 

• Momalicious
    Saliva123 skrev 2010-09-16 12:50:12 följande:
    Hej på er!

Har följt er utan att kommentera som vanligt ett tag nu... Tänkte bara höra om någon av er som är så kloka kan göra mig lite klokare...

Jag är gravid i v.27 nu. Går på kontroller av blodtrycket varannan vecka, och efter v.30 kommer jag att gå varje, eftersom att trycket var högt med mitt första barn. Var hos mvc i fredags, och då låg trycket som det gjort de senaste gångerna stabilt på 130/70, men jag hade äggvita i urinen och jag fick komma in på måndag morgon med ett morgonurin-prov.  På måndag morgon vaknade jag och hade samlat jättemycket vatten, så att fingret blev blått när jag försökte få av ringen med tvål och vatten. Jag vägde då också ett kilo mer naken, än vad jag gjorde i fredags med skor och kläder på. Vaknade idag, torsdag, med ont i huvudet och har känt mig yr och trött och idag när jag var hos läkare av en annan orsak bad jag att få ta ett tryck när jag ändå var där. Då hade det stigit till 160/90. Har inte hört något om resultat av kissprovet.

Min första fråga: Min bm har ingen telefontid förrän imorgon,  borde jag kontakta sjukvård på annat sätt, eller vänta?

Min andra fråga: Med mitt första barn blev jag sjukskriven i perioder pga. liknande tryck som jag har idag, och för att mitt jobb som lärare är stressigt. Jag har dock läst om andra som inte blivit sjukskriven för högt tryck utan istället medicinerats. Någon som vet mer hur det funkar och hur man brukar göra? 

Man blir ju lite orolig när det förändras så snabbt...
    Jag hade ringt och pratat med någon iaf. Det kan ju förändras så himla snabbt så jag hade kollat upp det!

Ang din andra fråga så vad jag har läst är det vanligaste att man först sjukskriver för att vila är det som oftast behövs, och sen medicinerar man. Om jag skulle få högt bt hade jag förmodligen blivit medicinerad direkt om det blev för högt, eftersom jag är arbetslös och mest vilar på dagarna ändå. Gör verkligen inget stressigt iaf!
    Men det kan ju du prata med den du får prata med om du ringer in eller om du väntar med att prata med din BM!

Förstår att du blir orolig! Jag har väldigt mycket huvudvärk och är väldigt svullen så det ska bli trevligt att kolla upp blodtrycket idag!
  • Momalicious

Hej tjejer!
    Vi hade en jättemysig dag/kväll igår! När min sambo kom hem hade han en stooooor bukett röda rosor. Aldrig sett en så stor bukett innan Sen tog jag in honom i badrummet där jag tänt massor med ljus och så drack vi alkoholfri champagne med frusna hallon i! :) Jättemysigt! En perfekt dag, särskilt för att vara en dag mitt i veckan liksom :)

Idag ska vi till barnmorskan. Ska bli skönt att kolla upp bt lite eftersom jag mått så konstigt det senaste, så förhoppningsvis ser det bra ut. Hade INTE varit kul om det visar sig att det är för högt och jag måste vila eller nåt, eftersom jag ska börja intensivkurs på måndag.
    Idag ska jag köpa stödstrumpor också, kommer vara så skönt!

Är det någon som har typ en ilande känsla runt blygdbenet. På mig känns det bara på vänstra sidan, typ vid ljumsken fast bäckenet så att säga. Känns jätteobehagligt! Vad kan det bero på? Bebisen sparkar långt ner så jag tror inte det är att huvudet ligger där nere iaf. Så kort är han ju inte haha.

• Momalicious
    ludicrous skrev 2010-09-16 13:43:44 följande:
    Min sambo kommer typ aldrig kunna följa med på kontrollerna :( Kanske inte på föräldragrupp heller..

Vagnar igen, hehe, prata med sambon på telefon nu o han sa "ja ok, du får väl din brio go då, du kommer ju aldrig ge dig så jag får väl ge mig då". Skulle ha spelat in det! ;D

Har haft två mysiga hemmadagar med lilltjejen nu, imorgon blir det dagis igen, o jobb för mig från fre kväll- mån morgon. Sen e jag ledig en hel vecka , o då blir det dessutom "första" besöket hos BM sen inskrivningen. Har bytt BM där emellan så det blir första gången jag träffar henne..
    Jag smet in där här om dagen o vägde mig ju.. jag har gått sakta upp i vikt fram tills nu tydligen, runt v 20-22 hade jag gått upp typ 2-3 kg, nu ligger jag på +6.. :'(

Hur mycket har ni andra gått upp?
    Tycker du ska vara nöjd med +6, jag ligger på +10 nånting och jag var stor innan. 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)