Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

mamma smurfen skrev 2010-09-10 16:45:51 följande:
    *s*

jag kan bara till en VISS del hålla med dig, å de är biten om hur i hela friden Mona kunde bli partiledare...å den delen om Maria...FAST det fanns en tid då Mona fick SAMMA goda kritik, å se vart hon är idag....

Att emigrera om de rödgröna får makten kanske är å ta i *S* 
    Jag kommer rösta rött oavsett, men jag håller med dig att det hade varit bättre om sossarna valt någon annan än mona sahlin. Men men. Jag kände lite som Mrs T när alliansen vann förra valet Och kommer absolut känna så om (när?) SD kommer in i riksdagen (även om det garanterat inte blir bättre någon annanstans). Men nu är jag gammal nog att rösta så då tänker jag göra det!

Nu ska vi ner till svärföräldrarna och äta räkor, och imorgon blir det dop för lilla Izabelle! Längtar tills det är vår tur! :)

BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-10 19:48:39 följande:
    Hihi en ny magbild tagen vecka 26 men lägger in den kanske idag men jag säger till så klart
    Sen försökte jag spela in min lilla Elias som sparkar på precis vid revbenen blir så jävla orolig denna graviditet kommer 1-4st revben gå söder tror jag han sparkar så jävla hårt redan nu
    Han känns oxå större
    Problev attt bara ta mig upp ur en säng eller sätta mig ner och ta mig upp herregud !!

Juste jag ringde läkaren idag fick tid till läkarkontroll alltså graviditets kontroll som man har här i danmark skulle ha haft i vecka 25 men här ska man nämligen ringa och jag hade glömt bort så på måndag kl 09.30 har jag tid
    Så tänkte sjukskriva mig redan då.

Sen fick ebba 5års kontroll och vaccin och amadeus 2 års kontroll båda två på onsdag 14.30
    Fast jag tror inte det betyder att din bebis är stor, jag har också jätteproblem med att ta mig upp från sittande/liggande och har haft det i flera veckor och vår bebis är ju inte större än normalt så det tror jag inte. Men fy vad det är jobbigt. Hoppas på att jag stannar av i växten lite nu.. Och jag har med gått upp ca 10 kilo
  • Momalicious
    Momalicious skrev 2010-09-10 22:40:52 följande:
    Fast jag tror inte det betyder att din bebis är stor, jag har också jätteproblem med att ta mig upp från sittande/liggande och har haft det i flera veckor och vår bebis är ju inte större än normalt så det tror jag inte. Men fy vad det är jobbigt. Hoppas på att jag stannar av i växten lite nu.. Och jag har med gått upp ca 10 kilo
    Iofs är jag jäkligt vattensvullen redan men ändå, vet inte hur mycket som kommer försvinna "av sig självt" sen och jag hade ju massa överskott redan innan. Så känner mig allt annat än glad över det.. Har verkligen ångest varje gång jag äter nu och det är ju inte bra. Fy, önskar verkligen jag kunde vara en sån där kvinna som slipper onödig vikt och går ner allt på en vecka efter förlossningen. Men sån tur har man ju aldrig!  
  • Momalicious

Men GUD vad jag spammar. 
    Vi har iaf varit nere hos svärföräldrarna och sambons äldsta bror var där! :) Han bor i Karlsborg (yrkessoldat) och Uppsala så vi ses ju inte så ofta. Senast var i maj när vi berättade att vi var gravida och ja, det är ju lite skillnad nu
    Vi visade våra UL-bilder och alla tyckte det var så fräckt! Sen åt vi massor av räkor så nu är jag dödsmätt!

MEN nu har jag fått alla körkortstillstånd och handledartillstånd jag behöver, så nästa vecka blir det övningskörning ordentligt och veckan efter det börjar min intensivkurs. Ska pendla långt varje dag med buss för att köra men det kommer vara så värt det när jag får det där körkortet! Längtar så efter att vara "fri". Förhoppningsvis får jag det innan bebis kommer och det är ju mitt främsta mål men i vilket fall som helst så kommer jag ju ha massor av körning, teoriundervisning och halkan färdig tills början av oktober och sedan är det ju bara teoriprov och uppkörning kvar, och kanske lite mer övningskörning då. LÄNGTAR! Men är samtidigt skitnervös, känns så himla stort liksom. Men jag har ju lillkillen med mig som stöd iaf ;)

Nu ska vi sova, mätta och belåtna. Puss och kram på er!

• Momalicious

Inte bara jag som behöver gnälla idag Skönt det.
    Igår gick vi och la oss vid 22.30 nånting och jag somnade efter 4 imorse. Varför? Kattfan höll på att krafsa på dörrar, jama, flytta ungar till SKITDUMMA ställen, krafsa igen, jama... Vid 1 bröt jag ihop och väckte sambon och bara grät och sa att jag inte orkade mer. Har inte sovit en bra natt på flera veckor, alltid för lite sömn och fyfan vad jobbigt det är. Om det varit pga en bebis så hade det varit en annan sak, dels för att sambon hade kunnat avlasta men dels för att det känns mer värt att vakna på natten av att vår lilla kille är hungrig än att katten är galen eller inte kunna sova pga sambon går till jobbet.
    Fyfan. Var som en zombie på dopet idag och när vi kom hem gick jag direkt in och la mig och sov i 2 timmar. Hjälpte dock inte så jag är zombie fortfarande

Gnälla behövs! 

• Momalicious
    delifi2 skrev 2010-09-11 18:30:42 följande:
    kommer ihåg när jag kom hem med William, hade sovit typ 2 timmar på 2 dygn eftersom jag har svårt att sova på sjukhus + att William inte osv på nätterna.
    Så äntligen skulel ajg få sova. TRODDE jag, då passar grannen på att renovera, borra en hel dag. DÅ bröt jag ihop och bara grät så min man gick till dom och sa att vi hade en nyfödd hemma och jag inte hade sovit något på 2 dar.
    En jättesnäll granne som lät mig sova i flera timmar och fortsatte dagen efter.

Inte lätt med en kattmamma som inte vet var hon vill ha sina ungar.

Hoppas ni alla mår bättre imorgon :)
    Härligt med en granne som är snäll! Våran granne är hemsk, hon skäller på sin unge (som också är hemsk) hela tiden och det är inte tillräckligt ljudisolerat. Hennes son är 5 år och han får vara uppe till 23-00 när han ska till dagis. Usch. Ska bli skönt att slippa det när vi flyttar.

Men ja, jag förstår att du verkligen var trött då. Sömnbrist kan verkligen bryta ner en! Ja, nu tycker hon tydligen att mattan under vårt soffbord är en jättebra plats så vi har proppat igen under soffan så dom inte går in där och har sig. Men jag är nöjd, förhoppningsvis stannar hon där och låter bli att störa mig i natt.

• Momalicious

Åh vad ni skriver! Här är man inaktiv en dag så får man läsa ikapp 10 sidor

Vad långt gångna alla är nu! Känner mig fjantig som tycker det är jobbigt och jag bara är i vecka 24+. Men det är klart att alla är olika och alla får krämpor olika snabbt. Nästa vecka börjar min två veckor långa intensivkurs. Är jättespänd! Är lite rädd för hur jag ska klara det. Kommer vara långa dagar eftersom jag kommer behöva ta en buss som går 06.45 och sen kommer jag vara hemma runt 18-19 varje dag. Men körkort känns viktigt så det får jag ta, även om det kommer vara två jobbiga veckor!

• Momalicious
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-13 11:06:36 följande:
    Haha man hinner inte vänta ryggen till så får man läsa ikapp
    Jag e nog den som är ensam med att inte ha sammandragningar tack o lov eller nja hmm igår hade jag lite mensvärk men inte ont ont hihi skönt
    Men jag e i vecka 25+5 vecka 27 på onsdag och 99 dagar kvar

Du kommer att klara detta vännen det kommer gå bra se bara frammåt du kan detta
    Sammandragningar är väl det jag lider minst utav. Har haft det några få gånger, men mest är det ryggvärk och trötthet och kisseriet som jag lider av. Med kisseriet menar jag kissa tusen gånger om dagen.  
    Skönt att du har så lite tid kvar, och du har väl dessutom ännu mindre eftersom du ska sättas igång/snittas? :)

Ja, jag tror allt det kommer gå vägen men det kommer säkert vara jobbigt. Jag var ju varit hemma sen slutet av maj/början av juni så har ju kommit ur det där att göra saker på dagarna och det första jag gör är nåt helt nytt som kräver jättemycket. Smart Men det ska gå, för jag vill ha körkort! 
  • Momalicious
    NhjärtaD skrev 2010-09-13 11:49:00 följande:
    Min chef skiver inte på HP för mej för jag går bara på timmar Ele hon sa att hon inte fick göra det....bara hålla tummarna på fredag då....

Vart kommer dessa jäkla små flugor ifrån? Massvis i kök & badrum???? äckligt!

Vi har endel kvar att köpa, men tar lite varje månad...men vet nån vart man kan hitta badbalja med ställning? & små korgar med sugproppar på som man kan ha sm å grejer i för vi får inte borra upp nått i vårt badrum.

Ihelgen blev en kille mördad här i stan...kände hon lite...hans mamma bor granne med oss...han var ingen ängel men ändå tragiskt...många gamla vänner till mej som gått bort nu i olyckor osv, känns lite overkligt...
    Usch. :( Ni har säkert hört om den tågolyckan som dödade två tjejer i Stenungsund förra veckan? De gick ju på samma skola som jag (nösnäsgymnsiet) och jag gick också över det tågspåret ofta. Så himla hemskt! :( Det är ju en liten ort så man vet ju vilka de är även om jag inte kände dom. Känns så tragiskt att sånt ska hända.. :/
  • Momalicious

Angående bananflugor så har jag forskat i detta under sommaren då de var här oavsett vad vi gjorde haha. Det första man ska göra är ju självklart att se till att inte ha någon smutsig disk framme, eller frukt eller något annat ätbart. Har de inget att äta så dör de. Det andra man kan göra för att döda eventuella ägg osv är som mamma smurfen skrev, att hälla vatten i alla avlopp (inklusive i badrummet). Man ska först hälla ner ordentligt med kokande vatten och sedan hälla i diskmedel i avloppen (det ska tydligen göra att det inte går att fästa ägg på väggarna) och sedan inte använda avloppet på länge, så alltså göra det innan man lägger sig är det bästa. Annars kan man ta isär och rengöra rören med en flaskborste för att få bort precis allting och då ska man inte få bananflugor på flera år!

Hehe, det är lite jag lärt mig i år. Fy sjutton för bananflugor, det är så äckligt! 

Svar på tråden December Bebis 2010 :)