December Bebis 2010 :)
Och juste, glömde skriva att man kan ha dammsugaren redo och dammsuga upp alla, det ska iaf döda de som lever. Men för att få bort äggen måste man ju göra på andra sätt! :)
Och juste, glömde skriva att man kan ha dammsugaren redo och dammsuga upp alla, det ska iaf döda de som lever. Men för att få bort äggen måste man ju göra på andra sätt! :)
Jösses, idag har det skrivits mycket i tråden!
Emelle: Känner igen mig! Nu har inte jag varit med om ett MA eller så, men fy vad det är jobbigt nu! Brösten läcker upptäckte jag precis och jag är bara i vecka 25! Blir nästan tårögd när jag tänker på hur många veckor det är kvar! Tycker inte alls det känns roligt även om jag älskar lillplutten och sådär, men vill bara att han ska vara ute nu! :(
Linasmamma: JA! Jag känner igen det! Har jättejobbigt att andas redan, usch..
Är i alla fall glad att jag fått två lådor med amningsinlägg av min svägerska nu, för hennes amning funkade inte. Känns ju käckt om jag ska börja läcka redan.
Blä, önskar verkligen jag kunde snabbspola och det var typ sista veckan av graviditeten. Längtar tillbaka till runt vecka 19-20, när man kunde andas, sova bra, när det inte var ett projekt på en minut att vända sig i sängen om natten, när man kunde sitta som man ville osv.
Åh vad det händer grejer här tjejer! I mitt liv alltså haha
Imorgon är det våran 1-årsdag, på torsdag ska vi till barnmorskan, i helgen ska vi hämta massor av bebissaker (barnvagn, spjälis osv osv osv) och ställa hos min mamma tills vi flyttat. På måndag börjar intensivkursen och idag fick jag hem papper för bokat teori- och körprov som körskolan redan bokat åt mig. Herregud! Blev så verkligt när jag fick ett datum och en tid för när det ska ske allting! Jättespännande men läskigt samtidigt. Sambon kommer vara den enda som vet om när jag gör grejerna, så ni kommer inte få veta förrän efteråt men ändå. Galet. Ska tvinga med sambon den dagen jag gör körprovet. Klarar jag det så kommer jag vilja se honom direkt efteråt och klarar jag det inte kommer jag ju självklart vara ledsen. Men det är okej för jag ska göra körprovet på eftermiddagen så han får bara ta ledigt några timmar. Han har lovat mig det
Imorgon är det ju som sagt vår 1-årsdag, så det ska vi fira med en riktigt romantisk dag. Har inte sagt nåt till sambon men imorgon när han kommer ska jag ha gjort hela lägenheten mörk och ha tända ljus överallt, sen ska jag leda in honom i badrummet där jag ska ha fixat ett härligt bubbelbad till oss båda med massor av tända ljus och rosor och alkoholfri champagne. En liten mysig överraskning sådär! Efter det ska vi fixa middag tillsammans, räkor med hemmagjord vitlöksbaguette och chokladpaj till efterrätt. Vi ska se på Idol och sedan någon mysig film och bara vara tillsammans och pussas massor! Kvällen ska avslutas med en mysig helkroppsmassage eftersom han masserar mig varje dag så förtjänar han det! :)
. Inser att Nalle Puh för otur med sig så nu får det bli något annat. Inte ska bebis behöva frysa iaf, synd bara att man behövde bli av med pengar på två stycken overaller:(.
. Så nu är det verkligen bara blöjor o sånt där som behövs sen och det köps väl in om någon månad skulle jag tro.Tar en liten paus i fixandet och tittar in! Tack allihop, vi ska ha det så mysigt så!
Vi tänker att vi får passa på att ha det riktigt mysigt och så nu eftersom vi förmodligen inte kommer ha barnvakt på ett bra tag efteråt. Vi satsar iaf på att komma iväg på min födelsedag (5 februari) några timmar och kanske äta middag och se film. Men vi får ju se, vi kan ju inte veta vad för slags barn vi får eller hur vi känner :)
Men fram tills bebis kommer får det bli mycket äta ute, se bio och göra mysgrejer som är lättare när man är ensam :)
Såg att ni pratade om SF-mått. Av allt jag förstått så spelar det egentligen ingen roll hur stort SF-mått man har så länge man följer sin egen kurva. Det är ju om det avviker uppåt eller nedåt som man ska kolla upp det lite extra.
Imorgon får jag mitt första SF-mått mätt haha. Ska bli spännande! :)
Nu ska jag återgå till städet :)
Hej tjejer!
Vi hade en jättemysig dag/kväll igår! När min sambo kom hem hade han en stooooor bukett röda rosor. Aldrig sett en så stor bukett innan
Sen tog jag in honom i badrummet där jag tänt massor med ljus och så drack vi alkoholfri champagne med frusna hallon i! :) Jättemysigt! En perfekt dag, särskilt för att vara en dag mitt i veckan liksom :)
Idag ska vi till barnmorskan. Ska bli skönt att kolla upp bt lite eftersom jag mått så konstigt det senaste, så förhoppningsvis ser det bra ut. Hade INTE varit kul om det visar sig att det är för högt och jag måste vila eller nåt, eftersom jag ska börja intensivkurs på måndag.
Idag ska jag köpa stödstrumpor också, kommer vara så skönt!
Är det någon som har typ en ilande känsla runt blygdbenet. På mig känns det bara på vänstra sidan, typ vid ljumsken fast bäckenet så att säga. Känns jätteobehagligt! Vad kan det bero på? Bebisen sparkar långt ner så jag tror inte det är att huvudet ligger där nere iaf. Så kort är han ju inte haha.